Treinontsporing Melsele

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Treinontsporing Melsele

Bericht door dentheo »

De site van De Morgen meldt treinontsporing Melsele grote ravage...massa's hulpvoertuigen.
Laatst gewijzigd door dentheo op 12 apr 2012, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
ryckaert
Berichten: 222
Lid geworden op: 02 aug 2008, 23:53
Locatie: De Haan
Contacteer:

Re: treionontsporing Melsele

Bericht door ryckaert »

Trein was onderweg vanuit Zeebrugge naar Antwerpen, dus ik denk een Containertrein. Treinverkeer tussen Gent en Antwerpen is zwaar verstoord.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Bibke »

Ontspoorde trein richt enorme ravage aan in Melsele

Sporen metershoog opgetild, geen verkeer tussen Antwerpen en Gent

BREAKING NEWS Op de spoorlijn tussen Gent-Sint-Pieters en Antwerpen-Centraal is vanavond een goederentrein ontspoord in Melsele. Het treinverkeer is onderbroken en de hinder zal nog enige tijd aanhouden, zegt spoorwegbeheerder Infrabel. Volgens Radio 1 heeft de trein een enorme ravage aangericht.

De goederentrein ontspoorde rond 18.15 uur op het traject tussen Beveren en Zwijndrecht, ter hoogte van Melsele. De trein was niet geladen met gevaarlijke producten en niemand raakte gewond, zegt Infrabel. Ooggetuigen melden dat een tiental wagons ontspoord is en dat de sporen metershoog zijn opgetild.

Er rijden voorlopig geen treinen tussen Antwerpen-Centraal en Gent-Sint-Pieters. Verschillende treinen zijn afgeschaft. Reizigers tussen de twee steden worden gevraagd via Brussel-Zuid te sporen. Het is niet duidelijk hoe lang het spoorverkeer onderbroken zal zijn.

Dit is een breaking news artikel. Deze pagina wordt elke 5 minuten automatisch herladen.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... sele.dhtml
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Stijn91 »

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... N5_XDJZntY

Ik vraag mij af hoelang het gaat duren eer er daar weer treinverkeer mogelijk zal zijn.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Stef »

Is de loc ontspoord? Op de beelden zien we zelfs geen loc, dus ik vermoed van niet. Wat hing er trouwens voor? Een 20'er?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Knipex
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Knipex »

Is dit de plek maps.google.co.uk/
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Stef »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Stef »

Stijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... N5_XDJZntY

Ik vraag mij af hoelang het gaat duren eer er daar weer treinverkeer mogelijk zal zijn.

Filmpje staat ook op hln :wink:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... sele.dhtml
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Zorba »

Stef schreef:Is de loc ontspoord? Op de beelden zien we zelfs geen loc, dus ik vermoed van niet. Wat hing er trouwens voor? Een 20'er?
Volgens HLN is de loc niet ontspoord.
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door ijzeren rijn 82 »

zo te zien reed de trein op een wijkspoor
trein is toch behoorlijk ontspoord ,
de bedding en bovenleiding hebben heel wat schade
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door wva »

Ik zag hier in Boom de L trein naar Lokern (2668) voorbij komen op L 52.

Spijtig van het enkelspoor vanaf Boom richting Puurs. Zou anders een ideale omleidingsroute zijn.... :wink:
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Stef »

wva schreef:Ik zag hier in Boom de L trein naar Lokern (2668) voorbij komen op L 52.

Spijtig van het enkelspoor vanaf Boom richting Puurs. Zou anders een ideale omleidingsroute zijn.... :wink:
Het traject op L54 is ook enkelsporig, idd spijtig voor omleidingen... Het is wel al voorgevallen (weet niet of ook vandaag, ik vermoed van niet) dat IC's ook via L52 en 54 van A'pen naar Sint-Niklaas gereden zijn. Waarschijnlijk moeten dat wel mensen van depot A'pen en Sint-Niklaas zijn, die kennis hebben van de lijnen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door wva »

Stef schreef:
wva schreef:Ik zag hier in Boom de L trein naar Lokern (2668) voorbij komen op L 52.

Spijtig van het enkelspoor vanaf Boom richting Puurs. Zou anders een ideale omleidingsroute zijn.... :wink:
Het traject op L54 is ook enkelsporig, idd spijtig voor omleidingen... Het is wel al voorgevallen (weet niet of ook vandaag, ik vermoed van niet) dat IC's ook via L52 en 54 van A'pen naar Sint-Niklaas gereden zijn. Waarschijnlijk moeten dat wel mensen van depot A'pen en Sint-Niklaas zijn, die kennis hebben van de lijnen.
L 52 loopt bijna door mijn tuin en heb geen IC's zien voorbij komen, enkel die L trein en die staat ook zo op railtime als omleidingsroute met extra stops in Boom en Temse.

Alhoewel ik net de achterkant van een Deense neus zie wegrijden..... (overbrenging van geblokkeerd materiaal mss)
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door thejay »

Stef schreef:Is de loc ontspoord? Op de beelden zien we zelfs geen loc, dus ik vermoed van niet. Wat hing er trouwens voor? Een 20'er?
Als ik vanuit de verte zag en m'n goede ogen nog heb is het de 2017.
De trein kwam vanaf het zijspoortje juist na het station van Beveren terug het hoofdspoor op.
Kan alleen maar gokken wat er gebeurd is, maar op het wissel en/of de overweg is het serieus misgelopen.
De 2017 staat met het eerste kwart van de trein al zo'n beetje bij de volgende overweg. Lijkt me straf dat Infrabel zou toelaten om een stuk door te rijden en de baan daardoor vrij te maken, dus ook hier gok ik dat de trein vanzelf ontkoppeld is geraakt.
Plaats reactie