De nmbs heeft een nieuwe website!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door LHOON »

BlubBlub schreef:
LHOON schreef:Vanmorgen met Safari ging het wel, maar redelijk trage pagina opbouw. Ook nieuw: bij aankoop van een vervoerbewijs op E-ID wordt tevens een pdf aangemaakt.
Met de vermelding er in dat die op de e-id staat of gewoon een 2e ticket?
Gewoon een pdf ticket!
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Treinenman »

Hallo,

ik heb een probleem met de nieuwe site van de NMBS.
Ik vraag een bepaald traject op en zoek info over overstappen in welk station en in welke stations een trein stopt. Ik klik dan op:

Details reis & reisweg op kaart.

Dan krijg ik:
Geachte klant,
Uw zoekresultaat kan niet meer opgeslagen worden. Wij verzoeken u een nieuwe aanvraag te doen.

Hartelijk dank.

Code: F1

Vreemd, de oude site was makkelijker om informatie over treinen op te zoeken!
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steve »

Deze werkt gelukkig nog:

http://hari.b-holding.be/Hafas/bin/query.exe/nn?

Of de ontzettend handige Internationale Treinplanner natuurlijk, al heb je daar geen extra snufjes zoals realtime informatie en kaarten:

http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5268
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door overweg13 »

MIVB-reiziger schreef:Deze werkt gelukkig nog:

http://hari.b-holding.be/Hafas/bin/query.exe/nn?

Of de ontzettend handige Internationale Treinplanner natuurlijk, al heb je daar geen extra snufjes zoals realtime informatie en kaarten:

http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
En met die laatste kun je zelfs al de nieuwe dienstregelingen raadplegen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steve »

overweg13 schreef:
MIVB-reiziger schreef:Deze werkt gelukkig nog:

http://hari.b-holding.be/Hafas/bin/query.exe/nn?

Of de ontzettend handige Internationale Treinplanner natuurlijk, al heb je daar geen extra snufjes zoals realtime informatie en kaarten:

http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
En met die laatste kun je zelfs al de nieuwe dienstregelingen raadplegen.
Goed opgemerkt! En verrassing (of juist niet): de Benelux staat er alvast op de oude manier in, terwijl het wel degelijk de nieuwe dienstregeling is (de IR De Panne - Brussel - Antwerpen staat er bijvoorbeeld gewoon in). Wat moeten we geloven, het eenmalige lek op Railtime of de nieuwe dienstregelingen hier?
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door AlexNL »

MIVB-reiziger schreef:
overweg13 schreef:
MIVB-reiziger schreef:Internationale Treinplanner http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
En met die laatste kun je zelfs al de nieuwe dienstregelingen raadplegen.
Goed opgemerkt! En verrassing (of juist niet): de Benelux staat er alvast op de oude manier in, terwijl het wel degelijk de nieuwe dienstregeling is (de IR De Panne - Brussel - Antwerpen staat er bijvoorbeeld gewoon in). Wat moeten we geloven, het eenmalige lek op Railtime of de nieuwe dienstregelingen hier?
Grappig, ik raadpleeg die Reisplanner (datum: 20.12.12) en krijg op Amsterdam - Brussel er alleen maar Thalyssen uit. Geen Fyra, geen Benelux, niks.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steve »

AlexNL schreef:
MIVB-reiziger schreef:
overweg13 schreef:
En met die laatste kun je zelfs al de nieuwe dienstregelingen raadplegen.
Goed opgemerkt! En verrassing (of juist niet): de Benelux staat er alvast op de oude manier in, terwijl het wel degelijk de nieuwe dienstregeling is (de IR De Panne - Brussel - Antwerpen staat er bijvoorbeeld gewoon in). Wat moeten we geloven, het eenmalige lek op Railtime of de nieuwe dienstregelingen hier?
Grappig, ik raadpleeg die Reisplanner (datum: 20.12.12) en krijg op Amsterdam - Brussel er alleen maar Thalyssen uit. Geen Fyra, geen Benelux, niks.
O nee, ze staan er inderdaad niet in. Ik had gezocht op doorkomsten per station op een datum na de wijziging van de dienstregeling... eerst toont hij inderdaad alles op die datum, maar als je dan een ander tijdstip kiest uit de lijst, schakelt hij opnieuw over naar de datum van vandaag en staat de Benelux er dus wel tussen.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Retard »

Van die afgeschafte treinen tussen Oostende en Brugge vind ik enkel de 7002 en 8003 niet meer terug. De IC A vertrek nu een minuut vroeger van Brugge naar Oostende.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Retard »

Op de nieuwe NMBS-website wordt als symbool voor de L-treinen een bordeauxrood Klassiekske aangegeven :D
De NMBS maakt er toch nog reclame voor!
De P-treinen worden als een gemoderniseerd Klassiekske weergegeven en de IR- en CR-treinen als een Varkensneus.
http://www.belgianrail.be/jp/sncb-nmbs- ... Map&#focus
Bijlagen
Rood GIF.gif
Rood GIF.gif (1.42 KiB) 7697 keer bekeken
Rood.png
Rood.png (2.49 KiB) 7697 keer bekeken
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Asterix »

- Bij het ingeven van een stationsnaam volgens de correcte schrijfwijze in de routeplanner, geeft hij toch steevast een foutmelding en moet je opnieuw uit een lijst met stationsnamen kiezen.

- Het klachtenformulier kan niet worden ingevuld, de datum van het incident is steevast "NOT_FOUND".
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Retard »

Jeroen schreef:- Bij het ingeven van een stationsnaam volgens de correcte schrijfwijze in de routeplanner, geeft hij toch steevast een foutmelding en moet je opnieuw uit een lijst met stationsnamen kiezen.
Dit vind ik ook verschrikkelijk ambetant. Dat probleem moeten ze nu echt eens oplossen. Dat had je met ARI of B_91_92 niet.
Laatst gewijzigd door Retard op 20 sep 2012, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steve »

In dezelfde trant: als je een precieze naam ingeeft (uitgekozen uit de lijst), geeft hij toch eerst een lijst weer met alle stations in de buurt. Heel irritant, een tussenstop die in de meeste gevallen totaal overbodig is. Laat de mogelijkheid "stations in de buurt" gewoon optioneel zijn...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Asterix »

En nog wat reisinfo opzoeken op een maandag in de vroege ochtend gaat ook niet. Heel de site ligt alweer plat :?

An error occured, website administrators have been notified.
Please try again later of contact the call center (02 528 28 28, every day from 7 to 21:30).
Ofyles2

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Ofyles2 »

Net Firebug (Firefox-tool) losgelaten op de NMBS-website en vergeleken met de Nederlandse Spoorwegen en STIB/MIVB.

Laatstgenoemde sites gebruiken niet eens 10 seconden om pagina's tot 500 kB te laden (uitzonderingen voorbehouden), de NMBS-website trekt 1 tot 2,2 MB aan data en 15 tot 90 seconden aan totale laadtijd uit.

Totdat ik meerdere OV-sites (bedrijven en/of autoriteiten) heb uitgeprobeerd, kan ik niet anders concluderen dat de NMBS zich ook op IT-gebied horkerig gedraagt. Ben benieuwd wie al deze sites oplevert...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Stijn91 »

Ik wou is de stations opzoeken voor het geldigheidsgebied van de Key-card als ik vertrek vanuit Denderleeuw met dit als resultaat:

bosvoorde / essene lombeek / schaarbeek / brussel-congres / brussel-noord / erembodegem / evere / bockstael / bambrugge / sint-job / okegem / bordet / serskamp / boondaal / delta / dilbeek / haren / vorst-oost / meiser / brussel-schuman / sint-martens-bodegem / ukkel-kalevoet / erpe-mere / burst / jette / terhagen / ninove / brussel-zuid / sint-agatha-berchem / lede / watermaal / ede / haaltert / eichem / hillegem / appelterre / brussel-centraal / aalst / merode / brussel-kapellekerk / vijfhuizen / iddergem / vorst-zuid / welle / diesdelle / haren-zuid / idegem / liedekerke / herzele / zandbergen / schellebelle / aalst kerrebroek / moensberg / brussel-luxemburg / ukkel-stalle / groot-bijgaarden / etterbeek / ternat


Sinds wanneer zijn gemeenten of stationsnamen met kleine letters?
Plaats reactie