Antwerpse noord-zuid verbinding (tunnel) vanaf 26/03/2007
Re: Blauw licht
Vorige vrijdag bij de ondergrondse trein op de luchthaven van Madrid gezien dat er boven elke nooduitgangdeur een blauw licht hing. De rest was wit...Adler schreef:Iemand vertelde me dat het blauwe licht op -2 ook een functie heeft, namelijk om drugsgebruik tegen te gaan. Bij blauw licht zou het namelijk heel moeilijk zijn om je aders te vinden om te spuiten.
Ik weet niet of dit klopt, maar het kan wel, want ik heb vanop de trein ook al gezien dat in sommige zijgangetjes van de tunnel die niet toegankelijk zijn voor het publiek ook blauwe lichten zijn.
Zijn die bakjes geen rookdetectoren? Ofzoiets???
En min stiefbroer heeft eens aan 60 km/h de tunnel binnengereden en kwam er uit aan 90 km/h. Hij heeft nog zelfs moeten remmen of hij was boven de toegelaten snelheid. Daarom zijn de meeste tb's bang als het geregend heeft en de sporen nat liggen dat ze maar moeilijk zouden kunnen afremmen en dan het perron missen. Daarom vragen de meeste tb's nu ook voor nieuwe lijnproef.
En min stiefbroer heeft eens aan 60 km/h de tunnel binnengereden en kwam er uit aan 90 km/h. Hij heeft nog zelfs moeten remmen of hij was boven de toegelaten snelheid. Daarom zijn de meeste tb's bang als het geregend heeft en de sporen nat liggen dat ze maar moeilijk zouden kunnen afremmen en dan het perron missen. Daarom vragen de meeste tb's nu ook voor nieuwe lijnproef.
Na 1 maand heeft men eindelijk ingezien dat Antwerpen-Centraal (-2) geen rangeerstation is en is men daar gestopt met het aankoppelen van motorstellen aan de IR-trein Essen-Jambes.
De trein wordt nu weer volledig samengesteld bij vertrek in Essen zoals vroeger altijd het geval was. Het aankoppelen was de oorzaak van een bijna dagelijkse vertraging van 20 minuten of meer.
Waarom dat altijd zo lang moet duren voor men iets door heeft weet ik ook niet.
Het afkoppelen van stellen 's avonds gebeurt wel nog maar neemt gelukkig niet zo veel tijd in beslag.
De trein wordt nu weer volledig samengesteld bij vertrek in Essen zoals vroeger altijd het geval was. Het aankoppelen was de oorzaak van een bijna dagelijkse vertraging van 20 minuten of meer.
Waarom dat altijd zo lang moet duren voor men iets door heeft weet ik ook niet.
Het afkoppelen van stellen 's avonds gebeurt wel nog maar neemt gelukkig niet zo veel tijd in beslag.
Dat vermoedde ik wel ja, maar wie dan zo'n idiote beslissing neemt om dat zo te regelen, goed wetende dat er geen tijd voor voorzien is, weet ik ook niet.Steven schreef:omdat bij het afkoppelen van stellen geen remproef nodig is, bij het aankoppelen wel, vandaar dat deze laatste altijd meer tijd zal vragen dan het voorzien afhaken van materieel
Raadsel is eindelijk opgelost. Dit zijn gewoon sterke lampen die een blauw licht op de zoldering projecteren. Blijkbaar heeft men nu pas de lampen aangesloten.Adler schreef:Tweede vraag: aan het einde van het perron hangen aan het plafond 2 vierkante bakjes op de hoogte van het dak van de treinen, dit lijken me een soort antennes of detectors. Weet iemand wat dit is?
Ik snap wel niet goed wat hier de bedoeling van is, buiten wat energieverspilling. Ik zou trouwens niet graag de elektriciteitsrekening van Antwerpen-Centraal betalen, dat moet een enorm bedrag zijn alleen al voor de verlichting.
Ze hebben waarschijnlijk de opening van StPancras gezien met de Queen en de verlichte koepel.Adler schreef:Raadsel is eindelijk opgelost. Dit zijn gewoon sterke lampen die een blauw licht op de zoldering projecteren. Blijkbaar heeft men nu pas de lampen aangesloten.Adler schreef:Tweede vraag: aan het einde van het perron hangen aan het plafond 2 vierkante bakjes op de hoogte van het dak van de treinen, dit lijken me een soort antennes of detectors. Weet iemand wat dit is?
Toen heeft er iemand gezegd: maar dat kunnen wij ook ...