NS strijkt neer op Belgisch station

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door MaartendeJ »

AMSTERDAM – De NS wordt actief in België. Dochteronderneming NS Stations begint een keten van broodjeszaken op verschillende Belgische stations.
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS woensdag. In augustus opent het eerste filiaal van ‘C’est du pain’, zoals de keten gaat heten, op station Hasselt. Daarna volgt in september een zaak op station Sint-Niklaas. Ook Zottegem en Leuven krijgen binnenkort een filiaal.

Meer:http://www.nuzakelijk.nl/ondernemen/286 ... ation.html
--
Eerste stukje met het bijvoegen van Vlaanderen bij Nederland is alvast begonnen? :lol:
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door loic1811 »

ze mogen hun "eet muren " ook is meebrengen telkens ik in nederland ben kan ik bewijze van spreke naar die muren lopen om iets te eten :mrgreen:
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Robin »

MaartendeJ schreef: Eerste stukje met het bijvoegen van Vlaanderen bij Nederland is alvast begonnen? :lol:
Albert Hein vergeten zeker in Brasschaat, Stabroek en centrum van Antwerpen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door rvdborgt »

Robin schreef:
MaartendeJ schreef:Eerste stukje met het bijvoegen van Vlaanderen bij Nederland is alvast begonnen? :lol:
Albert Hein vergeten zeker in Brasschaat, Stabroek en centrum van Antwerpen?
Blokker, Kruidvat, Hema, ...

Groetjes,
Rian
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Kristofke »

Geweldig, en dan komen ze naar Vlaanderen en halen ze een Franse naam boven voor hun zaak.

Een muur zou meer effect hebben, ik kan niet naast die van Rotterdam-Centraal passeren zonder er iets uit te halen!
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door loic1811 »

ik heb dat ook in rotterdam ik zie altijd dat ik dan kleingeld opzak heb. en moesten ze is die quick's in brussel weg doen en een muur zetten .het is lekkerder en goedkoper :D
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Dieselfreak »

MaartendeJ schreef:In augustus opent het eerste filiaal van ‘C’est du pain’, zoals de keten gaat heten, op station Hasselt.
Die naam gaat voor problemen zorgen... :roll:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door groentje »

Onnozelaars zijn er altijd...
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door KB »

Dieselfreak schreef:
MaartendeJ schreef:In augustus opent het eerste filiaal van ‘C’est du pain’, zoals de keten gaat heten, op station Hasselt.
Die naam gaat voor problemen zorgen... :roll:
Wie daarover valt heeft volgens mij te veel tijd. Over de Carrefourwinkels maakt trouwens toch ook niemand problemen. Of wel?
L'union fait la force.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Steven »

Bij de naam van een keten maakt men er normaal geen enkel probleem van hoor, heb het tot nu toe toch nog niet weten voorkomen. Trouwens we weten van onze noorderburen dat ze de gewoonte hebben te pas en onpas Franse woorden te gebruiken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Bij de naam van een keten maakt men er normaal geen enkel probleem van hoor, heb het tot nu toe toch nog niet weten voorkomen. Trouwens we weten van onze noorderburen dat ze de gewoonte hebben te pas en onpas Franse woorden te gebruiken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mijn ervaring is dat er in Nederland niet méér Franse woorden worden gebruikt dan in Vlaanderen, maar ándere Franse woorden...

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Steven »

Ja maar in Nederland kwam ik zo toch al zotte situaties tegen "mag ik een jus dorange van appelen svp" hoor je ineens iemand zeggen.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Ja maar in Nederland kwam ik zo toch al zotte situaties tegen "mag ik een jus dorange van appelen svp" hoor je ineens iemand zeggen.
Die heb ik zelf nog nooit gehoord eigenlijk...

Groetjes,
Ri ''als kind kende ik alleen sinaasappelsap" an
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Dieselfreak »

KB schreef:
Dieselfreak schreef:
MaartendeJ schreef:In augustus opent het eerste filiaal van ‘C’est du pain’, zoals de keten gaat heten, op station Hasselt.
Die naam gaat voor problemen zorgen... :roll:
Wie daarover valt heeft volgens mij te veel tijd. Over de Carrefourwinkels maakt trouwens toch ook niemand problemen. Of wel?
Ik heb ooit gehoord van een bakkerij met de naam "Au Petit Pain" in een West-Vlaamse gemeente. Op een dag heeft die bakkerij een steen door de ruit gekregen, met daaraan een mededeling wat de reden was voor die actie: de naam van de bakkerij.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie