werken lijn 12

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
pietje

Re: lijn 12 werken dit jaar ?

Bericht door pietje »

Bibke schreef:Zijn die niet voor de 19 Mol - Neerpelt?
In Mol liggen ook nog een hele stapel betonnen dwarsliggers, die zullen ze wel eerst gebruiken zekers?
OMC

Re: lijn 12 werken dit jaar ?

Bericht door OMC »

ALS ik me niet vergis zullen op 20/03/2010 de dwarsliggers van lijn 27A (goederen) te Antwerpen-Dam vervangen worden en zal er naar de taluds gekeken worden om deze te verstevigen aan de kant Slachthuislaan. In het weekend van 20-21/03 en de 6 daaropvolgende weekends zal het baanvak Mol-Neerpelt buiten dienst zijn wegens werken, ik heb ook gehoord dat er spoormachines op het feest aanwezig zullen zijn, die dwarsliggers gaan in één van die 7 weekends wel geplaatst worden. De P93 staat trouwens ook al in Neerpelt.

Van lijn 12 weet ik voorlopig niets, al dacht ik wel dat er systematisch station per station werd bekeken om eventuele aanpassingen m.b.t. het ontvangen van M6-rijtuigen mogelijk te maken. In Kijkuit was men aan de perrons bezig, maar de rails verder uit elkaar leggen was reeds gebeurt dacht ik?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: lijn 12 werken dit jaar ?

Bericht door Bibke »

pietje schreef:
Bibke schreef:Zijn die niet voor de 19 Mol - Neerpelt?
In Mol liggen ook nog een hele stapel betonnen dwarsliggers, die zullen ze wel eerst gebruiken zekers?
Inderdaad in Mol staan er maar naar ik gehoord heb staan er ook al in afwachting in Herentals.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: lijn 12 werken dit jaar ?

Bericht door Bibke »

OMC schreef:De P93 staat trouwens ook al in Neerpelt.
Inderdaad, die heb ik dinsdag zien toekomen in Neerpelt;
http://s184.photobucket.com/albums/x212 ... 0_0507.jpg
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
LML
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: lijn 12 werken dit jaar ?

Bericht door LML »

Euhm,... ik denk niet dat ze dwarsliggers gaan stockeren in Antwerpen-Dam om te gebruiken tijdens de weekendwerken tussen Mol en Neerpelt. En ook geen dwarsliggers stockeren in Herentals en Mol voor L12. Dat zou 'de wereld op z'n kop' zijn, maar ja,... je weet nooit...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Ydv87

Re: lijn 12 werken dit jaar ?

Bericht door Ydv87 »

dentheo schreef:Vorig jaar werd mij verteld dat we dit jaar nieuwe rails gingen krijgen op lijn 12.
De stoptreinen rijden nu in het weekend nog en half uur verschoven om een spoor buiten dienst te kunnen nemen in het centrale deel van lijn 12.
Maar wat gaat er dit jaar gebeuren en in welke periode ongeveer ?

Nog dwarsliggers vervangen ? Rails ? bruggen over Albertkanaal hoger leggen ?
Volgende werken staan op het programma
In mei worden enkele overwegen vernieuwd.
--> Overweg 36 (Bareelstraat, Kalmthout) met rubberen matten
--> Overweg 35 (Heidestatiestraat, Kalmthout) Betonnen overweg zoals in Kalmthout (OW 39, foto's zie:http://www.lijn-12.be/album-08-10-18.php) (Weekend van 01 mei)
--> mogelijk overweg 24 (Kapellen station) ook.

Mij hebben ze in het najaar (november) verteld dat de vernieuwing van de sporen niet doorgaat wegens besparingen. Men wilde ook alle overwegen vernieuwen. Dit zal echter in verschillende fasen gebeuren.
Ik had ergens gehoord (weet het niet meer 100% zeker), dat de bruggen over het albertkanaal in het najaar? of volgend jaar vervangen zouden worden.

Yannick
rvdborgt
Berichten: 4347
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: lijn 12 werken dit jaar ?

Bericht door rvdborgt »

Ydv87 schreef:Volgende werken staan op het programma
In mei worden enkele overwegen vernieuwd.
--> Overweg 36 (Bareelstraat, Kalmthout) met rubberen matten
--> Overweg 35 (Heidestatiestraat, Kalmthout) Betonnen overweg zoals in Kalmthout (OW 39, foto's zie:http://www.lijn-12.be/album-08-10-18.php) (Weekend van 01 mei)
--> mogelijk overweg 24 (Kapellen station) ook.
Enig idee wat daarvan de gevolgen zullen zijn voor het reizigersverkeer? Als er onderbrekingen zijn, dan wordt het hoog tijd om de vervangende dienstregelingen in de planers te stoppen.
Ydv87 schreef:Mij hebben ze in het najaar (november) verteld dat de vernieuwing van de sporen niet doorgaat wegens besparingen.
Dat kon toch niet meer wachten? Dat werd althans vorig jaar zomer gezegd.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie