Weet ik ook wel hoor. De stiptheid van de Zwitserse spoorwegen bijvoorbeeld is dan weer aan de nodig flexibiliteit te danken (ook bij het personeel overigens).gysev schreef: En nog iets: wanneer men zodanig streng toeziet op de toepassing van de regeltjes als in Japan (en Groot-Brittannië, daar zijn ze ook zo) kweek je geen spoorwegmensen maar robotjes die geen enkel initiatief meer kunnen, mogen of durven nemen. Dan sta je daar als reiziger ook...
Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
En dan nog iets: hoe lang is men nu al aan het palaveren over die vertrekprocedure?
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Binnen 5 jaar is dat nog niet opgelost.Jeroen schreef:En dan nog iets: hoe lang is men nu al aan het palaveren over die vertrekprocedure?
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Das gestart in de naweeën van incident in Dinant en men is daar nog steeds mee bezig naar het schijnt. Ondertussen zijn er al ideeën uitgelekt die gewoon absurd zijn, zelfs ni eens passend in Urbanus zijne show... Ben ook benieuwd als er ooit iets nieuws uit de bus ga komen en vooral als het beter gaat zijn dan wat nu is.Jeroen schreef:En dan nog iets: hoe lang is men nu al aan het palaveren over die vertrekprocedure?
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Maar zo'n procedure kan toch belachelijk eenvoudig herschreven worden? Trein mag niet vertrekken als de deuren niet gesloten zijn en dan aangeven met iets als het groene lamp circuit wat de NS ook gebruikt.
Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Te eenvoudig, te weinig procedure.
Het moet ingewikkeld zijn of het kan in dit land niet goed zijn
Het moet ingewikkeld zijn of het kan in dit land niet goed zijn
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
De spoorweg wil altijd een systeem paraplu, zolang de directie geen nieuw systeem kan vinden dat een stok geeft om achter de deur te steken blijft het huidige systeem gewoon bestaan.
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Kan men de TBG geen seintje geven dat het geen "zin" heeft de AGV te draaien?
Daarstraks in Antwerpen sluit hij de deuren en draait AGV, en men lost de Thalys voor de Brecht (niet onlogisch).
De man moest dan 5 minuten lang het "fort" verdedigen !!! (Tunnel max . 40kmh. ook voor Thalys)
Ongelukkige situatie...
Daarstraks in Antwerpen sluit hij de deuren en draait AGV, en men lost de Thalys voor de Brecht (niet onlogisch).
De man moest dan 5 minuten lang het "fort" verdedigen !!! (Tunnel max . 40kmh. ook voor Thalys)
Ongelukkige situatie...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Hangt ook deels van de TBG af, sommige zijn ziende blind op gebied van wat er buiten hun trein gebeurd met andere treinen. Uur van vertrek is uur van vertrek zeggen die dan ook al blijft dat sein door die andere voorgaande trein nog 2 a 3 minuten gesloten.dentheo schreef:Kan men de TBG geen seintje geven dat het geen "zin" heeft de AGV te draaien?
Daarstraks in Antwerpen sluit hij de deuren en draait AGV, en men lost de Thalys voor de Brecht (niet onlogisch).
De man moest dan 5 minuten lang het "fort" verdedigen !!! (Tunnel max . 40kmh. ook voor Thalys)
Ongelukkige situatie...
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Zou het op zicht geen mogelijkheid zijn om de staat van het sein in de vorm van 2 simpele LED-lampjes weer te geven bij het kastje van de AGV? Dit zou het een stuk makkelijker moeten maken. Er wordt toch nergens de opening van een sein aangevraagd door het omhalen van de AGV denk ik?
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
In Brussel zuid doen ze dat meestal wel, daar zet men het sein meestal pas open bij het draaien van de AVG (dit kan men zien op het seinhuis), ik weet niet in welke mate dit misschien ook al in gebruik is op andere seinhuizen die ondertussen EBP hebben. (ter info in Brussel zuid kon men dit al zien van voor het EBP tijdperk).Glodenox schreef:Zou het op zicht geen mogelijkheid zijn om de staat van het sein in de vorm van 2 simpele LED-lampjes weer te geven bij het kastje van de AGV? Dit zou het een stuk makkelijker moeten maken. Er wordt toch nergens de opening van een sein aangevraagd door het omhalen van de AGV denk ik?
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Ni vergeten dat ze VERPLICHT zijn op vertrek uur de start te geven, tenzij ze ingelicht worden om te wachten...Steven schreef:Hangt ook deels van de TBG af, sommige zijn ziende blind op gebied van wat er buiten hun trein gebeurd met andere treinen. Uur van vertrek is uur van vertrek zeggen die dan ook al blijft dat sein door die andere voorgaande trein nog 2 a 3 minuten gesloten.dentheo schreef:Kan men de TBG geen seintje geven dat het geen "zin" heeft de AGV te draaien?
Daarstraks in Antwerpen sluit hij de deuren en draait AGV, en men lost de Thalys voor de Brecht (niet onlogisch).
De man moest dan 5 minuten lang het "fort" verdedigen !!! (Tunnel max . 40kmh. ook voor Thalys)
Ongelukkige situatie...
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Ook als ze zien dat op het spoor ernaast de Thalys juist groen krijgt ???2012 schreef:
Ni vergeten dat ze VERPLICHT zijn op vertrek uur de start te geven, tenzij ze ingelicht worden om te wachten...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Ik dacht dat andere seinposten dit ook konden zien door het knipperen van een lampje.Steven schreef:In Brussel zuid doen ze dat meestal wel, daar zet men het sein meestal pas open bij het draaien van de AVG (dit kan men zien op het seinhuis), ik weet niet in welke mate dit misschien ook al in gebruik is op andere seinhuizen die ondertussen EBP hebben. (ter info in Brussel zuid kon men dit al zien van voor het EBP tijdperk).Glodenox schreef:Zou het op zicht geen mogelijkheid zijn om de staat van het sein in de vorm van 2 simpele LED-lampjes weer te geven bij het kastje van de AGV? Dit zou het een stuk makkelijker moeten maken. Er wordt toch nergens de opening van een sein aangevraagd door het omhalen van de AGV denk ik?
Als instructie controle doet kunnen ze onder hun voeten krijgen dat men niet op het uur van vertrek alles doet zoals normaal...dentheo schreef:Ook als ze zien dat op het spoor ernaast de Thalys juist groen krijgt ???2012 schreef:
Ni vergeten dat ze VERPLICHT zijn op vertrek uur de start te geven, tenzij ze ingelicht worden om te wachten...
Re: Vergeten rolstoelgebruiker ontsnapt aan drama op trein
Ik hoop dat ze hem dan ook "helpen" bij het verdedigen van zijn open deur of zijn opleiders niet "solidair" ?Peche schreef: Als instructie controle doet kunnen ze onder hun voeten krijgen dat men niet op het uur van vertrek alles doet zoals normaal...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide