Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door Steven »

die regeling is beperkt hoor in die rijtuigen, de hoofdregeling staat op een plaats die niet toegankelijk is voor reizigers (en maar goed ook). Die regeling die je in het compartiment kan vinden laat ergens een max verschil van 5 graden regelen dacht ik maar ben er niet volledig zeker van.
AM'er

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door AM'er »

Laten we met z'n allen eens wat meer tevreden zijn.
De seizoenen blijven zich afwisselen en dat maakt het interessant.

Op den duur (het is al aan het gebeuren) wordt onze beschaving zodanig kwetsbaar dat er niets meer mag gebeuren of alles loopt in het honderd.

Profiteer van de zomer, want de langste dagen zijn al voorbij. :)
Laatst gewijzigd door AM'er op 11 jul 2010, 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door Steven »

voila ik kan het niet beter verwoorden, ipv te zagen en klagen dat alles airco moet hebben. 34 jaar geleden was er een hele lange warme zomer, toen was er geen airco op de treinen en die mensen hebben dat ook weten te overleven.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door overweg13 »

AM'er schreef:Antropocentrisme is een sluipend gif in onze samenleving.
Gelukkig is er een Australische prof die voorspelt dat de soort mens binnen de 100 jaar zal uitgestorven zijn. Dat is nu eens een oude romantische jeugddroom van mij die verwezenlijkt zal worden, al zal ik het zelf niet meer meemaken, want ondertussen zelf al uitgestorven...
Met vriendelijke groet

overweg13
thomaslj

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door thomaslj »

Ook in de laatste Mondig Mobiel vindt TTB belangrijk dat bij uitval van de airco enkele ramen kunnen worden geopend.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door dentheo »

Ik meen dat er "tegenwoordig" in elk nieuw airco rijtuig diagonaal (overhoeks) een raam voorzien wordt dat geopend kan worden met een Bern ?
Dat lijkt mij een internationaal "gebruik" te worden, er rijden nog wel treinen rond, zonder deze "veiligheidsklep".
Theo
Groeten vanop de Heide
Trammist

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door Trammist »

dentheo schreef:Ik meen dat er "tegenwoordig" in elk nieuw airco rijtuig diagonaal (overhoeks) een raam voorzien wordt dat geopend kan worden met een Bern ?
Dat lijkt mij een internationaal "gebruik" te worden, er rijden nog wel treinen rond, zonder deze "veiligheidsklep".
De MW41 heeft toch zo'n klep, dacht ik? In de 2e klas coupé pal achter de 1ste klas coupé.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door AlexNL »

In het Nederlandse VIRM-4-materieel is de airco in de zomer maar wat welkom hoor... wat een heerlijke koele treinen zijn dat als het buiten warm is. 's Winters is het ook weer aangenaam toeven in die stellen.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door dentheo »

Is de VIRM- 4 verschillend van de vorige op airco gebied ?
Vroeger zat er zo'n gekke "klong" geluid in dat systeem en keerde de luchtstroom in de ruimte precies om.
Ik dacht omschakeling van één of ander energiesparend pakket.
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door AlexNL »

dentheo schreef:Is de VIRM- 4 verschillend van de vorige op airco gebied ?
De airco is "verbeterd" (aldus OV in Nederland) al weet ik niet precies wat er anders is. Wél merk ik op een warme dag een enorm verschil tussen de eerste 3 generaties en de laatste.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door 260689 »

Dieselfreak schreef: Voor zover ik weet heeft alleen materieel van de witte generatie (I11, MS96, MW41 en M6) airco. Die maken lang niet het grootste deel van het Belgische treinmaterieel uit.
I6, I6bc en een paar I10 2de klasse rijtuigen hebben ook airco en dit zijn rijtuigen van de oudere generatie.

Wat ik er ook op wil zeggen. Ik ben iemand die airco kan beamen. Maar soms is het wel is leuker dat je eens in de warmte kan zitten BV (en ik denk dat overweg13 mij hier gelijk in gaat geven) K, M en L rijtuigen. Die rijtuigen beaam ik heel hard. Dit zijn nogaltijd zalige rijtuigen. geen airco, raampje open en genieten maar.
vroeger klaagde de mensen niet over te warme treinen want airco bestond toen enkel in de poep sjieke treinen zoals de TEE rijtuigen.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door LHOON »

260689 schreef:K, M en L rijtuigen. Die rijtuigen beaam ik heel hard. Dit zijn nogaltijd zalige rijtuigen. geen airco, raampje open en genieten maar.
vroeger klaagde de mensen niet over te warme treinen want airco bestond toen enkel in de poep sjieke treinen zoals de TEE rijtuigen.
De TEE rijtuigen zijn mijns inziens de meest comfortabele ooit gemaakt, geen enkel hedendaags product kan daar tegen op.

En de K en L: in eerste klasse superieur aan het merendeel van wat thans hiervoor moet doorgaan.
In tweede (eigenlijk derde) weliswaar houten banken, maar eigenlijk toch best gezellig! Enige probleem met die rijtuigen: geen statische omvormer aan boord, dus geen mogelijkheid om stopcontacten 220V te voorzien :-)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Reizigers kempen klagen steen en been over M5

Bericht door overweg13 »

LHOON schreef:
In tweede (eigenlijk derde) weliswaar houten banken, maar eigenlijk toch best gezellig!
En nog eens uitgetest in Mechelen (Lamot): hard, maar comfortabel, en alleszins beter voor de rug dan de hedendaagse ergonomische zitjes .
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie