De nmbs heeft een nieuwe website!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bobke90

De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door bobke90 »

De nmbs heeft een nieuwe website. Maar als nu nog naar de site gaat, kom je op de oude terecht :lol: :lol: De nieuwe site ziet er wel mooier en handiger uit. Een vooruitgang dus. Iets dat je niet veel kan zeggen van de nmbs.
Klassiekje
Berichten: 551
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Klassiekje »

Ziet er toch al wat moderner uit :D
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Bibke »

Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door overweg13 »

Alvast één ding is spijti: de gedetailleerde dienstregelingen van de oude site kon je met enige handigheid kopiëren en dan in een excelblad kleven. Met de nieuwe kan dat spijtig genoeg niet meer. Of het zou moeten zijn dat ik nog een trucje vind...
Met vriendelijke groet

overweg13
sippycarlito

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door sippycarlito »

Juist jammer dat de site redelijk traag gaat, allé in google chrome toch. Ik weet niet van andere browsers. Het is vooral bij het scrollen dat hij wat hapert. Komt door de bewegende beelden waarschijnlijk.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Glodenox »

Initieel had ik ook die last bij Firefox, maar dat is er ondertussen alweer uitgehaald. Bij Google Chrome heb ik het hier ook voor. Het lijkt me niet volledig aan de code van die afbeeldingen te liggen want zelfs als ik die animatie op pauze zet blijft het scrollen traag gaan.

Voor de rest ziet het er wel mooi uit :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steven »

overweg13 schreef:Alvast één ding is spijti: de gedetailleerde dienstregelingen van de oude site kon je met enige handigheid kopiëren en dan in een excelblad kleven. Met de nieuwe kan dat spijtig genoeg niet meer. Of het zou moeten zijn dat ik nog een trucje vind...
Ik doe het hier in stukjes maar slaag er toch in om tekst te kopiëren naar een rekenblad (Numbers van Apple) vanuit Safari.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door overweg13 »

Steven schreef:
overweg13 schreef:Alvast één ding is spijti: de gedetailleerde dienstregelingen van de oude site kon je met enige handigheid kopiëren en dan in een excelblad kleven. Met de nieuwe kan dat spijtig genoeg niet meer. Of het zou moeten zijn dat ik nog een trucje vind...
Ik doe het hier in stukjes maar slaag er toch in om tekst te kopiëren naar een rekenblad (Numbers van Apple) vanuit Safari.
En staat die dan een beetje geordend? Ik kan het ook wel, maar moet dan allerlei dingen verplaatsen om een min of meer leesbare tekst te krijgen. Ik doe het vanuit Firefox.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steven »

de volgorde valt mee, maar het neemt tijd:
de hoofding (titels) komen eerst,
dan rit per rit kopiëren.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door BlubBlub »

Op /nl/home.aspx:

Code: Selecteer alles

   Sorry. Deze pagina bestaat niet in het Nederlands.
   Désolé, cette page n'existe pas en français.
   Sorry. This page is only available in French and Dutch.
   Dieses detaillierte Angebot ist nur auf Französisch und Niederländisch
   verfügbar.
Oh - melding 3 en 4 spreken 1 en 2 tegen - gezellig :D
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door kika »

Die melding kan je wel vaker tegenkomen, ook op de oude site. Verder is het gewoon een draak van een site. Visueel aantrekkelijk, maar absoluut ontoegankelijk, onoverzichtelijk en gewoon veel te zwaar. Een website van een designbureau kan/mag je lekker zwaar maken, maar zoiets waar er tíg mensen naar surfen met langzame verbindingen of oudere hardware (of gsm's e.d.). Mjah. Gezond verstand staat bij hun IT-afdeling (of toch bij het management ervan) niet op de allereerste plaats geloof ik.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door AlexNL »

De website ziet er mooi uit (al vind ik sommige kleuren soms iets te fel voor de plek waar ze gebruikt worden), maar het is een draak. Zowel op mijn desktop als mijn laptop is hij ontzettend traag in Google Chrome (en staat Chrome constant CPU te verstoken) en mijn iPad wordt zowat onderuit getrokken zolang die site openstaat.

Aan de ontwikkelaar: laat eens een profiler los op je JavaScript, want er zit iets in wat kennelijk zwaar is in op WebKit gebaseerde browsers.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door LHOON »

kika schreef:Een website van een designbureau kan/mag je lekker zwaar maken, maar zoiets waar er tíg mensen naar surfen met langzame verbindingen of oudere hardware (of gsm's e.d.). Mjah. Gezond verstand staat bij hun IT-afdeling (of toch bij het management ervan) niet op de allereerste plaats geloof ik.
Websites van designbureaus ogen meestal mooi qua "design" inderdaad, maar zowel operationeel (te zwaar en te traag), functioneel (moeilijk om snel de gewenste informatie vinden) als programmatechnisch (overdreven complexe code) laten ze dikwijls te wensen over!
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door FLV-FGSP »

BlubBlub schreef:Oh - melding 3 en 4 spreken 1 en 2 tegen - gezellig :D
De leukste foutmelding die ik tegenkwam was "Geen foutmelding beschikbaar". :-)
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door am62 »

sippycarlito schreef:Juist jammer dat de site redelijk traag gaat, allé in google chrome toch. Ik weet niet van andere browsers. Het is vooral bij het scrollen dat hij wat hapert. Komt door de bewegende beelden waarschijnlijk.
Inderdaad, zeer trage webstek in Google Chrome. Hopelijk duurt het niet zolang als de automatenkwestie eer er beterschap in zicht is. Doet me denken aan de KMI webstek die met de vernieuwing ook zeer trage laadde (ik dacht in Firefox).
Plaats reactie