Treinontsporing Melsele
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: Treinontsporing Melsele
De herstellingen gaan goed vooruit: Ontspoorde goederentrein Melsele: opnieuw treinverkeer mogelijk vanaf 17 uur (de Standaard).
Op railtime: Een beperkte treindienst zal mogelijk zijn tussen Sint-Niklaas en Antwerpen-Centraal vanaf 17 uur.
Ik vind dat knap op zo'n korte tijd.
Op railtime: Een beperkte treindienst zal mogelijk zijn tussen Sint-Niklaas en Antwerpen-Centraal vanaf 17 uur.
Ik vind dat knap op zo'n korte tijd.
Re: Treinontsporing Melsele
Ik ben zojuist gaan kijken en er wordt inderdaad hard gewerkt. Men legt de laatste hand aan de herstelling van de bovenleiding. Borden voor een tijdelijke snelheidsbeperking tot 50 km/u worden geplaatst.
Misschien betekent dit ongeval ook het einde voor het wijkspoortje in Beveren. De wissel kant Melsele is in ieder geval verwijderd en voorlopig niet vervangen. Maar dat kan een voorlopige situatie zijn natuurlijk.
Paul
Misschien betekent dit ongeval ook het einde voor het wijkspoortje in Beveren. De wissel kant Melsele is in ieder geval verwijderd en voorlopig niet vervangen. Maar dat kan een voorlopige situatie zijn natuurlijk.
Paul
Re: Treinontsporing Melsele
In de eerste plaats gereageerd op alarm GSM-R, verstuurd door tbs van de 2017, vermoed ik.Stijn D.C. schreef:Hoi,
die AM 96 die daar in de verte staat, heeft die nog op tijd noodremming (zien van noodlichten 2017) kunnen doen, of stondt die daar ergens voor een rood sein?
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Re: Treinontsporing Melsele
Amai, het had dus erger gekunt, nog al geluk voor de reizigers, er is wel met vervangingsbussen wat geregeld, maar beter dat dan het met je leven te bekopen he.
Re: Treinontsporing Melsele
Werd het wijkspoortje nog "echt" gebruikt, zoals de man van Infrabel op TV beweerde of is het eigenlijk stukje geschiedenis ?Paul schreef: Misschien betekent dit ongeval ook het einde voor het wijkspoortje in Beveren. De wissel kant Melsele is in ieder geval verwijderd en voorlopig niet vervangen. Maar dat kan een voorlopige situatie zijn natuurlijk.
Goederentreinen lijken mij op 20 jaar langer geworden...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Treinontsporing Melsele
De GSM-R bewijst in zo'n situatie's in elk geval zeer goed zijn nut.nahoj schreef:In de eerste plaats gereageerd op alarm GSM-R, verstuurd door tbs van de 2017, vermoed ik.Stijn D.C. schreef:Hoi,
die AM 96 die daar in de verte staat, heeft die nog op tijd noodremming (zien van noodlichten 2017) kunnen doen, of stondt die daar ergens voor een rood sein?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Treinontsporing Melsele
Hoe werkt GSM-R eigenlijk?HLE 2302 schreef:
De GSM-R bewijst in zo'n situatie's in elk geval zeer goed zijn nut.
Kan men hiermee enkel bepaalde bestemmelingen "opbellen" zoals met een gewone telefoon (waar de bestemmeling expliciet moet antwoorden), of is ook "broadcast" werking mogelijk zoals op een radio waar een kanaal permanent kan beluisterd worden?
Re: Treinontsporing Melsele
Werkt meer als een gewone gsm maar met extra's. De groepsoproep en alarmoproep zijn er zo twee van. Ook voorgeprogrammeerde nummers, onder meer sneltoets om TC te contacteren.
Re: Treinontsporing Melsele
Ik heb ooit meegemaakt dat een vertraagde stoptrein er werd uitgeweken om een sneltrein door te laten. En soms wordt er wellicht een losse loc of werktrein of zo op uitgeweken. Maar voor goederentreinen is dat wijkspoortje te kort.dentheo schreef:Werd het wijkspoortje nog "echt" gebruikt, zoals de man van Infrabel op TV beweerde of is het eigenlijk stukje geschiedenis ?Paul schreef: Misschien betekent dit ongeval ook het einde voor het wijkspoortje in Beveren. De wissel kant Melsele is in ieder geval verwijderd en voorlopig niet vervangen. Maar dat kan een voorlopige situatie zijn natuurlijk.
Goederentreinen lijken mij op 20 jaar langer geworden...
Er zijn trouwens een tijd geleden iets verder richting Melsele nieuwe overloopwissels aangelegd tussen de hoofdsporen. Dat wijst er volgens mij op dat er al eerder plannen waren om dat wijkspoortje af te schaffen en op te breken...
Paul
Re: Treinontsporing Melsele
Kan inderdaad zeer handig zijn, maar een "broadcast" oproep naar een kanaal dat steeds openstaat heeft ook zijn voordelen. Een "oproep" moet aan de andere zijde worden beantwoord...Steven schreef:Werkt meer als een gewone gsm maar met extra's. De groepsoproep en alarmoproep zijn er zo twee van. Ook voorgeprogrammeerde nummers, onder meer sneltoets om TC te contacteren.
Re: Treinontsporing Melsele
Een alarmoproep zal voorgaan op alle andere gesprekken en die verbindingen indien nodig verbreken.LHOON schreef:Kan inderdaad zeer handig zijn, maar een "broadcast" oproep naar een kanaal dat steeds openstaat heeft ook zijn voordelen. Een "oproep" moet aan de andere zijde worden beantwoord...Steven schreef:Werkt meer als een gewone gsm maar met extra's. De groepsoproep en alarmoproep zijn er zo twee van. Ook voorgeprogrammeerde nummers, onder meer sneltoets om TC te contacteren.
Deze dient niet beantwoord te worden en zal uitgezonden worden op alle indienst zijnde toestellen die zich in de zone va&n de verzender bevinden.
Een groepsoproep is ongeveer het zelfde, maar deze krijgt geen voorrang op andere gesprekken.
Re: Treinontsporing Melsele
De bewering dat de goederentrein was uitgeweken om een passagierstrein te laten passeren (stond in De Standaard) is volgens mij een flagrante leugen.dentheo schreef:Werd het wijkspoortje nog "echt" gebruikt, zoals de man van Infrabel op TV beweerde of is het eigenlijk stukje geschiedenis ?Paul schreef: Misschien betekent dit ongeval ook het einde voor het wijkspoortje in Beveren. De wissel kant Melsele is in ieder geval verwijderd en voorlopig niet vervangen. Maar dat kan een voorlopige situatie zijn natuurlijk.
Goederentreinen lijken mij op 20 jaar langer geworden...
Zoals gezegd is/was dat wijkspoor max een paar 100 meter lang, en de goederentrein 500m .
Volgens mij was het een foutje van de seingever of TC en had die goederentrein daar nooit mogen rijden.
Dat wijkspoor werd inderdaad voor de rest niet veel meer gebruikt, het laatste dat ik daar heb weten op staan een aantal maanden geleden was een spoorvernieuwingstrein die daar afgesteld stond.
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Re: Treinontsporing Melsele
Dus als er geen ontsporing had plaatsgevonden, had een deel van die HKM convooi op het hoofdspoor blijven staan, welke invloed had het dan gehad, of blijven de seinen dan gesloten voor de treinen die achter de HKM komen?
Re: Treinontsporing Melsele
Dan blijven de seinen achter de HKM UITERAARD gesloten ! Dat is uitermate vanzelfsprekend !Stijn D.C. schreef:Dus als er geen ontsporing had plaatsgevonden, had een deel van die HKM convooi op het hoofdspoor blijven staan, welke invloed had het dan gehad, of blijven de seinen dan gesloten voor de treinen die achter de HKM komen?
Maar ik dacht eerlijk gezegd eerder dat ze die HKM op het zijspoor gewoon lieten roestrijden.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Treinontsporing Melsele
Het wijkspoor daar werd vaak gebruikt toen de gentboog er nog niet lag.
Er stond toen vaak een lok te wachten om een wagons aan te pikken die uit de waaslandhaven richting gent moesten. Het konvooi wagons stond dan iets verder op een wijkspoor (tussen zwijndrecht en inrit kennedy).
Sinds indienstname gentboog wordt het inderdaad nog maar sporadisch gebruikt. Het passeren van goederentreinen door ic treinen gebeurt tussen gent en antwerpen op sint-niklaas-oost, lokeren-oost, gent-zeehaven of de wijksporen voor inrit kennedy (weet niet of hier ook een naam voor is).
Er stond toen vaak een lok te wachten om een wagons aan te pikken die uit de waaslandhaven richting gent moesten. Het konvooi wagons stond dan iets verder op een wijkspoor (tussen zwijndrecht en inrit kennedy).
Sinds indienstname gentboog wordt het inderdaad nog maar sporadisch gebruikt. Het passeren van goederentreinen door ic treinen gebeurt tussen gent en antwerpen op sint-niklaas-oost, lokeren-oost, gent-zeehaven of de wijksporen voor inrit kennedy (weet niet of hier ook een naam voor is).