5307 schreef:ik denk dat joris enkel de buitenkant (vorm) van de neus bedoeld en niet echt de technische snufjes
Helemaal correct. Het ging om het uitzicht van de M5/M6/Dosto, niet om wat er in zit.
En als men een nieuw stuurrijtuig bouwt, kan men er evengoed MUX ipv ZWS/ZMS in stoppen, net zoals men in de 18 ook Mux zal steken.
Btw: De SBB hebben geen Tauri, enkel Traxxen en Eurosprinters zoals de BR 189, maar dat zijn geen Tauri. (Hebben ze de Re 474 eigenlijk nog?Er zijn er zeker een heel aantal verkocht, maar of ze allemaal de deur uit zijn, das de vraag...).
Groeten,
Joris De Mol
Wimpie schreef:idd mijn info ontbrak beetje. Maar dat van mij geldt enkel voor brugge das pas van september ma heb ook van collegas van Schaarbeek gehoord dat ze ook gaan rijden met m6'en naar charleroi
Laatste week van Aug. worden de eerste tb's van Brugge opgeleid voor stuurrijtuig. Eerste diensten zouden op 10/09 zijn.
260689 schreef:naar tschijnt zou er al koppelingsbreuk geweest zijn van gewoon te koppelen vandaag gehoord van bestuurder uit brugge
waren tevens testen aan het doen vandaag rond half 4 stond M6bx in het station samen met den 2750
Zijn geen testen. Is voor de opleidingen.
De laatst gekende datum voor inzet M6 is eind oktober...
Ben ondertussen zelf al opgeleid voor het nieuwe speelgoed..nu is het wachten op de 1e diensten hé..
Trainspotterke schreef:En hebben de stuurposten gaan glazen wand achter de stuurpost zoals bij de Duitse dubbeldekkers?
neen dat hebben ze spijtig genoeg niet het is een deur dat je in AM96 ziet van de stuurpost wel zit er zo een kijkgat in de deur dat de bestuurder kan zien wie er achter zijn stuupost staat (hebben ze ook in deuren van hotelkamers)