Welk materieel voor de L-treinen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

carlos schreef:Breaks zijn enkel goed voor L-treintjes als je het middenrijtuig opnieuw verwijderd.
Als je het comfort verwijderd dus. :roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

carlos schreef: op L-trein 2856 zijn de breaks niet instaat om de dienstregeling te volgen: trein vertrekt bijna dagelijks met een vertraging van 15 minuten in Aarschot (de vertraging bij aankomst bedraagt dagelijks tussen 5 & 10 minuten).

Breaks zijn enkel goed voor L-treintjes als je het middenrijtuig opnieuw verwijderd.
op de L-treintjes hasselt-leuven zitten sinds een jaar ook breaks. De dienstregeling (in het weekend toch) is nog steeds die van de tijd dat er daar klassiekskes reden. De breaks zijn altijd te rap en moeten in alle stations ne minuut wachten :wink:
carlos

Bericht door carlos »

Shrek schreef:
carlos schreef: op L-trein 2856 zijn de breaks niet instaat om de dienstregeling te volgen: trein vertrekt bijna dagelijks met een vertraging van 15 minuten in Aarschot (de vertraging bij aankomst bedraagt dagelijks tussen 5 & 10 minuten).

Breaks zijn enkel goed voor L-treintjes als je het middenrijtuig opnieuw verwijderd.
op de L-treintjes hasselt-leuven zitten sinds een jaar ook breaks. De dienstregeling (in het weekend toch) is nog steeds die van de tijd dat er daar klassiekskes reden. De breaks zijn altijd te rap en moeten in alle stations ne minuut wachten :wink:
gisteren nog de l-trein hasselt leuven genomen: 3 gerenoveerde tweetjes.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

carlos schreef: op L-trein 2856 zijn de breaks niet instaat om de dienstregeling te volgen: trein vertrekt bijna dagelijks met een vertraging van 15 minuten in Aarschot (de vertraging bij aankomst bedraagt dagelijks tussen 5 & 10 minuten).

Breaks zijn enkel goed voor L-treintjes als je het middenrijtuig opnieuw verwijderd.
1ste laat die middenste rijtuigen maar waar ze zijn.

2de ik heb wat opzoekwerk gedaan ivm uw 2856

vorige week wo, do en vrijdag was deze telkens op tijd in leuven (op tijd vertrokken te antwerpen)

gisteren had deze 4 minuten bij aankomst in aarschot en nog steeds toen deze in leuven was

juist voor en achter deze stoptrein zitten een aantal Ptreinen en een IC, indien er in deze combinatie

7306 vertrek te aarschot om 7u26 P trein (brussel)
2856 7u32 L trein (leuven)
7363 7u37 P trein (brussel)
1529 7u41 IC trein (kust)

1 schakel scheef zit krijgt de L trein automatisch de laagste prioriteit zeker omdat deze leuven als eindbestemming heeft en dus geen andere lijn meer hoeft te nemen, als je die andere drie te veel vertraging geeft, ga je het schema van L36 en L36N op dat uur ook omver gooien en dit door 1 treintje? beetje realist blijven dus als je voorbeelden geeft, zeker als ik vaststel da op vier dagen dat ik hem opzoek maar 1 dag vertraging is
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

carlos schreef: gisteren nog de l-trein hasselt leuven genomen: 3 gerenoveerde tweetjes.
ah dan ist alleen int weekend, sorry :wink:
Wover

Bericht door Wover »

Shrek schreef:
carlos schreef: gisteren nog de l-trein hasselt leuven genomen: 3 gerenoveerde tweetjes.
ah dan ist alleen int weekend, sorry :wink:
Er zijn enkele diensten met breaks en enkele met klassiekjes ;)
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Steven schreef:...

2de ik heb wat opzoekwerk gedaan ivm uw 2856
Kunnen jullie (= spoorpersoneel) vertragingen (en wat nog?) online opzoeken misschien?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

wij hebben intraweb, al wat ik wil opzoeken (en ik neem er de tijd voor want de pc op de depot is zeker ni de snelste lol) dan kan ik zien welke trein hoeveel vertraging heeft onder voorwaarde da ik de ritnr en datum juist ingeef. wij gebruiken dat vooral als we een trein moeten aflossen om te zien of hij eventueel vertraging heeft, zo doen wij trein 513 van brussel naar eupen, tot brussel zuid is dat een bestuurder van oostende, ik doe meestal is controle voor ik naar het perron ga of hij wel op tijd is.
zeker bij vies vuil weer kan da al is leuk zijn, dat je daar in weer en wind niet extra 15 minuten op perron moet staan wachten als dat ni nodig is
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Steven schreef:wij hebben intraweb, al wat ik wil opzoeken (en ik neem er de tijd voor want de pc op de depot is zeker ni de snelste lol) dan kan ik zien welke trein hoeveel vertraging heeft onder voorwaarde da ik de ritnr en datum juist ingeef. ...
Ah, die real time info zou dus in principe kunnen gebruikt worden voor de "klanten" via tinternet, zoals ze dat bij de DB doen of de Thalys :roll:
Wover

Bericht door Wover »

Da's toch niet de moeite, meestal is het toch maar 10 minuten, en normaal zou je dan al onderweg moeten zijn naar het station.

Als je vertrekpunt ver van het beginpunt van de trein ligt, zou je dan natuurlijk kunnen kijken of hij bij het begin van zijn reis vertraging heeft, maar hij kan dit ook inhalen he.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd als je op internet moet zien of uw trein 10 minuten heeft dan scheelt er toch wel iets, of beschik jij op alle plaatsen op alle momenten over internet om dit na te zien? beter dan iets actueler opvolgen van vertragingen in de stations zelf, dit kan gebeuren door voldoende displays op te hangen waar deze vertragingen ook op af te lezen zijn, deze halen teven hun info van dat zelfde systeem.
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Real time informatie

Bericht door Kalimero »

Wover schreef:Da's toch niet de moeite, meestal is het toch maar 10 minuten, en normaal zou je dan al onderweg moeten zijn naar het station.
Ik werk vlakbij het station. Zes minuten volstaan om mijn spullen te pakken, de straat over te steken en naar het perron te gaan. Op een paar minuten komt het niet aan, maar er zijn zo van die dagen dat de hele dienstregeling in de soep draait, en dan is het wel handig om daar vooraf weet van te hebben.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Is het vaak ook niet van: "De IR trein naar **** heeft 30 minuten vertraging", 25 minuten later komt da ding dan al binnen bolle.
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:
carlos schreef: op L-trein 2856 zijn de breaks niet instaat om de dienstregeling te volgen: trein vertrekt bijna dagelijks met een vertraging van 15 minuten in Aarschot (de vertraging bij aankomst bedraagt dagelijks tussen 5 & 10 minuten).

Breaks zijn enkel goed voor L-treintjes als je het middenrijtuig opnieuw verwijderd.
1ste laat die middenste rijtuigen maar waar ze zijn.

2de ik heb wat opzoekwerk gedaan ivm uw 2856

vorige week wo, do en vrijdag was deze telkens op tijd in leuven (op tijd vertrokken te antwerpen)

gisteren had deze 4 minuten bij aankomst in aarschot en nog steeds toen deze in leuven was

juist voor en achter deze stoptrein zitten een aantal Ptreinen en een IC, indien er in deze combinatie

7306 vertrek te aarschot om 7u26 P trein (brussel)
2856 7u32 L trein (leuven)
7363 7u37 P trein (brussel)
1529 7u41 IC trein (kust)

1 schakel scheef zit krijgt de L trein automatisch de laagste prioriteit zeker omdat deze leuven als eindbestemming heeft en dus geen andere lijn meer hoeft te nemen, als je die andere drie te veel vertraging geeft, ga je het schema van L36 en L36N op dat uur ook omver gooien en dit door 1 treintje? beetje realist blijven dus als je voorbeelden geeft, zeker als ik vaststel da op vier dagen dat ik hem opzoek maar 1 dag vertraging is
Steven, dit is niet ernstig: als er klachten zijn dan moet je niet afkomen met cijfers uit een week dat er weinig reizigers zijn (schoolvakantie)...

als zelfs stationschefs in de regio al spreken over de "ramptrein", dan is er echt wel iets aan de hand.

Het probleem is echt wel dat L2856 sedert de vervanging van de duikbrillen niet meer in staat is om het trajekt Lier - Heist - Aarschot binnen de voorziene tijd af te leggen.

Maar het goede nieuws is "het probleem is gekend en er wordt aan gewerkt ", oplossing zou op twee peilers steunen: herinvoering van de duikbril EN vanaf juni L-treinen Antwerpen-Lier-Herentals en Antwerpen-Lier-Heist-Aarschot-Leuven in Antwerpen in omgekeerde volgorde laten vertrekken (dus eerst L-trein naar Leuven en dan L-trein naar Herentals)
carlos

Bericht door carlos »

Steven schreef:
carlos schreef: op L-trein 2856 zijn de breaks niet instaat om de dienstregeling te volgen: trein vertrekt bijna dagelijks met een vertraging van 15 minuten in Aarschot (de vertraging bij aankomst bedraagt dagelijks tussen 5 & 10 minuten).

Breaks zijn enkel goed voor L-treintjes als je het middenrijtuig opnieuw verwijderd.
1ste laat die middenste rijtuigen maar waar ze zijn.

2de ik heb wat opzoekwerk gedaan ivm uw 2856

vorige week wo, do en vrijdag was deze telkens op tijd in leuven (op tijd vertrokken te antwerpen)

gisteren had deze 4 minuten bij aankomst in aarschot en nog steeds toen deze in leuven was

juist voor en achter deze stoptrein zitten een aantal Ptreinen en een IC, indien er in deze combinatie

7306 vertrek te aarschot om 7u26 P trein (brussel)
2856 7u32 L trein (leuven)
7363 7u37 P trein (brussel)
1529 7u41 IC trein (kust)

1 schakel scheef zit krijgt de L trein automatisch de laagste prioriteit zeker omdat deze leuven als eindbestemming heeft en dus geen andere lijn meer hoeft te nemen, als je die andere drie te veel vertraging geeft, ga je het schema van L36 en L36N op dat uur ook omver gooien en dit door 1 treintje? beetje realist blijven dus als je voorbeelden geeft, zeker als ik vaststel da op vier dagen dat ik hem opzoek maar 1 dag vertraging is
7306 vertrek te aarschot om 7u26 P trein (brussel)
2856 7u32 L trein (leuven)
???? 7u37 P trein (wordt in Leuven gekoppeld met 1529)
1529 7u41 IC trein (kust)
7363 7u45 P trein (brussel)

probleem is dat L2856 veelvuldig met zo'n 5 min vertraging in aarschot toekomt
Plaats reactie