Elektrocutie in station Boom

Alles over reizigerstreinen in België.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door loic1811 »

iedereen heeft wel iets doms gedaan maar ik heb nooit iets geriskeerd dat men dood zou worden en gewoon hoe haal je het in je hoofd .1 die had daar niks op die sporen te zoeken.2 hoe haalde het al in je hoofd om op wagons te klimmen . en 3 elk kind zou moeten weten dat elektriciteit gevaarlijk is niet dage een trein op 230 V laat rijden :shock:
als je al weet dat een X aantal amperés dodelijk is in een huis(weet de exact niet maar weet dat het vrij laag is ) wat is het dan op de bovenleiding ...
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door b-loc »

hle2127 schreef:iedereen heeft wel iets doms gedaan maar ik heb nooit iets geriskeerd dat men dood zou worden en gewoon hoe haal je het in je hoofd .1 die had daar niks op die sporen te zoeken.2 hoe haalde het al in je hoofd om op wagons te klimmen . en 3 elk kind zou moeten weten dat elektriciteit gevaarlijk is niet dage een trein op 230 V laat rijden :shock:
als je al weet dat een X aantal amperés dodelijk is in een huis(weet de exact niet maar weet dat het vrij laag is ) wat is het dan op de bovenleiding ...
Wat weet een 15 jarige nu al van elektriciteit, juist dat het gevaarlijk is en misschien dat R=U/I.
De spanning is niet dodelijk wel de stroom.
Vb. schrikdraad voor de koeien is tussen de 2000 en 10000V maar de stroom wordt begrensd op 1 à 2 mA
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door groentje »

Ik heb als vijftienjarige (en jonger) ook nog op stapels lege bakken gestaan, of op gestapelde strobalen, in oude huizen gelopen... Achteraf bekeken was ik zeer gelukkig dat ik niets heb voorgehad...
pietje

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door pietje »

^^ Ik maakte ook een gelijkaardige bedenking :P
b-loc schreef:
hle2127 schreef:iedereen heeft wel iets doms gedaan maar ik heb nooit iets geriskeerd dat men dood zou worden en gewoon hoe haal je het in je hoofd .1 die had daar niks op die sporen te zoeken.2 hoe haalde het al in je hoofd om op wagons te klimmen . en 3 elk kind zou moeten weten dat elektriciteit gevaarlijk is niet dage een trein op 230 V laat rijden :shock:
als je al weet dat een X aantal amperés dodelijk is in een huis(weet de exact niet maar weet dat het vrij laag is ) wat is het dan op de bovenleiding ...
Wat weet een 15 jarige nu al van elektriciteit, juist dat het gevaarlijk is en misschien dat R=U/I.
De spanning is niet dodelijk wel de stroom.
Vb. schrikdraad voor de koeien is tussen de 2000 en 10000V maar de stroom wordt begrensd op 1 à 2 mA
Inderdaad, trouwens je hebt geen ampères nodig om dodelijk te zijn, 50 mA (=0.05 Ampère) is al voldoende om een hart te laten falen :shock:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door HLE 2302 »

b-loc schreef:
hle2127 schreef:iedereen heeft wel iets doms gedaan maar ik heb nooit iets geriskeerd dat men dood zou worden en gewoon hoe haal je het in je hoofd .1 die had daar niks op die sporen te zoeken.2 hoe haalde het al in je hoofd om op wagons te klimmen . en 3 elk kind zou moeten weten dat elektriciteit gevaarlijk is niet dage een trein op 230 V laat rijden :shock:
als je al weet dat een X aantal amperés dodelijk is in een huis(weet de exact niet maar weet dat het vrij laag is ) wat is het dan op de bovenleiding ...
Wat weet een 15 jarige nu al van elektriciteit, juist dat het gevaarlijk is en misschien dat R=U/I.
De spanning is niet dodelijk wel de stroom.
Vb. schrikdraad voor de koeien is tussen de 2000 en 10000V maar de stroom wordt begrensd op 1 à 2 mA
Een 15-jarige zou toch al goed genoeg moeten weten dat spoorwegdomein verboden is om te betreden als je daar niet bevoegd voor bent.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door etoile du nord »

BlubBlub schreef:
etoile du nord schreef:[...]Ik denk dat er meer waarschuwingssborden in en rond de stations moeten staan "GEEN TREIN = WEL HOOGSPANNING 3000 V ! LEVENSGEVAAR ! "
Die staan in elk station al... ik ken de letterlijke tekst niet uit het hoofd, maar het was iets met "Het is verboden in stations met electrische bovenleiding om lange voorwerpen omhoog te houden[...]Elk contact met stroomdraden is levensgevaarlijk."

Als ik straks even buiten kom, dan loop ik wel ff naar het station om een foto van zo'n bord te maken (behalve als iemand er al eentje staan zou hebben).
Tja , maar die bordjes vallen echt niet op : te klein , onopvallend ( blauw met witte tekst ) , of bijna onleesbaar door roest !
Daar kan wel degelijk iets aan gedaan worden : men kan wel enorme reclameborden maken , dus waarom geen betere waarschuwingsborden :evil:
En de formulering moet directer : " TREIN OF GEEN TREIN = HOOGSPANNING = LEVENSGEVAAR "
Afbeelding
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door KB »

HLE 2302 schreef: Een 15-jarige zou toch al goed genoeg moeten weten dat spoorwegdomein verboden is om te betreden als je daar niet bevoegd voor bent.
Ik denk dat de meesten dat wel zullen weten, maar dat maakt het misschien net nog interessanter om het toch te betreden. Niet dat ik het goedkeur, maar het verbodene trekt vaak mensen juist aan.
L'union fait la force.
fitnessboy
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door fitnessboy »

is het de bovenleiding niet dat is het tussen de wissels dat er iets verkeerd kan kan.
deze kunnen ze toch ook omstellen als bv een werktrein langs moet komen of zo.
ik ga mijn auto daar toch ook niet op de overweg parkeren OMdat er in het weekend geen treinen rijden

GEWOON WEGBLIJVEN DAAR OM TE SPELEN
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door HLE 2302 »

KB schreef:
HLE 2302 schreef: Een 15-jarige zou toch al goed genoeg moeten weten dat spoorwegdomein verboden is om te betreden als je daar niet bevoegd voor bent.
Ik denk dat de meesten dat wel zullen weten, maar dat maakt het misschien net nog interessanter om het toch te betreden. Niet dat ik het goedkeur, maar het verbodene trekt vaak mensen juist aan.
Sja, wie zijn gat verbrand moet op de bladeren zitten. En als je het definitief verbrand, ja dan heb je pech. Eigen schuld dikke bult.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door Dieselfreak »

BlubBlub schreef:
etoile du nord schreef:[...]Ik denk dat er meer waarschuwingssborden in en rond de stations moeten staan "GEEN TREIN = WEL HOOGSPANNING 3000 V ! LEVENSGEVAAR ! "
Die staan in elk station al... ik ken de letterlijke tekst niet uit het hoofd, maar het was iets met "Het is verboden in stations met electrische bovenleiding om lange voorwerpen omhoog te houden[...]Elk contact met stroomdraden is levensgevaarlijk."
Dat hangt zelfs in Eeklo uit... terwijl daar helemaal geen draad is! :mrgreen:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door Bibke »

Dieselfreak schreef:
BlubBlub schreef:
etoile du nord schreef:[...]Ik denk dat er meer waarschuwingssborden in en rond de stations moeten staan "GEEN TREIN = WEL HOOGSPANNING 3000 V ! LEVENSGEVAAR ! "
Die staan in elk station al... ik ken de letterlijke tekst niet uit het hoofd, maar het was iets met "Het is verboden in stations met electrische bovenleiding om lange voorwerpen omhoog te houden[...]Elk contact met stroomdraden is levensgevaarlijk."
Dat hangt zelfs in Eeklo uit... terwijl daar helemaal geen draad is! :mrgreen:
Je kan niet zeker genoeg zijn :wink:
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door BlubBlub »

Bibke schreef:
Dieselfreak schreef:Dat hangt zelfs in Eeklo uit... terwijl daar helemaal geen draad is! :mrgreen:
Je kan niet zeker genoeg zijn :wink:
Maar wel een hoop kabels voor seinen, overwegen en nog wel een hoop denk ik... en ik denk dat die ook niet veilig zijn om mee te gaan spelen.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door Bibke »

Het ging hem over de borden i.v.m. de bovenleiding en die heb je niet in Eeklo :wink: .
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
franksken

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door franksken »

Btw,buurtbewoners lieten weten al langer vragende partij te zijn om meer én betere afrasteringen maar diezelfde mensen gebruiken wel het spoorwegterrein als verkorte weg naar het station.Hypocriet!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Elektrocutie in station Boom

Bericht door Steven »

Dat is dikwijls zo hoor, mensen willen iets dat in hun winkel past. In mijn vorige woonbuurt klaagden er in een bepaalde straat ook bewoners over te hoge snelheid van de auto's. Men doet controle en de eerste drie die te snel rijden waren allen inwoner van de straat, zo zie je maar.
Plaats reactie