Pagina 6 van 6

Re: Meerjarenbegroting 2013-2025

Geplaatst: 10 okt 2013, 21:03
door Steven
en laat ons gerust zeggen dat Brussel EINDELIJK is zijn inhaalbeweging mag doen.
* Brussel Zuid is voor vele toeristen het meest gekende station maar is alles behalve een degelijke welkom in België waard.
* Het GEN dat ondertussen al veel te veel vertraging heeft opgelopen.

Re: Meerjarenbegroting 2013-2025

Geplaatst: 10 okt 2013, 22:10
door Cipallieter
Shrek schreef:...Een groot deel van de investeringen gaat naar waar de meeste treinen rijden, en dat is Brussel. Dat is gewoon gezond verstand...
Ik zou begrip voor deze zienswijze kunnen opbrengen indien u niet alleen rekening houdt met het aantal treinen maar ook met de afstand die ze afleggen. Is het inderdaad zo dat slechts 38 % van het treinverkeer in Vlaanderen gebeurt?

Re: Meerjarenbegroting 2013-2025

Geplaatst: 11 okt 2013, 00:03
door Bordensteker
Op bladzijde 12 lees ik dat de Sprinters toch ook ETCS gaan krijgen (ik dacht onlangs juist ergens gelezen te hebben dat ze daar niet meer voor in aanmerking zouden komen):
Een project is opgestart (R3999-2) voor de ombouw van de motorrijtuigen ‘Break’, ‘Sprinter’, MR96, vierledige motorrijtuigen en dieselmotorwagens AR41, teneinde ze uit te rusten met ETCS niveau 2 versie 2.3.0d.
Verder heb ik tabellen gezien van het tempo van twee moderniseringsprogramma’s; globaal komt dat op het volgende neer:
Modernisering Breaks gepland 20 per jaar tem voorjaar 2018
Modernisering vierledige MR gepland 7 per jaar tem voorjaar 2020.

Re: Meerjarenbegroting 2013-2025

Geplaatst: 11 okt 2013, 00:29
door Retard
Shrek schreef:
Cipallieter schreef:Het is een illustratie van de manier waarop de NMBS Vlaanderen benadeelt.
Onzin,
Een groot deel van de investeringen gaat naar waar de meeste treinen rijden, en dat is Brussel. Dat is gewoon gezond verstand...
Inderdaad. Brussel is zowel economisch, cultureel, sociaal als politiek het belangrijkste centrum van ons land én de Vlaamse hoofdstad. Daar komt nog eens bij dat een trein die bijvoorbeeld van Geraardsbergen naar Antwerpen rijdt, door Brussel moet. Dat komt dus ook Vlaanderen te goede.

Re: Meerjarenbegroting 2013-2025

Geplaatst: 11 okt 2013, 23:36
door groentje
Brussel zit niet in de verdeelsleutel 60/40. Meestal is dit in het nadeel van Brussel, omdat het nogal snel over het hoofd wordt gezien. Nu wordt er dus eindelijk in Brussel geïnvesteerd... En gezien een flink deel van de pendelaars naar Brussel Vlamingen zijn, die dus hier hun geld komen verdienen, is het ook in het voordeel van Vlaanderen dat er hier wordt geïnvesteerd, me dunkt.

Re: Meerjarenbegroting 2013-2025

Geplaatst: 12 okt 2013, 10:55
door Shrek
Bordensteker schreef:Op bladzijde 12 lees ik dat de Sprinters toch ook ETCS gaan krijgen (ik dacht onlangs juist ergens gelezen te hebben dat ze daar niet meer voor in aanmerking zouden komen):
Een project is opgestart (R3999-2) voor de ombouw van de motorrijtuigen ‘Break’, ‘Sprinter’, MR96, vierledige motorrijtuigen en dieselmotorwagens AR41, teneinde ze uit te rusten met ETCS niveau 2 versie 2.3.0d.
Verder heb ik tabellen gezien van het tempo van twee moderniseringsprogramma’s; globaal komt dat op het volgende neer:
Modernisering Breaks gepland 20 per jaar tem voorjaar 2018
Modernisering vierledige MR gepland 7 per jaar tem voorjaar 2020.
Ik zou daar niet teveel naar kijken, zo'n lange termijn plannen kunnen snel veranderen. Er staat zelfs letterlijk een voetnoot bij dat het kan wijzigen.