De nmbs heeft een nieuwe website!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door AlexNL »

Verrek, de website is bloedsnel in Safari. Totaal nergens last van. Dit terwijl hij veel trager is in Chrome. Grappig, want Safari en Chrome zijn op dezelfde onderliggende technologie (WebKit) gebaseerd...

Weten we ook meteen hoe de website is getest :roll:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door overweg13 »

Adler schreef: In de tijd dat er nog spoorboekjes werden verkocht presteerde Sabin S'heeren het zelfs om spoorboekjes te laten uitgeven die uitpuilden van de druk- en taalfouten.
Dat vond ik minstens even erg.
Kleien correctie: die spoorboekjes worden nog altijd verkocht. Ik heb in juni zelfs nog een klacht ingediend omdat ze niet op tijd verschenen waren. Ik krijg nu van de ombudsman regelmatig dezelfde update: dat er nog altijd geen antwoord van de NMBS is en dat hij hen daaraan nog eens heeft herinnerd.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Adler »

overweg13 schreef:
Adler schreef: In de tijd dat er nog spoorboekjes werden verkocht presteerde Sabin S'heeren het zelfs om spoorboekjes te laten uitgeven die uitpuilden van de druk- en taalfouten.
Dat vond ik minstens even erg.
Kleien correctie: die spoorboekjes worden nog altijd verkocht. Ik heb in juni zelfs nog een klacht ingediend omdat ze niet op tijd verschenen waren. Ik krijg nu van de ombudsman regelmatig dezelfde update: dat er nog altijd geen antwoord van de NMBS is en dat hij hen daaraan nog eens heeft herinnerd.
Dat wist ik niet. Ik vraag me af hoeveel mensen dat nog kopen.
Ik dacht dat de NMBS verplicht was om binnen de maand te antwoorden op een vraag van de ombudsman.
sippycarlito

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door sippycarlito »

Adler schreef:
overweg13 schreef:
Adler schreef: In de tijd dat er nog spoorboekjes werden verkocht presteerde Sabin S'heeren het zelfs om spoorboekjes te laten uitgeven die uitpuilden van de druk- en taalfouten.
Dat vond ik minstens even erg.
Kleien correctie: die spoorboekjes worden nog altijd verkocht. Ik heb in juni zelfs nog een klacht ingediend omdat ze niet op tijd verschenen waren. Ik krijg nu van de ombudsman regelmatig dezelfde update: dat er nog altijd geen antwoord van de NMBS is en dat hij hen daaraan nog eens heeft herinnerd.
Dat wist ik niet. Ik vraag me af hoeveel mensen dat nog kopen.
Ik dacht dat de NMBS verplicht was om binnen de maand te antwoorden op een vraag van de ombudsman.
Ik koop het IC/IR boekje nog ;) Dat is handig als je een uitstap doet en niet weet wanneer je terug keert en je dan de aansluitingen in de grote stations kan nakijken
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door am62 »

Adler schreef:Dat wist ik niet. Ik vraag me af hoeveel mensen dat nog kopen.
Ik dacht dat de NMBS verplicht was om binnen de maand te antwoorden op een vraag van de ombudsman.
Hmm, ik wil het Spoorboekje kopen met de opbrengst van de elektronische portefeuille maar de NMBS laat dat niet toe (en het staat expliciet in de Algemene Vervoersvoorwaarden als voorbeeld voor besteding van het bedrag van de elektronische portefeuille). Net die klacht is al van vorig jaar (in december) lopende... maar we wijken teveel af denk ik...

Ik probeerde gisteren met Google Chrome de nieuwe webstek te bereiken. Dit is mijn kort relaas : http://opdetrein.blogspot.be/2012/09/ni ... -ramp.html
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Retard »

Ik ken nu niet veel van computerprogramma's, maar met namen zoals 'Safari' kan dat toch niet anders dan slecht lopen.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door groentje »

Laat me raden, je werkt met Internet Explorer? Pas op, IE is niet meer zo slecht als het enkele jaren geleden was, maar heeft nog steeds wat achterstand in te halen. Safari wordt gemaakt door Apple, btw. Chrome is het programma door Google, en verder zijn er nog Firefox en Opera, en daarmee heb je de programma's met enig marktaandeel zowat gehad. Zowat elk is beter dan IE.
Vroeger had Internet Explorer een marktaandeel van boven de 90%, maar dat is al een tijd niet meer het geval. Als webontwikkelaars daar geen rekening mee willen maken, dan hebben ze hun werk gewoon niet goed gedaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steven »

Retard schreef:Ik ken nu niet veel van computerprogramma's, maar met namen zoals 'Safari' kan dat toch niet anders dan slecht lopen.
Oei een Apple hater in ons midden. :mrgreen: :mrgreen:
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door LHOON »

Adler schreef:De oude website is nog steeds te bereiken onder deze URL (voor zolang het nog duurt):

http://www.b-rail.be/nat/N/

Ik heb overigens geen probleem met de snelheid van de nieuwe website (met Internet Explorer 9). Die is bij mij even snel als de oude.
Dat er links opstaan die niet werken is ook niet nieuw, dat had je op de oude ook.
Deze werkt nu ook niet meer....
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Portbou »

Steven schreef:
Retard schreef:Ik ken nu niet veel van computerprogramma's, maar met namen zoals 'Safari' kan dat toch niet anders dan slecht lopen.
Oei een Apple hater in ons midden. :mrgreen: :mrgreen:
Hij zei toch zelf al dat hij niet veel van computerprogramma's kent :mrgreen:
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Retard »

Ik wist inderdaad niet dat dat van Apple kwam. Maar een safari zijn volgens mij nog altijd mensen die wilde beesten gaan spotten. Hoe komt het trouwens dat ze dat zo noemen?

Overigens werkt de nieuwe NMBS-website bij mij, met Internet Explorer, perfect.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door LHOON »

Retard schreef:Ik wist inderdaad niet dat dat van Apple kwam. Maar een safari zijn volgens mij nog altijd mensen die wilde beesten gaan spotten. Hoe komt het trouwens dat ze dat zo noemen?

Overigens werkt de nieuwe NMBS-website bij mij, met Internet Explorer, perfect.
Productnamen zijn soms ondoorgrondelijk: Chrome is blinkend metaal, Firefox is een beest (meer bepaald een rode panda zoals onlangs in Planckendael werd geboren).

Over namen van treinen (thalys, fyra,...) zullen we maar zwijgen!

Back on topic: bij mij (Chrome op Mac, OSX 10.8) gaat het nu vrij behoorlijk.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door BlubBlub »

In IE9, Firefox 15.0.1 en Opera 12.2 bouwt het scherm te traag op en zie je de stijlen gewoon toegepast worden.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door LHOON »

LHOON schreef:
Back on topic: bij mij (Chrome op Mac, OSX 10.8) gaat het nu vrij behoorlijk.
Rechtzetting: een vervoerbewijs kopen met Chrome lukte gisteravond niet (eigenaardige foutberichten zoals "kassa gesloten"...)

Vanmorgen met Safari ging het wel, maar redelijk trage pagina opbouw. Ook nieuw: bij aankoop van een vervoerbewijs op E-ID wordt tevens een pdf aangemaakt.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door BlubBlub »

LHOON schreef:Vanmorgen met Safari ging het wel, maar redelijk trage pagina opbouw. Ook nieuw: bij aankoop van een vervoerbewijs op E-ID wordt tevens een pdf aangemaakt.
Met de vermelding er in dat die op de e-id staat of gewoon een 2e ticket?
Plaats reactie