IC/IR 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de stoptreintjes krijgen nrs van 651 tot 699 de icb krijgt nrs tussen 601 en 650
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Steven schreef:de stoptreintjes krijgen nrs van 651 tot 699 de icb krijgt nrs tussen 601 en 650

ja, dat weet ik maar als je het over een reeks in het algemeen hebt? Hoe kan je ze anders noteren.

Vandaar dat ik dat opdeel en bedoel met de 65x de L-treintjes moest ik over de ICB hebben dan zou ik het over de 6xx reeks hebben. Maar genoeg over dit (vindt het persoonlijk niet waard om een hele discussie te starten over een x meer of een x minder)

Nu vraag ik me een paar dingen af als ze die L-treinen wel dergelijk met Breaks gaan laten rijden.

1.Waar halen ze deze Breaks vandaan want voor zover ik het weet hebben ze Breaks tekort?

2. Zullen deze stellen dan ook in het weekend naar Zeebrugge bollen?

3. Hoe zal het zitten met de capaciteit? (zal er bijvoorbeeld 2 klassiekjes door 1 Break worden vervangen?)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

1.Waar halen ze deze Breaks vandaan want voor zover ik het weet hebben ze Breaks tekort?
Ik weet alleen dat ze de L-treinen Aalst-Geraardsbergen ook terug met Breaks gaan doen. Dit waren vroeger rode klassiekjes, vervolgens Breaks, Sprinters en vanaf december terug Breaks.

Dus het lijkt er mij niet op dat ze er te wienig hebben, ofwel zijn ze deze massaal van verbindingen elders aan het halen (misschien gevolg van de vele nieuwe M6-rijtuigen?).
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

OO-MSS schreef:Maar genoeg over dit (vind het persoonlijk niet waard om een hele discussie te starten over een x meer of een x minder)
Het feit dat ik in het spoorboekje heb moeten opzoeken over welke treinen je het had, bewijst dat de discussie wel degelijk relevant is.
Ik vind trouwens dat het veel makkelijker is om gewoon over de L-treinen Kortrijk - Brugge en Kortrijk - Zottegem te praten. Dan weet iedereen waarover het gaat.
Met vriendelijke groet

overweg13
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Bericht door am62 »

Dietrich schreef:Ik weet alleen dat ze de L-treinen Aalst-Geraardsbergen ook terug met Breaks gaan doen. Dit waren vroeger rode klassiekjes, vervolgens Breaks, Sprinters en vanaf december terug Breaks.
Wie zegt dat ? Het zijn net gemoderniseerde stellen am 66-79 die terug komen op lijn 90... zie ook mijn webstek http://spoorvreter.be/blog/?page_id=207
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Sorry... denk dat ik dan ergens verkeerd heb gelezen. :oops:
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Gemoderniseerde klassiekjes = gemoderniseerde geluidsketels :D
MW reeks 41 of Wasmachines reeks 41 of volgens Dietrich Playmobil treintjes :D

Vanaf december 2007 sporen we trager naar Brussel vanop lijn 89 des minder. :(
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Duikbril AM86 schreef:MW reeks 41 of Wasmachines reeks 41 of volgens Dietrich Playmobil treintjes :D
Die Playmobil-uitvinding komt wel niet van mij maar van een ander lid van dit forum (juist ter informatie, ik ga hier niet met een ander zijn eer lopen ;)).
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

OO-MSS schreef: 1.Waar halen ze deze Breaks vandaan want voor zover ik het weet hebben ze Breaks tekort?
1) De IR trein De Panne > Luchthaven worden vanaf 9 december MS96 stellen ipv breaks.
2) De L trein Sint-Niklaas > Leuven (Nu IR Sint-Niklaas>Mechelen>Leuven>Antwerpen) worden sprinters ipv Breaks.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Bart schreef:
OO-MSS schreef: 1.Waar halen ze deze Breaks vandaan want voor zover ik het weet hebben ze Breaks tekort?
1) De IR trein De Panne > Luchthaven worden vanaf 9 december MS96 stellen ipv breaks.
2) De L trein Sint-Niklaas > Leuven (Nu IR Sint-Niklaas>Mechelen>Leuven>Antwerpen) worden sprinters ipv Breaks.
Zoals ik al eens vermeld heb op dit forum: de IR De Panne - Luchthaven - Landen zou slechts gedeeltelijk met MS96 gereden worden. Maar ik heb dit nieuws natuurlijk niet officieel!
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Merijn schreef:
Bart schreef:
OO-MSS schreef: 1.Waar halen ze deze Breaks vandaan want voor zover ik het weet hebben ze Breaks tekort?
1) De IR trein De Panne > Luchthaven worden vanaf 9 december MS96 stellen ipv breaks.
2) De L trein Sint-Niklaas > Leuven (Nu IR Sint-Niklaas>Mechelen>Leuven>Antwerpen) worden sprinters ipv Breaks.
Zoals ik al eens vermeld heb op dit forum: de IR De Panne - Luchthaven - Landen zou slechts gedeeltelijk met MS96 gereden worden. Maar ik heb dit nieuws natuurlijk niet officieel!
Dan ga ik weer wat meer langs De Panne gaan ri. Kust. Maar die Breaks op de L73, dat is iets te weinig comfort voor een te lange afstand.

BDJ
Rob

Bericht door Rob »

Kent iemand al de nieuwe dienstregeling tussen Leuven en Mechelen op werkdagen vanaf december 2007 ? Zullen de supercomfortabele rijtuigen die de huidige stoptrein vormen echt verdwijnen op dit traject en vervangen worden door -brrr- sprinters ? Alvast bedankt!
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Bart schreef: 2) De L trein Sint-Niklaas > Leuven (Nu IR Sint-Niklaas>Mechelen>Leuven>Antwerpen) worden sprinters ipv Breaks.
Ja lap, daar vreesde ik al voor :(
Ik vond de Breaks nu juist het ideale materieel voor zo'n verbinding als Sint-Niklaas - Mechelen.
Pfff, nu ook al Sprinters tijdens de week, hopelijk blijft 's morgens P7088 nog met AM75, kwestie van wat variatie te hebben (en als die opnieuw wil rijden tenminste).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tussen brussel en antwerpen gaan normaal ook terug sprinters te zien zijn.
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Rob schreef:Kent iemand al de nieuwe dienstregeling tussen Leuven en Mechelen op werkdagen vanaf december 2007 ? Zullen de supercomfortabele rijtuigen die de huidige stoptrein vormen echt verdwijnen op dit traject en vervangen worden door -brrr- sprinters ? Alvast bedankt!
Naar het schijnt gaat de NMNS pas begin november beginnen communiceren over de nieuwe dienstregeling...
Plaats reactie