Welk station wil je laten afbreken?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Welk station wil je laten afbreken?

Bericht door groentje »

OK, iets controversiëler dan het mooiste station, maar eigenlijk ook wel interessant. Ook dit is geen origineel onderwerp, maar aangezien het met het oude forum is verdwenen, herdoen we het maar eens...
Wat mij betreft mogen Gent-Dampoort en Mechelen plat. Het beste is er echt wel af, het zijn evenmin architectonische hoogstandjes, en de indeling is van de ondoordachtste die ik al heb gezien, zo'n afstand tussen de lokettenzaal en de toegang tot de perrons.
Brussel-Schumann zou ook eens mogen worden aangepakt, grauw, donker, vuil, bij regenweer grote plassen...
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Bedoel je met dit topic welk station er echt weg moet? (Dus afschaffen)
Of de gebouwencomplexen die weg moeten of gerenoveerd worden?
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

trainfreak schreef:Bedoel je met dit topic welk station er echt weg moet? (Dus afschaffen)
Of de gebouwencomplexen die weg moeten of gerenoveerd worden?
Het laatste.
Mechelen moet natuurlijk een station houden, en Gent-Dampoort afschaffen zou zowat het domste zijn wat je kan doen (Dampoort is nog altijd het station dichtst bij het centrum). Maar de gebouwen zijn architectonisch niet bijzonder (mooi, uniek), niet in de beste staat, en de indeling is een ramp. Er zijn dus kosten aan, en ik vermoed dat het wel eens amper duurder zou kunnen zijn een gloednieuw station te bouwen er vlak naast, ipv het huidige station te renoveren, er een nieuwe perrontunnel te bouwen edm.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Alle haltes tussen Kortrijk en Poperinge afbreken. Dan kan je van een echte IC praten!
Neen, serieus. Mechelen Nekkerspoel, belachelijk station.
En de bouwstijl van Roeselare en Deinze staat me niet aan.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Euhm, ik dacht dat Ieper meer reizigers telde dan Poperinge? En Menen, Komen, het zijn toch niet zulke kleine plaatsen, dat ze geen IC verdienen... Maar akkoord, als het financieel haalbaar was, zou ik ook een L-trein hebben die de tussenliggende stations bediende...
Voor Deinze heb je gelijk, dat is een donker gat, en de overkapping begint hier en daar te lekken. En het busstation is veel te donker. Niettemin, een grondige renovatie zou ook al volstaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

SIMPY.be schreef: Neen, serieus. Mechelen Nekkerspoel, belachelijk station.
.
het eigenlijke stationsgebouw is een pareltje en veel schoner als het huidige station van mechelen zelf, nekkerspoel staat er nog origineel ma vele weten ni da da het station is denk ik, ze zien enkel de perrons en denken da da het is
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Wetteren :lol:
Gooi een steentje tegen de overkapping en alle verf komt naar beneden.
Smijt een pingpongbal ertegen en je hebt de overkapping op je kop :P
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:
SIMPY.be schreef: Neen, serieus. Mechelen Nekkerspoel, belachelijk station.
.
het eigenlijke stationsgebouw is een pareltje en veel schoner als het huidige station van mechelen zelf, nekkerspoel staat er nog origineel ma vele weten ni da da het station is denk ik, ze zien enkel de perrons en denken da da het is
er zit een vertaalbureau in het oude station, terwijl de reizigers in die krappe container moge zitten :roll:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Mortsel-Oude-God , ik kom er regelmatig langs en het stationsgebouw boven is meer gesloten dan open :roll: en hoeveel reizigers komen nu daar hun ticketje kopen :?:

In de plaats kan men dan op dat plein de parking vergroten of een gedeelte van de tunnel slopen zodat het station een open stopplaats , maar wel één in een sleuf wordt ..
Pierre

Bericht door Pierre »

Mechelen-Nekkerspoel, ja... Ceci n'est pas une gare :lol:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Bij mij komen onmiddellijk 2 stations in me op:
Brussel Centraal, en de perrons van FBMZ.
Brussel centraal vind ik echt vuil, maar dara zijn ze wel aan bezig...
En moest men nu in FBMZ de perrons eens verder opkuisern zoals men voor de THA sporen deed, zou al veel beter zijn.
Anderszijds: Leuven en Luik Guillemens krijgen elk een mooie grote/gigantische kopel, antwerpen centraal krijgt een grote bouwput, maar aan het grootste station, het belangrijkste (waar stoppen aalle THA/TGV/Euro/ICE treinen?) en vooral het station van onze hoofdstad krijgt niks... Popere indruk die we geven aan de toeristen die met een INT toekomen, of van Zaventem komen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bert

Bericht door Bert »

Luik mogen ze een beetje rapper afbreken dan dat ze het nu aan het opbouwen zijn.
De overkappingen in Leuven mag van mijn part ook afgebroken worden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

het oude station van luik-guillemins, het lelijkste station allertijde volgens mij, mogen ze gerust afbreken. En gelukkig gaat dat binnen een paar jaar nog echt gebeuren ook :P
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

kortrijk is voor mij enorm lelijk... is even mooi als dat er daar gewerkt word... :lol:
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik vind het vooral spijtig dat de tunnel van Kortrijk zo laag is. Ik moet altijd opletten om niet tegen de lampen te zitten...
Plaats reactie