I5 op 1827/1807
I5 op 1827/1807
Vandaag zag ik vanop mijn vélo dat de 1827/1807 verzekerd werd met I5 rijtuigen met een 21/27 vanvoor en vanachter.
Ik wist niet dat deze in regulaire IC-diensten werden ingezet, of is dit enkel voor de toeristen?
Ik wist niet dat deze in regulaire IC-diensten werden ingezet, of is dit enkel voor de toeristen?
Re: I5 op 1827/1807
Je zult I6Bc gezien hebben. Eind juni zag ik een stam tussen Antwerpen en Gent Sint-Pieters.Retard schreef:Vandaag zag ik vanop mijn vélo dat de 1827/1807 verzekerd werd met I5 rijtuigen met een 21/27 vanvoor en vanachter.
Ik wist niet dat deze in regulaire IC-diensten werden ingezet, of is dit enkel voor de toeristen?
Zie ook http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8& ... 3a#p171377
Re: I5 op 1827/1807
Aan de hand van deze http://treinspotters-belgie.blogspot.be/ site, zijn het inderdaad I6 BC's, de kans dat je nog een echt I5 rijtuig ziet rijden in commerciële dienst is volgens mij zo goed als onbestaande, helaas.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: I5 op 1827/1807
Alle I6Bc worden onderhouden door Oostende, dus de kans dat je er in de kustregio ziet is vrij groot
Re: I5 op 1827/1807
De IC1807 - inderdaad met I6 couchetterijtuigen - kwam vanmorgen met +57 aan in het station van Sint-Niklaas, reed niet verder naar Antwerpen maar keerde als IC3009 vanuit Sint-Niklaas naar Blankenberge terug.
Re: I5 op 1827/1807
Ben je daar zeker van? Ik zou eerder voor Brussel-Zuid gaan (Vorst-Rijtuigen, dus) omdat alle P-treinen waarin deze rijtuigen ingezet worden uit Brussel-Zuid vertrekken. Dat ze in de toeristische periode eventjes een andere inzet krijgen verandert daar niets aan.Tim schreef:Alle I6Bc worden onderhouden door Oostende, dus de kans dat je er in de kustregio ziet is vrij groot
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: I5 op 1827/1807
Jazeker, weet ik van een maat die in de rijtuigenwerkplaats van Oostende werkt. Is ook nog maar sinds een jaar dat ze die ginder moeten onderhouden.overweg13 schreef:Ben je daar zeker van? Ik zou eerder voor Brussel-Zuid gaan (Vorst-Rijtuigen, dus) omdat alle P-treinen waarin deze rijtuigen ingezet worden uit Brussel-Zuid vertrekken. Dat ze in de toeristische periode eventjes een andere inzet krijgen verandert daar niets aan.Tim schreef:Alle I6Bc worden onderhouden door Oostende, dus de kans dat je er in de kustregio ziet is vrij groot
Re: I5 op 1827/1807
En waarom staat er op de rijtuigflanken dan FBMZ i.p.v. FSD?Tim schreef:Jazeker, weet ik van een maat die in de rijtuigenwerkplaats van Oostende werkt. Is ook nog maar sinds een jaar dat ze die ginder moeten onderhouden.overweg13 schreef:Ben je daar zeker van? Ik zou eerder voor Brussel-Zuid gaan (Vorst-Rijtuigen, dus) omdat alle P-treinen waarin deze rijtuigen ingezet worden uit Brussel-Zuid vertrekken. Dat ze in de toeristische periode eventjes een andere inzet krijgen verandert daar niets aan.Tim schreef:Alle I6Bc worden onderhouden door Oostende, dus de kans dat je er in de kustregio ziet is vrij groot
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: I5 op 1827/1807
De meeste zijn al naar FSD gezet . het was vandaag de laatste dag dat je ze kon zien rijden. Gelukkig dat ze die rijtuigen nog eens hebben ingezet. Zo blijven ze intact.
Re: I5 op 1827/1807
Dus ze zijn vanaf nu vervangen door ander materieel?260689 schreef:De meeste zijn al naar FSD gezet . het was vandaag de laatste dag dat je ze kon zien rijden. Gelukkig dat ze die rijtuigen nog eens hebben ingezet. Zo blijven ze intact.
Op de link van 'HLE 2302' staat dat zij heel de zomervakantie gaan rijden.
Ik had gedacht deze maandag even op foto te gaan zetten, maar als ze al vervangen zijn hoef ik niet te gaan.
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: I5 op 1827/1807
Vorige vrijdag kreeg ik bericht van mijn vrouw met 'dit is hier een hele rare trein met bedden in en die ruikt oud' voor een het stukje tussen Gent-Sint-Pieters en Antwerpen.
Met een beetje reconstructie van welke trein dit moet geweest zijn, kom ik op ICT 6758 en aan de foto's van het interieur te zien (en de buitenkant ook), lijken mij dit echt wel I5-rijtuigen.
Voor hen die willen: een paar foto's
(link goed gezet ondertussen ... i5 is echt verschillend van I5 - shame on me)
Met een beetje reconstructie van welke trein dit moet geweest zijn, kom ik op ICT 6758 en aan de foto's van het interieur te zien (en de buitenkant ook), lijken mij dit echt wel I5-rijtuigen.
Voor hen die willen: een paar foto's
(link goed gezet ondertussen ... i5 is echt verschillend van I5 - shame on me)
Re: I5 op 1827/1807
I5 zijn allang buiten dienst. Het zijn de I6bc rijtuigen. b staat voor 2e klasse. c staat voor couchet.BlubBlub schreef:Vorige vrijdag kreeg ik bericht van mijn vrouw met 'dit is hier een hele rare trein met bedden in en die ruikt oud' voor een het stukje tussen Gent-Sint-Pieters en Antwerpen.
Met een beetje reconstructie van welke trein dit moet geweest zijn, kom ik op ICT 6758 en aan de foto's van het interieur te zien (en de buitenkant ook), lijken mij dit echt wel I5-rijtuigen.
Voor hen die willen: een paar foto's
(link goed gezet ondertussen ... i5 is echt verschillend van I5 - shame on me)
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: I5 op 1827/1807
Op sommige foto's van BlubBlub zie je trouwens een rijtuignummer (14601) dat er geen twijfel over laat bestaan: het zijn weldegelijk I6Bc-rijtuigen, geen I5. De onderhoudspost is jammer genoeg niet leesbaar.
Groeten,
Groeten,
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: I5 op 1827/1807
Ondertussen heb ik die nummers wat beter leren lezen.
Het blijft wel een uitzondering om die te zien natuurlijk.
Het blijft wel een uitzondering om die te zien natuurlijk.