Roze trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Bericht door Wover »

omdat het geen rechstreekse invloed heeft op de vlotte uitvoering van een treindienst zeker...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

En toch hoor ik de NMBS voortdurend (terecht) beweren dat reizigers die graffiti niet aangenaam vinden, zelfs een onveiligheidsgevoel creëren. Volle toiletten hebben ook geen invloed op de vlotheid van de treindienst, toch worden die regelmatig leeggemaakt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

niet elke vorming is van personeel voorzien om treinstellen te ontdoen van die kladschilderwerken en bijgevolg moet dat een beetje in de beurtrol van dat stel passen om die vrij te maken van die vuiligheid, ook is het zo dat die de nodige tijd moeten krijgen om dat werkje te doen, dat wat ik zag was op een P trein, die staat bijna heel de dag in vorst daar hebben ze dus de tijd voor, motorstellen zijn veel meer in beweging en bijgevolg is ni elke stilstand geschikt om er zomaar is effe aan te beginnen he
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Zeg maar in belgie worden de treinen nog steeds gespoten, en niet beplakt zoals in Italie? Dat is ook een systeem, maar ik ben er niet voor! Dat beplakken ipv herspuiten krakkeleerd na een tijd! Niet om aan te zien!
Afbeelding
**********************************************************************************************************
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

zou het niet goedkoper zijn de stelplaatsen veel beter af te sluiten en aldus preventief werken, ipv zoals nu achteraf alles opkuisen?
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

prahsharp schreef:zou het niet goedkoper zijn de stelplaatsen veel beter af te sluiten en aldus preventief werken, ipv zoals nu achteraf alles opkuisen?
in New York worden de metrostellen sinds enkele jaren snachts gestationeerd op een zwaar-bewaakte stelplaats, daar komt geen graffiti-spuiter meer in.
En met resultaat, de metro-stellen lijken in geen tijden meer op de bespoten stellen van de jaren 80
Laatst gewijzigd door Nonkelronnie op 29 mar 2006, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Kost heel wat aan manuren, en vooral: er is geen beginnen aan in de kleinere stelplaatsen, naar waar het probleem zich gegarandeerd zal verplaatsen. En daar zijn er nogal wat van in België...
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

ik had begrepen dat het probleem zich voornamelijk in enkele depots voordeed. Als men daar nu al aan begint: hoge muur/prikkeldraad errond, een paar lampen erop ....

Want zijn een groot deel van die spuiters niet mannekes van 15 die naar het depot in hun buurt gaan?

Alles is beter dan nietsdoen, het stoort mij verschrikkelijk, die rotzooi op de treinen.
Wover

Bericht door Wover »

tja antwerpen (schijnpoort noemt da daar zeker?) en schaerbeek zal wel t ergste zijn zeker.

Maar als ge rond heel depot schaerbeek prikkeldraad moet gaan zetten :P
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Schaarbeek is het zeker niet. Het zijn precies de kleine depots of opstelplaatsen waar de stellen 's nachts staan die de zwaarste problemen geven: Herentals staat helemaal bovenaan de lijst.
Een ander misverstand is dat het voornamelijk om jongeren uit de buurt zou gaan. Het gaat vaak om buitenlanders die hier onze treinen komen volspuiten.
Zoals eerder gezegd denk ik dat het ophokken van de stellen achter slot en grendel de beste oplossing is. Als dat met honderdduizenden stuks pluimvee gaat, zal het ook wel met enkele honderden stellen kunnen, zeker?
Met vriendelijke groet

overweg13
Wover

Bericht door Wover »

straf, in herentals staan 's nachts hoogstens 10 goederenwagens, of uitzonderlijk nu een werktrein en ballastwagens...

In Herentals is volgens mij trouwens zeker totaal geen graffitti of vandalisme hoor...
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Kan Vic Turnhout bedoelen? Dat heb ik toch ook al gehoord.
En ik geloof dat men al eens een periode heel intensief heeft gepatrouilleerd in enkele depots. Het probleem verplaatste zich gewoon...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Juist,

Ik heb wat gegoogled en vond het volgende (verouderde) lijstje: Brussel-Zuid, Dendermonde, Luik, Gent, Brugge, Hasselt, Antwerpen. Ook in dat krantenartikel vermeldde me dat patrouilles wel plaatselijk hielpen, maar dat het probleem zich verplaatste.
Ongelooflijk hoe enkele zogenaamde medeburgers in onze maatschappij met ieders voeten kunnen blijven spelen, zonder dat ze daar echt voor gestraft worden.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Het valt me wel op dat het vooral breaks & 800'en zijn die ze steeds met graffiti bekladden. Wat de 800'en betreft zijn die stelplaatsen voornamelijk Schaarbeek, Antwerpen Schijnpoort, Namen (Ronet) & Charleroi.
Dat zijn op zich toch geen kleine stelplaatsen meer hé.
Als ze nu eens gedurende een aantal weken in de stelplaatsen waar er veel graffiti spuiters aan het werk zijn, wat security mensen aan het werk zetten, zullen ze er wel een deel bij de kraag kunnen pakken zeker.
Ik denk persoonlijk dat de kosten van dat personeel dat ze enkele weken of zelfs maanden in die stelplaatsen moeten zetten veel minder zal zijn, dan telkens die treinen ontdoen van graffiti....
karthuizer

Bericht door karthuizer »

Weet er toevallig iemand waar ik meer info kan vinden ivm die speciale ticketten om naar de giro te gaan kijken? Vind daar niks over terug op de site van de nmbs.
Plaats reactie