Werken Leuven

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Werken Leuven

Bericht door msts.be »

Jeroen schreef:Waarom verschillende types borden gebruiken? Hangt dit samen met de vraag welk station door welk orgaan wordt beheerd?
Waarschijnlijk ja. Alhoewel dat nooit duidelijk gemaakt is lijkt het mij dat de grootste stations (i.e. Antwerpen-Centraal/Berchem, Leuven, Brussel N/C/Z, Namen, Charleroi-Z, enz) direct onder de Holding vallen. De middelgrote stations (i.e. Lier, Sint-Niklaas, Denderleeuw, Kortrijk enz) lijken dan weer onder de operator NMBS te vallen, en de kleine stations en stopplaatsen vallen onder Infrabel. Dat is wat ik er toch van denk..

Misschien moet men hier zoals in Duitsland gaan werken met "Stationscategorieën", waarbij de categorie dan aanduidt wat voor soort uitrusting het station heeft, welke treinen stoppen er, enz. En dan kan men ook verduidelijken welke categorie onder welke operator/organisme valt.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Werken Leuven

Bericht door dentheo »

msts.be schreef: Misschien moet men hier zoals in Duitsland gaan werken met "Stationscategorieën", waarbij de categorie dan aanduidt wat voor soort uitrusting het station heeft, welke treinen stoppen er, enz. En dan kan men ook verduidelijken welke categorie onder welke operator/organisme valt.

Volgens mij bestaan die "categoriën" al tientallen jaren...
Bepalen toch ook soort "promotieladder" van stationchefs ???

Ik meen dat vroeger het aantal behandelde wagens op de "goederenkoer" zelfs meetelde.
Maar of ze nu nog bestaan die "klassen " ?
Theo
Groeten vanop de Heide
ronny
Berichten: 546
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Werken Leuven

Bericht door ronny »

msts.be schreef: Waarschijnlijk ja. Alhoewel dat nooit duidelijk gemaakt is lijkt het mij dat de grootste stations (i.e. Antwerpen-Centraal/Berchem, Leuven, Brussel N/C/Z, Namen, Charleroi-Z, enz) direct onder de Holding vallen. De middelgrote stations (i.e. Lier, Sint-Niklaas, Denderleeuw, Kortrijk enz) lijken dan weer onder de operator NMBS te vallen, en de kleine stations en stopplaatsen vallen onder Infrabel. Dat is wat ik er toch van denk..

Misschien moet men hier zoals in Duitsland gaan werken met "Stationscategorieën", waarbij de categorie dan aanduidt wat voor soort uitrusting het station heeft, welke treinen stoppen er, enz. En dan kan men ook verduidelijken welke categorie onder welke operator/organisme valt.
Een overzichtje van de verdeling kan je hier vinden, zie achteraan bijlage 6.1 vanaf p 130 http://www.mobilit.fgov.be/data/rail/BCHoldapn.pdf
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Werken Leuven

Bericht door Lukas »

Hoi,

Even een oud topic vanonder het stof halen,

Na de infrastructuurwerken buiten het stationsgebouw word het stationsgebouw zelf aangepakt en wel langs de binnenkant;

Vanaf volgend jaar gaat het stationsgebouw voor 3 jaar dicht voor restauratiewerkzaamheden.De loketten verhuizen naar containergebouwen op het Martelarenplein.

Bron: http://www.robnet.be Voor een verlag over deze werken kan je naar de hierbijvermelde website surfen.Vervolgens klik je op Bekijk het nieuws online en vervolgens klik je op de volgende datum:16/02/2009.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Stevie Wonder

Re: Werken Leuven

Bericht door Stevie Wonder »

Lukas schreef:Hoi,

Even een oud topic vanonder het stof halen,

Na de infrastructuurwerken buiten het stationsgebouw word het stationsgebouw zelf aangepakt en wel langs de binnenkant;

Vanaf volgend jaar gaat het stationsgebouw voor 3 jaar dicht voor restauratiewerkzaamheden.De loketten verhuizen naar containergebouwen op het Martelarenplein.

Bron: http://www.robnet.be Voor een verlag over deze werken kan je naar de hierbijvermelde website surfen.Vervolgens klik je op Bekijk het nieuws online en vervolgens klik je op de volgende datum:16/02/2009.

Lukas
Voor 3 jaar? Op teletekst stond 3 maanden.
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Werken Leuven

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ondertussen werden er in station Leuven nieuwe aankondigingsschermen geplaatst van het merk Fabricom GTI Suez.De aankondigingsschermen werden geplaatst in de nieuwe onderdoorgang waar de Relay krantenwinkel zich bevind.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Dietrich

Re: Werken Leuven

Bericht door Dietrich »

Fabricom is enkel de firma die die plaatst en het systeem errond ontwikkelt. Die displays zijn van diverse merken (AEG, Conrac, enz naargelang het type).
Stuka

Re: Werken Leuven

Bericht door Stuka »

Stevie Wonder schreef:Voor 3 jaar? Op teletekst stond 3 maanden.
Jep, voor 3 jaar. Het Buffet zal verdwijnen, plezant voor die mensen, ze hebben juist geïnvesteerd in hun zaak en krijgen nu te horen dat het spel 31/12 van dit jaar voor eeuwig en altijd dicht moet, het zal niet heropend worden... En de pintjes zijn er toch zo lekker! Doeme toch!!!
JayBeeke

Re: Werken Leuven

Bericht door JayBeeke »

Geen buffet meer? Triestig!

In elk geval is het station van Leuven in bouw- en architectenland een schoolvoorbeeld van hoe het - vooral organisatorisch - niét moet. Toch één eervolle vermelding, dus ;) Men heeft er sinds 1998 dan ook een enorm rommeltje van gemaakt: de overkapping is nog steeds niet wat ze zou moeten zijn, er zijn nog steeds perrons met tijdelijke houten overkapping (tijdelijk sinds 2003?) over trappen en roltrappen, er zijn nog steeds zware problemen met de waterafvoer op perron 1 en elders, de verharding op de perrons is een zootje, er is ook nog steeds de oude tunnel... te veel om op te noemen :mrgreen:

mvg
JJN
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Werken Leuven

Bericht door Asterix »

JayBeeke schreef:Geen buffet meer? Triestig!
Volgens de media kon het buffet voorlopig blijven bestaan in een tijdelijke, geïmproviseerde ruimte. Aangezien de uitbaters dit niet zagen zitten, wordt het gesloten.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Werken Leuven

Bericht door groentje »

Er zou wel een nieuw buffet komen als het gebouw heropend. Maar met een aanbesteding, en aangezien de huidige uitbaters dus niet zeker waren dat zij terug mochten beginnen na de werken, hebben ze er maar de brui aan gegeven.
Wel weten we nog niet welke formule zal gebruikt worden door de nieuwe uitbaters na de werken. Misschien wordt het een sterrenrestaurant, misschien een brasserie, misschien een café, rookvrij of niet...
ronny
Berichten: 546
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re:

Bericht door ronny »

Perron 8 is al terug opgebroken. Was het perron te breed ? De overstekende borduur wordt afgezaagd en vervangen.
Bijlagen
Leuven.jpg
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Werken Leuven

Bericht door Teach2 »

Perron 8 is al terug opgebroken. Was het perron te breed ? De overstekende borduur wordt afgezaagd en vervangen.
Is eerder ook al gebeurd met perron 6/7. Zoals eerder al gezegd, het is ongelooflijk wat voor zootje men van die werken heeft weten te maken.
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Werken Leuven

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik denk dat men perron 8 aan het afwerken is want de perronbedekking was daar nog niet klaar.Ik heb ook vernomen dat de containergebouwen die het tijdelijke station van Luik Guillemins waren naar Leuven zullen verhuizen om daar tijdens de renovatie van het stationsgebouw zelf de stationsfunctie over te nemen.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Plaats reactie