Pagina 34 van 38

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jul 2012, 15:49
door rvdborgt
hle2127 schreef:
rvdborgt schreef:
LHOON schreef:De geluidswallen zijn er overigens niet enkel voor het geluid maar ook om de treinen een beetje af te schermen van het zicht van de automobilisten, kwestie dat die niet tegen de trein zouden racen. De maximumsnelheid van 160 km/h is voor snelle auto's haalbaar, wat tot gevaarlijke situaties zou kunnen leiden.
Is het maximum daar geen 200? Of komt dat nog?
Nee nee het is degelijk 160 km/h ,200 is op de lijn 2 buiten thalys en ice natuurlijk ;)
Ik dacht eigenlijk dat de 25N voor 200 was ontworpen. Maar ik kan er niks meer over terugvinden.

Groetjes,
Rian

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jul 2012, 15:51
door loic1811
En tegen dat je dan je 200 km/h hebt kun je weer beginnen afremmen bewijze van spreke en het meeste materieel dat er over rijdt kan maar 160 km/h rijden

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jul 2012, 15:58
door rvdborgt
Steven schreef:Het zou een beetje dom zijn om op dat heel kort stukje L25 aan 200 km/u te gaan rijden, te veel kosten aan energie in mijn ogen de lijn is zowat 15 km lang.
Dat hangt ervan af wat voor dienstregeling je nodig hebt. Al ben ik me ervan bewust dat deze lijn niet is gepland op basis van een bepaalde dienstregeling.
Wat betreft lengte geloof ik niet dat de 25N tussen Haren en Herent echt langer is. Of lijn 3 tussen de tunnel van Soumagne en de Hammerbrücke. Op die laatste heb ik eens geklokt hoe lang de maximumsnelheid (260 km/h) kon worden gereden: 3 minuten.

Groetjes,
Rian

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jul 2012, 16:03
door loic1811
Of lijn 3 tussen de tunnel van Soumagne en de Hammerbrücke. Op die laatste heb ik eens geklokt hoe lang de maximumsnelheid (260 km/h) kon worden gereden: 3 minuten.

Groetjes,
Rian[/quote]
En hoe hoog zijn de andere snelheden dan ? En hoelang is dat stuk dan nog ? Hier op de lijn 25N is het alvast compleet nutteloos

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jul 2012, 16:48
door rvdborgt
hle2127 schreef:
rvdborgt schreef:Of lijn 3 tussen de tunnel van Soumagne en de Hammerbrücke. Op die laatste heb ik eens geklokt hoe lang de maximumsnelheid (260 km/h) kon worden gereden: 3 minuten.
En hoe hoog zijn de andere snelheden dan ? En hoelang is dat stuk dan nog ? Hier op de lijn 25N is het alvast compleet nutteloos
Op lijn 3 is het genoemde traject is amper langer dan 15 km - ik kan er geen afstanden van vinden. Herent - Haren is 18 km volgens het spoorboekje. Is dus ook niet zo lang voor 200 km/h.

Groetjes,
Rian

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jul 2012, 20:30
door kika
Ik vermoed dat hle2127 het punt aanstipt dat je, met materieel wat niet in Leuven moet stoppen, ook nog tegen een aanzienlijke snelheid kan verderrijden, in omgekeerde richting is dat al een stuk minder. Maar bij 25N, stopt alles, of in de luchthaven of in Mechelen, waardoor het nog minder relevant is. 200 halen vanaf 160, of andersom verder nog tegen 160 Leuven doorrijden, is een aanzienlijk verschil met stilstand.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jul 2012, 20:34
door LHOON
Voor de tunnel moet vertraagd worden tot 90; wat is de snelheidsbeperking voor een trein die rechtdoor zou rijden richting Schaarbeek?

Wellicht zal dit deel (alsmede de zuidelijke bocht naar de luchthaven) meer benut worden met de nieuwe dienstregeling in december.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jul 2012, 20:57
door Paul
kika schreef:Maar bij 25N, stopt alles, of in de luchthaven of in Mechelen, waardoor het nog minder relevant is. 200 halen vanaf 160, of andersom verder nog tegen 160 Leuven doorrijden, is een aanzienlijk verschil met stilstand.
Maar je kunt op lijn 25N toch rechtstreeks van Mechelen tot Brussel? Misschien is het dan wel de moeite? Zeker voor treinen (Thalys) die niet in Mechelen stoppen?

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jul 2012, 22:37
door loic1811
LHOON schreef:Voor de tunnel moet vertraagd worden tot 90; wat is de snelheidsbeperking voor een trein die rechtdoor zou rijden richting Schaarbeek?

Wellicht zal dit deel (alsmede de zuidelijke bocht naar de luchthaven) meer benut worden met de nieuwe dienstregeling in december.
dat is een tijdelijke snelheids beperking omdat ze in leuven een wissel aan het vervangen zijn anders is het tegen de volle 160
en ik bedoel gewoon voor dat kort stuk heeft t weinig tot geen zin om er tegen 200 km/h op te rijden (dit is mijn mening ) ik begrijp de anderen wel maar dan moet je die lijn ook nog is naar 25 kv brengen (wat ooit wel zal gebeuren) maar op dit moment heeft dat echt geen zin zoals ik al zei er rijdt geen materieel over dat 200km/h kan buiten de thalys

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jul 2012, 23:05
door nahoj
hle2127 schreef:
LHOON schreef:Voor de tunnel moet vertraagd worden tot 90; wat is de snelheidsbeperking voor een trein die rechtdoor zou rijden richting Schaarbeek?

Wellicht zal dit deel (alsmede de zuidelijke bocht naar de luchthaven) meer benut worden met de nieuwe dienstregeling in december.
dat is een tijdelijke snelheids beperking omdat ze in leuven een wissel aan het vervangen zijn anders is het tegen de volle 160
en ik bedoel gewoon voor dat kort stuk heeft t weinig tot geen zin om er tegen 200 km/h op te rijden (dit is mijn mening ) ik begrijp de anderen wel maar dan moet je die lijn ook nog is naar 25 kv brengen (wat ooit wel zal gebeuren) maar op dit moment heeft dat echt geen zin zoals ik al zei er rijdt geen materieel over dat 200km/h kan buiten de thalys
Je moet geen 25kV hangen om 200km/h te rijden. Zie ook L36N. (Het is wel technisch eenvoudiger met 25kV, meer bepaald wat betreft stroomafname.)

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 14 jul 2012, 23:50
door kika
Paul schreef:Maar je kunt op lijn 25N toch rechtstreeks van Mechelen tot Brussel? Misschien is het dan wel de moeite? Zeker voor treinen (Thalys) die niet in Mechelen stoppen?
Daar heb je helemaal gelijk in, dat heb ik over het hoofd gezien. Of het de moeite is, dat weet ik niet.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 15 jul 2012, 02:42
door Steven
rvdborgt schreef:
hle2127 schreef:
rvdborgt schreef:Of lijn 3 tussen de tunnel van Soumagne en de Hammerbrücke. Op die laatste heb ik eens geklokt hoe lang de maximumsnelheid (260 km/h) kon worden gereden: 3 minuten.
En hoe hoog zijn de andere snelheden dan ? En hoelang is dat stuk dan nog ? Hier op de lijn 25N is het alvast compleet nutteloos
Op lijn 3 is het genoemde traject is amper langer dan 15 km - ik kan er geen afstanden van vinden. Herent - Haren is 18 km volgens het spoorboekje. Is dus ook niet zo lang voor 200 km/h.

Groetjes,
Rian
maar voor herent is het al 160 en voor haren is het ook al 140 km per uur. Bij de L25N spreken we van max 90 km/u wat al 50 tot 70 km/u verschil is om die trein aan 200 te krijgen en dat deeltje is net niet te onderschatten.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 15 jul 2012, 02:47
door Steven
kika schreef:
Paul schreef:Maar je kunt op lijn 25N toch rechtstreeks van Mechelen tot Brussel? Misschien is het dan wel de moeite? Zeker voor treinen (Thalys) die niet in Mechelen stoppen?
Daar heb je helemaal gelijk in, dat heb ik over het hoofd gezien. Of het de moeite is, dat weet ik niet.
ik had het zelfs over dat stuk, over het stukje Mechelen Luchthaven wil ik zelfs niet denken om er 200 km/u van te maken op een traject dat van perron tot perron 11 min nodig heeft.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 15 jul 2012, 02:51
door Steven
rvdborgt schreef:
hle2127 schreef:
rvdborgt schreef:Of lijn 3 tussen de tunnel van Soumagne en de Hammerbrücke. Op die laatste heb ik eens geklokt hoe lang de maximumsnelheid (260 km/h) kon worden gereden: 3 minuten.
En hoe hoog zijn de andere snelheden dan ? En hoelang is dat stuk dan nog ? Hier op de lijn 25N is het alvast compleet nutteloos
Op lijn 3 is het genoemde traject is amper langer dan 15 km - ik kan er geen afstanden van vinden. Herent - Haren is 18 km volgens het spoorboekje. Is dus ook niet zo lang voor 200 km/h.

Groetjes,
Rian
L3 heeft een totale lengte van 36,1 km van in Chenée waar de lijn start tot aan de Y Hammerbrücke.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 15 jul 2012, 10:19
door rvdborgt
Steven schreef:
rvdborgt schreef:
hle2127 schreef:En hoe hoog zijn de andere snelheden dan ? En hoelang is dat stuk dan nog ? Hier op de lijn 25N is het alvast compleet nutteloos
Op lijn 3 is het genoemde traject is amper langer dan 15 km - ik kan er geen afstanden van vinden. Herent - Haren is 18 km volgens het spoorboekje. Is dus ook niet zo lang voor 200 km/h.
L3 heeft een totale lengte van 36,1 km van in Chenée waar de lijn start tot aan de Y Hammerbrücke.
Van Chenée tot waar je de tunnel van Soumagne uitkomt nog je nog geen 260. Toegegeven, je mag daar al wel 200, maar die 3 minuten dat je 260 kunt rijden maken nu ook niet zo'n groot verschil.

Groetjes,
Rian