De nmbs heeft een nieuwe website!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door overweg13 »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de oude handelbaarder vond. Ik blijf ze gebruiken tot ze eruit gaat.
Met vriendelijke groet

overweg13
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door am62 »

overweg13 schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik de oude handelbaarder vond. Ik blijf ze gebruiken tot ze eruit gaat.
Idem ! Teveel toeters en bellen op deze nieuwe webstek.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door BlubBlub »

Ik word sinds vandaag automatisch omgeleid van http://www.nmbs.be/ naar http://www.belgianrail.be/.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Kristofke »

Mijn computer is nu niet meteen van de nieuwste, maar surfen gaat normaalgezien vlot.

Deze nieuwe website... mijn computer verslikt zich er constant in.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door AlexNL »

Whoa, zeg dat wel. Ook mijn Macbook heeft er behoorlijk moeite mee... terwijl die gloednieuw is. Zou niet moeten kunnen niet :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steven »

voor mij is de nieuwe site even snel/traag als de vorige. de klassieke haperingen zijn er nog steeds net als vroeger.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:voor mij is de nieuwe site even snel/traag als de vorige. de klassieke haperingen zijn er nog steeds net als vroeger.
Vooral Chrome heeft er moeite mee. Dat was al vanaf het begin met die nieuwe website. Ze vonden het blijkbaar niet nodig om daar iets aan te doen.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steven »

ter info ik heb hem getest met safari (6.0) op een macbook pro met OS X (10.7.4)
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door AlexNL »

Toen ik 'm daarstraks probeerde was het met Chrome (21, de laatste) op Mac OS X 10.8 (MacBook Air 2012, Core i5). Ook op mijn Windows-machine (Core i7, Windows 7 SP1, Chrome 21) is de site niet vooruit te branden... best raar, aangezien Chrome toch niet bepaald ene kleine browser meer is. Ook in IE 9 doet de site het trouwens niet geweldig.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door kika »

LHOON schreef:Websites van designbureaus ogen meestal mooi qua "design" inderdaad, maar zowel operationeel (te zwaar en te traag), functioneel (moeilijk om snel de gewenste informatie vinden) als programmatechnisch (overdreven complexe code) laten ze dikwijls te wensen over!
Gelukkig heb ik zelden wat te zoeken bij zo'n bureau, helaas is het de NMBS(-groep) haar dada, de laatste 10 jaar, uitstraling. Sinds de eerste keer dat ik testte is het iets verbeterd, maar ze hebben enkel wat hoekjes bijgeschaafd. Nog steeds idioot veel te zwaar.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steve »

Kon 't niet meer aanzien en heb net dit bericht gestuurd naar de Centrale Klantendienst:
Na een eerdere poging met de nieuwe website was ik snel de oude website weer gaan gebruiken, wegens nog veel te veel problemen met de nieuwe.

Intussen is de oude niet meer bereikbaar, maar de vele problemen met de nieuwe zijn nog niet opgelost.

Twee minuten surfen om iets concreets op te zoeken heeft al het volgende opgeleverd (dus deze lijst is totaal niet volledig):

- De website is extreem traag. Ik heb een van de beste configuraties qua pc mogelijk (snelle processor, snelle videokaart, enzovoort), een goede browser, en toch hapert de website voortdurend. Op minder snelle toestellen is het helemaal dramatisch.

- Concreet wil ik opzoeken waar men met een Key Card allemaal naartoe kan vanuit, lukraak gekozen voorbeeld, station Hoboken-Polder.

- Eerst naar productpagina Key Card: geen enkele mogelijkheid of link om de geldigheid per station op te zoeken! Op de oude site was die er wel.

- Bon, dan maar het station handmatig opzoeken. Ik begin "Hobo..." in te tikken, station "Hoboken-Polder " komt meteen tevoorschijn. Prima, denk ik.

- Toch niet: station niet gevonden, krijg ik!!!! Terwijl ik hem gewoon uit de lijst gekozen heb, en het station bestaat wel degelijk...

- Dan maar eens proberen te zoeken via de algemene zoekfunctie bovenaan. "Hoboken-Polder": niets gevonden. Dan zoek ik maar op "Key Card": ook helemaal niets gevonden! Probeer nog eens met "Go Pass": hij vindt vier resultaten die totaal niet relevant zijn. Die zoekfunctie werkt gewoon niet!!

- Ik ga dan maar opnieuw naar dit formulier. Ook daar zijn er weer problemen: ik krijg een veld "NOT_FOUND*" (verplicht dus), met een datumkiezer, geen idee waar het voor dient. Heb maar willekeurig iets ingevuld - wordt niet geaccepteerd, "Datum is niet mogelijk". Uiteindelijk een datum gekozen die vele maanden in het verleden ligt, en dan is het eindelijk goed. Het veld "Opmerkingen" is ook extreem klein, gelukkig hebben de meeste browsers tegenwoordig een mogelijkheid om het venster te vergroten. Onderaan staat er ook een tekst "NMBS mag me contacteren..." maar er staat totaal geen checkbox naast.

- Op m'n eerdere mail (toen nieuwe site nog niet lang bestond) over problemen met onder meer het online bestellen heb ik nooit een reactie mogen ontvangen.

Sorry mensen, maar dit is niet serieus. De nieuwe site ziet er op het eerste gezicht leuk uit, maar daar blijft het bij. Onder de motorkap is de boel zo lek als een zeef. Zet de oude terug en maak dat alle problemen opgelost zijn voor jullie de nieuwe opnieuw gebruiken...
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door dentheo »

Klopt die zoek functie lijkt ziek.
Wanneer je op de home page staat dan geeft zoek op Key Card (niet KeyCard !!!) 571 treffers.
Op een andere stand lukt het dan weer niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Adler »

De oude website is nog steeds te bereiken onder deze URL (voor zolang het nog duurt):

http://www.b-rail.be/nat/N/

Ik heb overigens geen probleem met de snelheid van de nieuwe website (met Internet Explorer 9). Die is bij mij even snel als de oude.
Dat er links opstaan die niet werken is ook niet nieuw, dat had je op de oude ook.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Merijn »

Bij mij gaat de site dan ook even snel (niet op mijn iphone, maar daar kan ik nog inkomen) en ik geef toe: ik vind de site nog mooi ook. Maar ik ben ook al enkele problemen tegengekomen (ik weet nu niet vanbuiten welke).

Er bestaan mensen die een site uitgebreid kunnen testen alvorens deze de lucht ingaat, maar dit vind men blijkbaar niet belangrijk genoeg. Ik ga niet snel "openbaar klagen", maar een website is voor velen een eerste kennismaking met een bedrijf. Als het daar dan al niet snor zit...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Adler »

Merijn schreef: Er bestaan mensen die een site uitgebreid kunnen testen alvorens deze de lucht ingaat, maar dit vind men blijkbaar niet belangrijk genoeg. Ik ga niet snel "openbaar klagen", maar een website is voor velen een eerste kennismaking met een bedrijf. Als het daar dan al niet snor zit...
Dit soort toestanden zal je helaas blijven hebben zolang men de NMBS laat besturen door een stelletje onbekwame, politiek benoemde bestuurders (zelfs zonder benoeming tegenwoordig, dat is blijkbaar niet meer nodig).
Waarom zou je als webdesign bureau veel aandacht besteden aan kwaliteit als je weet dat je op het einde van de rit toch vet betaald wordt zonder dat je opdrachtgever je werk grondig naziet ?
In de tijd dat er nog spoorboekjes werden verkocht presteerde Sabin S'heeren het zelfs om spoorboekjes te laten uitgeven die uitpuilden van de druk- en taalfouten.
Dat vond ik minstens even erg.
Waarom zou er dan nu veel aandacht besteed worden aan de kwaliteit van de website ?
Het enige wat voor die mensen telt is de kwaliteit van hun persoonlijke bankrekening.
Plaats reactie