2012 schreef:
Ni vergeten dat ze VERPLICHT zijn op vertrek uur de start te geven, tenzij ze ingelicht worden om te wachten...
Ook als ze zien dat op het spoor ernaast de Thalys juist groen krijgt ???
Eigelijk wel yep (stom he)
Ma iemand die dan toch deuren dicht gooit en AVG draait ... die kan je toch niks verwijten omdat hij zijn werk doet zoals het moet? of wel ?
Ik vind van niet, men moet het systeem maar aanpassen is mijn gedacht.
De mama 'Treinbegeleidster' doet dit als ze zeker is dat het sein dicht is en dat er een trein voor haar moet voorlaten geeft ze pas haar vertrek nadat de voorligende trein vertrokken is wacht ze nog 30 seconde ingerekende marge voor wissel en sein open te zetten. Deed ze veel toe het stopperke in Gent St Pieters naar Antwerpen moest wachten op de IC-C in vertraging naar Antwerpen. het kan en mag, maar vele nieuwelingen hebben daar schrik voor. jammer genoeg.
Of zoals bij bepaalde metrostations TV-schermen plaatsen aan de perronuiteindes, gericht op de deuren? Zo kan de bestuurder zien of er een deur niet sluit of er nog iemand tussen zit...
Misschien zou zoiets zou de vertrekprocedure waarschijnlijk ook lichtjes kunnen versnellen en beveiligen (vooral handig in stations als Brussel-Centraal).
Reuel schreef:Of zoals bij bepaalde metrostations TV-schermen plaatsen aan de perronuiteindes, gericht op de deuren? Zo kan de bestuurder zien of er een deur niet sluit of er nog iemand tussen zit...
Misschien zou zoiets zou de vertrekprocedure waarschijnlijk ook lichtjes kunnen versnellen en beveiligen (vooral handig in stations als Brussel-Centraal).
Dat zal de vakbond dan wel blokkeren om het "risico" op eenmansbediening tegen te gaan. In de Londense metro's doet men dit al jaren als het niet mogelijk is om met 1 spiegel een goed zicht te geven op het perron. Hoe die schermen beveiligd worden tegen vandalisme weet ik niet, maar blijkbaar hebben ze er niet zo veel problemen mee.
Reuel schreef:Of zoals bij bepaalde metrostations TV-schermen plaatsen aan de perronuiteindes, gericht op de deuren? Zo kan de bestuurder zien of er een deur niet sluit of er nog iemand tussen zit...
Misschien zou zoiets zou de vertrekprocedure waarschijnlijk ook lichtjes kunnen versnellen en beveiligen (vooral handig in stations als Brussel-Centraal).
Ter info men heeft al ooit proef gedraaid met schermen in Brussel centraal en aangezien ze er nu niet meer hangen behoeft dat geen verdere commentaar.
Steven schreef:Ter info men heeft al ooit proef gedraaid met schermen in Brussel centraal en aangezien ze er nu niet meer hangen behoeft dat geen verdere commentaar.
Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Zinnige commentaar zou bijvoorbeeld zijn hoe dat geëvalueerd is en waarom het er nu niet meer is. Het zou niet de eerste keer zijn dat een proef bij de NMBS (of elders) op niets uitdraait omwille van een slechte proefopstelling, of een kortzichtige evaluatie.
De proef was vooraf al gedoemd om te mislukken wegens antwoorden die andere zelf al aangeven hier => eenmansbediening. Ik dacht dat de hint duidelijk was. Stel dat de proef in Brussel centraal geslaagd was ... Idem met de functie van de spiegels op de sprinters trouwens maar dat is alweer veel langer geleden.
dentheo schreef:Staat er dan nergens dat je de procedures "slim" moet gebruiken en niet "blind" ?
Wil men werknemers met "gezond verstand" of robotten ?
Sommige doen dat wel eens zunne, "slim" zijn. Zolang er niks misgaat laat men u gerust. Maar bij een incident komen ze der aan met de boekskes vol procedures en kijken ze wie wat niet gedaan heeft.
Steven schreef:De proef was vooraf al gedoemd om te mislukken wegens antwoorden die andere zelf al aangeven hier => eenmansbediening. Ik dacht dat de hint duidelijk was. Stel dat de proef in Brussel centraal geslaagd was ... Idem met de functie van de spiegels op de sprinters trouwens maar dat is alweer veel langer geleden.
Dat is ook wat kort door de bocht. Het zal wel meespelen maar de voornaamste bedenking is toch dat een TB onmogelijk alle deuren van zijn trein kan zien bij perrons in een bocht, bij mist of bij hevige regen.
Reuel schreef:Of zoals bij bepaalde metrostations TV-schermen plaatsen aan de perronuiteindes, gericht op de deuren? Zo kan de bestuurder zien of er een deur niet sluit of er nog iemand tussen zit...
Misschien zou zoiets zou de vertrekprocedure waarschijnlijk ook lichtjes kunnen versnellen en beveiligen (vooral handig in stations als Brussel-Centraal).
Dat zal de vakbond dan wel blokkeren om het "risico" op eenmansbediening tegen te gaan. In de Londense metro's doet men dit al jaren als het niet mogelijk is om met 1 spiegel een goed zicht te geven op het perron. Hoe die schermen beveiligd worden tegen vandalisme weet ik niet, maar blijkbaar hebben ze er niet zo veel problemen mee.
Die schermen staan achter glas en zijn in de muur gewerkt dus je kan er bijna niet aan.
In tegenstelling tot hier loopt er bijna altijd iemand rond op de perrons.