GEN komt later klaar ;-)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Duikbril AM86

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Duikbril AM86 »

De werken zijn inderdaad eindelijk gestart! Eindelijk!
Dan ze nu maar volle gas geven en niet te veel meer treuzelen,het heeft lang genoeg geduurd.
Men moet meer dan 30 bruggen verbouwen op dat traject.

Als ik mij niet vergis was men op alle GEN lijnen waar er 4 sporen moeten komen al bezig behalve op de lijn 50a tussen Denderleeuw en Brussel-Zuid.

Op de volgende websites zijn er al een paar boze reacties over de werken.

http://www.dilbeek-malcontenten.be/inde ... 2&Itemid=1

Op deze link doet men een voorstel voor een station in Schepdaal, men doet ook een suggestie voor het geluid te dempen.
http://www.dilbeek-malcontenten.be/inde ... &Itemid=26
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Steven »

nog wat nieuws uit het land der city rails.
Vandaag neem ik de CR naar Brussel en Geraardsbergen. Op het moment ik opstap hoor ik aankondigen 'station Merchtem', bij het aanzetten van de trein hoor ik 'de volgende halte is Mollem' .....

ik was dus aangenaam verrast, bleek in de samenstelling 1 ms cityrail (samen met twee andere new look klassiekjes) te zitten die voor deze aankondiging zorgde (ikzelf zat op een new look klassiek), alsook de displays deden hun dienst op het bewuste stel. De leesbaarheid valt goed mee, denk dat ze zelfs iets leesbaarder zijn dan de displays die we tot nu toe gewoon zijn op de i11, M6 en MS96.
Aangekomen in Brussel waren de aankondigingen in de twee landstalen, klaar duidelijk verstaanbaar. Niet te luid en niet te stil (er mag dus naast u een gesprek gaande zijn zonder dat het die aankondiging zal storen). Heb met mijn gsm een foto gemaakt van een display aan de buitenkant, ik zal deze een van de dagen is op het net plaatsen.
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Ruben »

Was dat een treinbegeleider die omriep, of een computergestuurde stem?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Steven »

Was een vooraf opgenomen stem, maar in vergelijking met de aankondigingen in stations etterbeek of shuman was het hier wel heel mooi zuiver.
Duikbril AM86

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Duikbril AM86 »

Ik kijk er naar uit om die displays te zien en die stem te horen..

Werd he CR nummer dan vooraan weergegeven?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Steven »

aangezien het stellen als middelste was opgesteld heb ik niet echt de kans gehad dat ook nog te bezien, aan de zijkant was naast de verbinding (trein naar geraardsbergen) ook het cr nummer aangeduid door de tekst 'CR2'
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re:

Bericht door deadlock »

Gregske schreef:Dit soort mannen hebben mijn vader kapot gemaakt :twisted:
Zulke idioten moeten ze aan de schandpaal zetten.
Infrabel moet gewoon die sporen leggen, die natuurverenigingen willen toch dat meer mensen het OV nemen? :roll:

Stelletje hypocriete klootzakken :x
Precies en het gaat om maarliefst hoeveel meter naar links en rechts van de huidige bebouwing? Verwaarloosbaar weinig.
Dietrich

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Dietrich »

Duikbril AM86 schreef:Ik kijk er naar uit om die displays te zien en die stem te horen..

Werd he CR nummer dan vooraan weergegeven?
Vandaag een CR-stel gezien in Denderleeuw maar geen enkele van de displays was in werking. Zal dus een uitzondering geweest zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Steven »

kan ook een test geweest zijn die ik zag waarbij er eventueel door bepaald personeel bepaalde dingen moeten nagezien worden. Gebeurd wel eens meer dat ze bepaalde proeven doen en het boordpersoneel op zijn verslag dan moet melden wat ze van de nieuwe zaken vonden.
Tux

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Tux »

De werken in het station Brussel-West langs lijn 28 schieten op. Men is momenteel bezig met het plaatsen van een roltrap en de perrons aan het betegelen
Duikbril AM86

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Duikbril AM86 »

De MIVB gaat in 2009 Brussel-West bedienen.
Of de NMBS in 2009 volgt met een trein geen idee?
Misschien dat admin dit weet?


Betreft de CityRaildisplays, laat ons hopen dat die snel werken want waarom heeft men dan al die investeringen gedaan als men ze toch niet gebruikt. We weten bovendien allemaal dat het toch nooit zal lukken om een volledige trein met enkel CityRailstellen samen te stellen.
Dus de stelling dat men moet wachten tot op alle CRverbindingen enkel CRstellen rijden is toch uit den bozen.
De CityRailstellen rijden ook op niet CRverbindingen, je ziet sommige CR treinen met 3 verschillende huisstijlen rijden (rode/ niet gemoderniseerde, gemoderniseerde en CityRail).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Shrek »

Momenteel zitten de cityrailstellen gewoon tussen alle andere stellen, op termijn zullen die mooi uit elkaar gehouden worden. Het waarom van die investering lijkt me heel duidelijk, de stellen moesten allemaal binnen voor een modernisering en men heeft van die gelegenheid gebruikt gemaakt om ze al te voorzien van een installatie die later dan in gebruik genomen kan worden :wink:
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door FLV-FGSP »

Duikbril AM86 schreef:De MIVB gaat in 2009 Brussel-West bedienen.
Of de NMBS in 2009 volgt met een trein geen idee?
De MIVB gaat Brussel-West vanaf april 2009 met meer lijnen bedienen, de NMBS volgt in december 2009.
Duikbril AM86

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Duikbril AM86 »

Het GEN, hier een foto over de werken op lijn 50a tussen Denderleeuw en Brussel-Zuid:

Voorbereidende werken GEN lijn 50a
Afbeelding Bron foto, meer op : http://www.indymedia.be/en/node/30984
Dietrich

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Dietrich »

Heb het gemerkt deze week, werd eens tijd dat er nu eindelijk kan worden begonnen. :D
Plaats reactie