Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Wover »

ferry schreef:Hoi

Tegen alle logica in blijven tijdens de weekends de stoptreinen naar en van Essen/Roosendaal de station Oost en Dam bedienen niettegenstaande er geen mens op of afstapt!

f
Dat er niemand opstapt is enkel en alleen te danken aan het feit dat er net zo weinig treinen stoppen ;).

Maar op dit moment denk ik ook wel dat een afschaffing van die haltes het beste is...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door treinbruno »

ook wel wat nutteloos dat trein naar noorderkempen in luchtbal stopt
Afbeelding
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door ferry »

Hoi

Stoptrein uit Essen geeft er aansluiting op trein uit Noorderkempen waardoor men drie minuten vroeger in CS is; men moet het er enkel voor over hebben overstappen op het weinig klantvriendelijke station Luchtbal!


f
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door dentheo »

ferry schreef:Hoi

Stoptrein uit Essen geeft er aansluiting op trein uit Noorderkempen waardoor men drie minuten vroeger in CS is; men moet het er enkel voor over hebben overstappen op het weinig klantvriendelijke station Luchtbal!


f
Niet zo mee lachen , dat werd toch een "transferium" om over te stappen tussen de vervoersmodes .
Alleen is men de parkings vergeten en als het stationsgebouw er ooit staat moet men met zijn bagage de straat over naar de lift maar dat zijn kleinigheidjes...
Theo
Groeten vanop de Heide
Bartjedj

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Bartjedj »

Het wordt lichtelijk verkeerd bekeken.
Luchtbal is voorzien als overstapstation, hoofdzakelijk OV-onderling. Dus trein=>tram, tram=>trein, bus=>tram, tram=>bus. Ook trein onderling, nl. HSL-L als je bijvoorbeeld van NL komt en naar Antwerpen-Zuid moet.

Auto's waren oorspronkelijk al niet echt de bedoeling, simpelweg omdat het daarvoor al te ver stadinwaarts ligt. Maar hoe dan ook is er genoeg capaciteit. De parkings waarrond de tram draait, staan zelfs op een drukke Metropolis-avond niet helemaal vol.

Dus ik denk echt niet dat Luchtbal zijn doel voorbijgeschoten is.

BDJ
ostbahnhof
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door ostbahnhof »

prachtige dienstregeling van mortsel oude god naar vilvoorde. slechts 22 min, 2 maal per uur.
de tragere treinen stopen in Liersesteenweg.
prachtig! goede verbetering!
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:
rvdborgt schreef:
Steven schreef:Bormbardier gebruiken is al plan B aangezien origineel niet eens sprake was deze traxxen te moeten huren. Als je heel het verhaal kent weet je dat je eerst moet gaan kijken naar het niet tijdig klaar zijn van de stellen Ansaldo Breda uit Italie.
Het was bij mijn weten nooit de bedoeling om de Brechtpendels met de stellen van AnsaldoBreda te gaan rijden. Waarmee wel, daar heeft de NMBS volgens mij ook lang over nagedacht. De Traxxen met I11 zijn inderdaad een tijdelijke oplossing, maar daarna komt er geen vogelbekdier. Als ik me niet vergis, wil de NMBS volgens de nieuwste plannen daar uiteindelijk met aangepaste I10 en reeks 18 gaan rijden.
de nmbs heeft nog steeds (samen met ns uiteraard) in de bestelling drie van die stellen staan, in het toekomstig project van hsa is nog steeds op hun website te zien hoe ze een verbinding Breda Brussel via Brecht Antwerpen Mechelen laten rijden, heb al meermaals die links hier geplaatst. dat er nog aanvullende treinen zullen zijn die vanuit Brecht richting binnenland gaan is maar te hopen zodat de capaciteit van dat station optimaal benut kan worden.
Die laatste treinen zijn de Brechtpendels. Die hebben niets met HSA te maken en zouden en zullen ook niet met de AnsaldoBreda-stellen rijden. De oorzaak van de vertraging naar Brecht moet je dus ook niet bij AB gaan zoeken.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:Die laatste treinen zijn de Brechtpendels. Die hebben niets met HSA te maken en zouden en zullen ook niet met de AnsaldoBreda-stellen rijden. De oorzaak van de vertraging naar Brecht moet je dus ook niet bij AB gaan zoeken.
Rian,

Volgens mij gaat de "Den Haag-Brussel" Ansaldo toch Brecht bedienen ?

Theo
Theo
Groeten vanop de Heide
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door treinbruno »

vanaf nu gaat EC iris naar zurich en EC vauban naar chur
EC jean monnet blijft hetzelfde
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:

Auto's waren oorspronkelijk al niet echt de bedoeling, simpelweg omdat het daarvoor al te ver stadinwaarts ligt. Maar hoe dan ook is er genoeg capaciteit. De parkings waarrond de tram draait, staan zelfs op een drukke Metropolis-avond niet helemaal vol.

Dus ik denk echt niet dat Luchtbal zijn doel voorbijgeschoten is.

BDJ
Dus jij denkt dat de Metropolis parking deel is van de overstap , die hebben toch niets met elkaar te zien ? En zit er nu een tramhalte "onder" de spoorweg en busperrons ? Ik vrees dat ik eens terug moet gaan kijken... De ingang naar de perrons is bijna niet te vinden..
Theo
Groeten vanop de Heide
Bartjedj

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Bartjedj »

Waarom zou de parking daar niets mee te maken heeft? Die parking is gratis, dus kan daar perfect voor gebruikt worden. Er staat ook nergens dat dit een privé-parking is. Volgens mij is die zelf eigendom van de overheid (al heb ik geen idee welk niveau).

BDJ
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rvdborgt »

dentheo schreef:
rvdborgt schreef:Die laatste treinen zijn de Brechtpendels. Die hebben niets met HSA te maken en zouden en zullen ook niet met de AnsaldoBreda-stellen rijden. De oorzaak van de vertraging naar Brecht moet je dus ook niet bij AB gaan zoeken.
Volgens mij gaat de "Den Haag-Brussel" Ansaldo toch Brecht bedienen ?
Dat heb ik ook nergens ontkend. Den Haag - Breda - Brussel is niet de Brechtpendel, al zal die inderdaad ook in Brecht stoppen.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door K V B »

ostbahnhof schreef:prachtige dienstregeling van mortsel oude god naar vilvoorde. slechts 22 min, 2 maal per uur.
de tragere treinen stopen in Liersesteenweg.
prachtig! goede verbetering!
Maar waarom doet een IC Antwerpen Centraal - Brussel Centraal er nog steeds 10 minuten langer over dan in 1983...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

treinbruno schreef:ook wel wat nutteloos dat trein naar noorderkempen in luchtbal stopt
Omdat een trein zou kunnen stoppen moet hij eerst rijden he.
En dat station Luchtbal, dat oorspronkelijk Groenendaallaan zou heten, is 1 van de 2 nieuwe binnenlandse stations die speciaal gebouwd is op de L4 (om miljarden cofinanciering te kunnen krijgen van de staat destijds).
Men kan nu moeilijk die trein daar laten voorbijrijden he, het geheugen van politici is wel kort maar waarschijnlijk toch niet zo kort.
Of daar ooit een kat zal op- of afstappen is totaal onbelangrijk.
rds

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rds »

Lol, nog even wachten en dan is het 31 dagen voor 14 december. Dan koop ik online via de routeplanner een ticket en dan moet en zal die trein naar Brecht rijden of ik stap naar de rechter :lol:

Luchtbal geeft aansluiting voor stoptrein uit Essen. Dan hebben ze weer een reden om altijd te laat aan te komen. Ik dacht hoe gaat de NMBS er nu in slagen om vertragingen uit te vinden tussen 2 haltes waarop geen enkele andere trein rijdt. (buiten het stukje luchtbal - CS) Het is hen dan toch gelukt. Algoed dat de aansluiting naar Brussel toch 12 minuten wachten is.

Vraagje, is er aan de Luchtbal een tramhalte? (denk het wel gezien dat daar een beschutte werkplaats is) Dit wordt interessant voor de Hollanders. Breda - Luchtbal en dan nog die paar 100 meter per tram naar de Metropolis.

Wel lachen, de benaming "Antwerpen-Noorderkempen". Ligt er zowat 30 km vandaan. Gaan ze in Brecht al zeggen, we komen aan in de zone Antwerpen, volgende haltes zijn...
Plaats reactie