ic a met I6 en I10 rijtuigen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Trainspotterke schreef:
Steven schreef:tssen gent en beernem is het ook 160, in vilvoorde mogen we ook 140 richting brussel, een trein is al dodelijk genoeg bij 50km/u moeten we dan alle peroons verboden maken zolang de voorziene trein er niet stopt?
Er zijn zo veel stations in België waar ze aan 140 of 160 doorrijden, dus waarom in Leuven niet?
Een trein zal inderdaad niet minder dodelijk zijn als die aan 40 km/u door rijdt dan aan 160 km/u.
Ja, maar in Leuven is er toch al meer gevaar dan in Maria-Aalter.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Jonathan schreef:
Trainspotterke schreef:
Steven schreef:tssen gent en beernem is het ook 160, in vilvoorde mogen we ook 140 richting brussel, een trein is al dodelijk genoeg bij 50km/u moeten we dan alle peroons verboden maken zolang de voorziene trein er niet stopt?
Er zijn zo veel stations in België waar ze aan 140 of 160 doorrijden, dus waarom in Leuven niet?
Een trein zal inderdaad niet minder dodelijk zijn als die aan 40 km/u door rijdt dan aan 160 km/u.
Ja, maar in Leuven is er toch al meer gevaar dan in Maria-Aalter.
Ja, maar op het moment dat de ICE en Thalys doortocht hebben te Leuven, worden er niet onmiddellijk andere treinen verwacht die aan die perrons moeten stoppen. Dus op dat moment heeft er eigenlijk niemand iets te zoeken op dat perron, dus zie ik ook niet in waarom de ICE en Thalys daar zouden moeten vertragen! :wink:
Pieter

Bericht door Pieter »

Trainspotterke schreef:
Jonathan schreef:
Trainspotterke schreef: Er zijn zo veel stations in België waar ze aan 140 of 160 doorrijden, dus waarom in Leuven niet?
Een trein zal inderdaad niet minder dodelijk zijn als die aan 40 km/u door rijdt dan aan 160 km/u.
Ja, maar in Leuven is er toch al meer gevaar dan in Maria-Aalter.
Ja, maar op het moment dat de ICE en Thalys doortocht hebben te Leuven, worden er niet onmiddellijk andere treinen verwacht die aan die perrons moeten stoppen. Dus op dat moment heeft er eigenlijk niemand iets te zoeken op dat perron, dus zie ik ook niet in waarom de ICE en Thalys daar zouden moeten vertragen! :wink:
De vorige keer dat ik daar de ICE heb zien voorbijvliegen op perron 2 denk ik, stonden er nochtans heel veel mensen op het perron, en er waren er maar weinig die achteruit gingen toen het 2x afgeroepen werd...

Ik denk niet dat de meeste zich bewust zijn van de snelheid van zo'n doorrijdende trein...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja da hebben de mensen bij niets meer hoor, tot ze iets voorhebben he maar das nadien weer even snel vergeten ze. zie maar naar ongelukken in het verkeer, meestal begaan ze nadien gewoon dezelfde fouten opnieuw en opnieuw tot ze het bekopen.... met hun leven
Wover

Bericht door Wover »

Ik weet exact wat je bedoelt, heb een paar maand geleden een ongeluk gehad met een vriend van mij die aan het stuur zat. Hij reed roekeloos en "stoer" en heeft zo de auto van zijn ouders ondersteboven in de gracht gelegd met mij erbij. Niemand had iets, en de eerste weken erna was hij heel aangedaan, maar ondertussen rijdt hij al even roekeloos als toen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voila da bedoel ik dus op de perrons is da dus juist dezelfde miserie, vele mensen luitseren zelfs ni eens deftig als er ook maar iets word aangekondigd en zijn wel kwaad als ze iets gemist hebben van omroeping
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

Steven schreef:
Trainspotterke schreef:En is die trein dan ook over L2 gereden, of zijn de I6- en I10-rijtuigen niet toegelaten op L2?
enkel I11 zijn er toegelaten omdat ze van een speciale sluiting voorzien zijn. dit om de luchtverplaatsing te kunnen weerstaan die op deze lijn kan voorkomen bij het kruisen van een andere trein
--> :arrow: enkel treinen met gesloten kringloopsysteem (wc)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat van die gesloten wc's is maar een detailvoorwaarde :-) de meest hoofdzakelijke redenen zijn dus de juiste ophanging, het juiste sluitingsysteem voor de deuren die bepalen of rijtuigen toegelaten zijn of niet en natuurlijk dat ze gehomologeerd geweest zijn.
De rijtuigen van de NZ 242/243 kunnen ook 200 maar gaan nooit over de L2. omdat de loc niet geschikt is en omdat ze nooit een homologatie ondergaan hebben voor onze L2
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Inderdaad Steven, op de meeste dingen ben je 100% juist.Eén ding ben je vergeten (maar dat is waarschijnlijk omdat het niet op alle HSL verplicht is..) en dat is de NBÜ/SAFI of een gelijkaardige benaming voor de noodremoverbrugging.De meeste rijtuigen hebben het wel, maar diegenen zonder worden niet toegelaten op Duitse en Zwitserse HSL.. :roll:

Maar van die homologering, normaal voldoen de meeste rijtuigen toch aan de RIC-normen ? Is dat dan geen homologering op zich ? Ik weet wel, het overgrote deel van zowel Zwitserse als Oostenrijkse IC-rijtuigen mag 200 maar rijd die bijna nooit in het buitenland.. neem nu de SBB EC-rijtuigen en het panorama-rijtuig, die zijn nu ondertussen al 10 jaar aangepast voor 200 en hebben in Duitsland al op HSL of ABS (Mannheim-Stuttgart; Köln-Duisburg; Münster-Bremen enz) gereden toen ze nog op Amsterdam-Zürich of Hamburg-Zürich zaten, maar blijkbaar maar telkens tegen 160 ? Zonde dan dat de Zwitsers en Oostenrijkers er geld in steken als het dan in het buitenland niet mag.Want dat is bijna het enige potentieel van 200 km/u-rijtuigen in die landen, zelf hebben ze maar 1 of 2 HSL elk (Oostenrijk: Wenen-Linz-Salzburg; Zwitserland: Bern-Olten , Lötschbergbasistunnel) met een redelijk kort traject..

Ik ben in ieder geval benieuwd wat ze met de ombouw van de I6 Bc naar I6 B rijtuigen gaan doen: wel of niet voor 200.. bij de Resto's en de Bar-Disco's was dat ook niet voorzien hé maar hebben ze het toch uiteindelijk gedaan.En omdat het een kleine reeks om te bouwen rijtuigen betreft (15 rijtuigen) is de kans groot dat men het toch gaat doen..
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de noodremoverbrugging is niet van toepassing in belgie, de i11 en thalystreinen zijn hier niet van voorzien.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Vandaar dat de I11 niet meer op de Zwitserse NBS mag...
Btw: ik dacht dat er in Zwitserland wel nog een aantal andere NBS lagen...
Onderandere ergens tussen Zürich en Olten (waar de EN Roma aan 200 kmph zou overrijden, vanaf december).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

het juiste sluitingsysteem voor de deuren
misschien een dom vraagje, maar wat zou er gebeuren als er bv. I10 via L2 gaat en er rijdt een thalys aan 300KM/H voorbij.
vliegen de deuren er dan uit ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

treinbruno schreef:
het juiste sluitingsysteem voor de deuren
misschien een dom vraagje, maar wat zou er gebeuren als er bv. I10 via L2 gaat en er rijdt een thalys aan 300KM/H voorbij.
vliegen de deuren er dan uit ?
het is idd niet zeker dat deze deuren nog in normale sleutingstand zullen zijn, tevens is het niet zo ideaal dat rijtuigen waarvan de ramen open kunnen gekruisd worden door een trein aan 300km/u => luchtverplaatsing in alle richtingen, dus ook in de trein door een eventueel open raampje
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

de IC-A heeft een weekend gehad dat de 13 met I10 rijtuigen moest rijden
dat was zondag 21 oktober 2007


Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

260689 schreef:de IC-A heeft een weekend gehad dat de 13 met I10 rijtuigen moest rijden
dat was zondag 21 oktober 2007


Afbeelding
maar dan gaat hij niet via L2
Plaats reactie