Railtime niet betrouwbaar?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door Steven »

Dat weten de meeste van het forum wel maar de doorsnee reiziger snapt niets van die info en maakt bijgevolg fouten. MIVB reiziger bedoelde zijn opmerking dan ook vooral in die richting.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door Steve »

Steven schreef:Dat weten de meeste van het forum wel maar de doorsnee reiziger snapt niets van die info en maakt bijgevolg fouten. MIVB reiziger bedoelde zijn opmerking dan ook vooral in die richting.
Inderdaad, altruïstisch als ik ben, dacht ik aan de arme Jan-met-de-pet-medereiziger-voor-wie-dit-helemaal-Chinees-moest-zijn... :wink:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door Stijn91 »

Huidige vertraging te wijten aan : storing aan het informaticasysteem


Over wat kan dit gaan?
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door loic1811 »

in Denderleeuw zijn er treinen verkeerd getrokken geweest door dat er op het seinhuis een pc is gecrasht. En hierdoor zijn er een paar treinen "mis zonden " zo heeft een trein naar de panne effe langs Denderleeuw gereden in plaats van op de 50A te blijven (over welke trein het gaat weet ik niet maar ik heb ze er toch over praten)
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door Mechanik »

er was geen PC gecrasht ... de treinnummermelder van Brussel-zuid had een storing en gaf geen correcte meldingen meer door waardoor blok 6 van Gent verkeerde treinen naar de verkeerde plaatsen zond en er daardoor treinen miszonden werden.
Let wel op treinen die normaal gezien via de L50A rijden MOETEN niet langs de 50A blijven verder rijden, die MOETEN aan de vertakking SINT-KATHERINA-LOMBEEK de gesignaliseerde reiweg ZONDERMEER volgen, dat is een VOORZIENE afwijkingsreisweg, naar Denderleeuw.
Bumumy

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door Bumumy »

Treinnummers van trein naar De Panne en P-trein naar Zottegem waren omgewisseld waardoor het EBP-systeem ze respectievelijk elk de verkeerde kant verzond. Voor de De Panne niet zo erg, slechts 8 minuten vertraging via Denderleeuw. Die P-trein moest wel een noodstop maken en terug keren en da's een langere procedure. Wel schandalig hoe de media het volk weer ophitst en pretendeert dat die noodstop betekende dat er gevaar was op botsing, terwijl dat nooit het geval geweest is omdat er geen gesloten seinen genegeerd werden en de trein altijd op normaalspoor is blijven rijden.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door dentheo »

Misschien had men kunnen zeggen dat beide treinen perfect "beveiligd" de verkeerde eindbestemming hadden kunnen bereiken...
maar dat men dat de passagiers niet wilde aandoen...
Zoiets had minder paniek gezaaid.
Theo
Groeten vanop de Heide
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door Stijn91 »

Hoe is het mogelijk dat je 1 trein die gesplitst wordt in een bepaald station en vanaf daar toch 2 verschillende storingen kunt meegeven: defect aan een trein en probleem tijdens de vorige rit van de trein.
franksken

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door franksken »

Stijn91 schreef:Hoe is het mogelijk dat je 1 trein die gesplitst wordt in een bepaald station en vanaf daar toch 2 verschillende storingen kunt meegeven: defect aan een trein en probleem tijdens de vorige rit van de trein.
Heel simpel:het eerste deel blijft zijn nummer behouden en heeft dus vertraging door een defecte trein.
Het andere deel wordt eigenlijk een andere trein met een nieuw nummer,bijgevolg heeft deze trein een vertraging door een probleem tijdens zijn vorige rit.
Groetjes,

Frank
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door Retard »

Het kan ook zijn dat er technische problemen waren tijdens de vorige rit van de trein en dat er ook technische problemen zijn tijdens de huidige rit van de trein. Dit levert NOG MEER RETARD op.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door rdv »

Hoe komt het dat RailTime vertragingen opgelopen bij vorige ritten van de trein niet doorrekend in de volgende treinen?

Concreet stond ik gisteren in Jette 18 minuten te wachten op de 2068, terwijl RailTime bij mijn vertrek op kantoor aangaf dat de trein op tijd reed. In Jette had ik de tijd om opnieuw Railtime te bekijken, bleek dat 2068 vertraagd was omdat 2267 vertraagd was omdat 5217 vertraagd was door een ongeval met derden tussen Ninove en Geraardsbergen. Onafgezien van het feit dat het persoonsongeval zich had voorgedaan tussen Denderleeuw en Burst begrijp ik niet waarom RailTime opgelopen vertragingen niet gewoon doorrekend. De treinen zijn aan mekaar gelinkt in RailTime, je kan zelfs als gebruiker gewoon doorklikken.

Idem voor tegentreinen, als een trein (bvb de 15XX) 25 minuten vertraging heeft en maar 14 minuten keertijd zal, zolang de tegentrein niet vertrokken is, RailTime geeft vertraging weergeven. Ik vind dat zeer storend, een reiziger moet dus zelf eerst de logica van de spoorwegen doorgronden om te weten of zijn trein vertraging zal hebben of niet.

Soit, ik heb weer inspiratie voor een klachtenbrief, hopelijk wordt dit zo sneller opgelost.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door Retard »

Misschien omdat ze bij te grote vertraging eventueel mogelijk een andere trein inzetten, zodat deze geen retard heefd. Bij de IC A gebeurt dat af en toe dat ze direct de reserveram klaarzetten. Zo moest de 1601 eens de 1335 vervangen die in panne gevallen was op E540 en in Oostende arriveerde met vijftig minuten vertraging, en om E520 te verzekeren stond er een andere trein klaar, die op tijd vertrok naar Welkenraedt :wink:
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door am62 »

Bij Infrabel hebben ze ontzettend veel moeite met die treinnummers die eigenlijk één trein zijn. Ik bedoel hiermee als voorbeeld als je de trein tussen Brussel-Noord en Geraardsbergen neemt van 16.52 uur (FBN). Dat is dan
L2087 Aalst - Brussel Zuid die dan L2286 is tussen Brussel-Zuid en Denderleeuw-Zottegem maar L5237 krijgt als nummer tussen Denderleeuw en Geraardsbergen. Wil je deze trein volgen in RT zoek dan op treinnummer ipv op station (als je bvb in Brussel-Noord opstapt). Maar ik denk dat die drie verschillende treinnummers hét probleem zijn en dat dit gewoon niet werd ingevoerd in het systeem. Bij een doorgekoppelde treinverbinding zoals de 7574/3308 krijg je wel automatisch info bij vertraging van het eerste treinnummer.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door rdv »

am62 schreef:Bij Infrabel hebben ze ontzettend veel moeite met die treinnummers die eigenlijk één trein zijn. Ik bedoel hiermee als voorbeeld als je de trein tussen Brussel-Noord en Geraardsbergen neemt van 16.52 uur (FBN). Dat is dan
L2087 Aalst - Brussel Zuid die dan L2286 is tussen Brussel-Zuid en Denderleeuw-Zottegem maar L5237 krijgt als nummer tussen Denderleeuw en Geraardsbergen. Wil je deze trein volgen in RT zoek dan op treinnummer ipv op station (als je bvb in Brussel-Noord opstapt). Maar ik denk dat die drie verschillende treinnummers hét probleem zijn en dat dit gewoon niet werd ingevoerd in het systeem. Bij een doorgekoppelde treinverbinding zoals de 7574/3308 krijg je wel automatisch info bij vertraging van het eerste treinnummer.
Het is inderdaad deze combinatie waar ik het over heb. Maar de opeenvolging is wel ingevoerd in het systeem, bij het raadplegen van de trein krijg je een link naar het vorige en/of volgende treinnummer. Gisteren was er wel een probleem met het treindeel uit Zottegem dat wegens een persoonsongeval niet in Denderleeuw geraakte. Misschien was daardoor de software in de war.

Je verwijst naar combinaties waar het wel goed loopt, maar bij de combinatie van bvb. 5328 (D-monde - BruZuid) en 5309 (BruZuid - Dmonde via Bru-West) loopt het ook mis.

Nu Infrabel kan toch niet verwachten dat de reiziger begint voorgaande/gekoppelde treinen op te volgen ipv gewoon op stations te zoeken. Treinzotten zoals ik kunnen dat wel eens doen en weten hoe dat kan, maar de gewone reiziger staat daar wel wortel te schieten.

Bovendien geeft de routeplanner van de NMBS soms wel en soms niet vertragingen weer bij dergelijke gekoppelde treinen. Gisteren gaf deze routeplanner 3 verbindingen aan tussen Jette en Wetteren, wat ook totaal niet duidelijk was.
1. Verbinding met vertrek in Jette om 18u18 met de 2068 die zogezegd op tijd reed en de aansluiting met de ir-h 3539 mogelijk was
2. Een verbinding waarbij de 2068 met +18 reed en de aansluiting met de 3539 misschien niet meer mogelijk was (jammer genoeg heeft men hem niet 5' laten wachten, daardoor was mijn reis naar Schellebelle + 60)
3. Een verbinding waarbij de 2068 + 18 reed en de alternatieve aansluiting met de IC-K 2239 voorgesteld werd (die ook +20 reed).
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Railtime niet betrouwbaar?

Bericht door am62 »

Het verbinden van treinnummers in dezelfde richting verloopt precies vlotter dan het verbinden van treinnummers in tegengestelde richting.
Plaats reactie