Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door TommyG »

http://www.gva.be/regio-mechelen/mechel ... euven.aspx

En dat moet je dan in de krant lezen. In het station van Muizen voorlopig nog geen info hierover te vinden, of ik moet echt scheel gezien hebben...
Bovendien zal de vervangbus zelfs niet stoppen aan het station van Muizen, maar aan een halte op de Leuvensesteenweg.
Van aan het station tot aan die bushalte is toch al gauw tien minuten lopen, je moet immers de stationsberg op en zo de sporen oversteken. Je zal daar zondag maar op tijd aankomen aan het station om je trein te nemen om dan vast te stellen dat je de voet "den berg" over moet en je de bus zal missen.
Toch weer typisch NMBS vind ik...
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door Retard »

Henk Himpe schreef dit bij de reacties:

Henk Himpe - ''Toch vreemd dat Infrabel niet vermeldt dat doorgaande reizigers tussen Leuven en Mechelen dan sneller reizen door in Leuven de trein naar Quiévrain te nemen en in de luchthaven over te stappen op de trein naar Mechelen (diabolotoeslag is niet nodig voor overstappers). Reistijd 43 minuten, tegenover 66 minuten met de vervangingsbus. Lijkt me toch essentiële informatie!''
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door Shrek »

We gaan daar die zondagen de ETCS testen, zodat die in december in dienst kan komen :)
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef:We gaan daar die zondagen de ETCS testen, zodat die in december in dienst kan komen :)
Moet dat per se overdag gebeuren?

Groetjes,
Rian
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door Molenbruch Y. »

http://www.gva.be/regio-mechelen/mechel ... euven.aspx

En dat moet je dan in de krant lezen. In het station van Muizen voorlopig nog geen info hierover te vinden, of ik moet echt scheel gezien hebben...
Dag,

In Leuven werd vandaag alleszins een aankondiging van deze werkzaamheden omgeroepen. De boodschap was duidelijk vooraf ingesproken in het automatisch omroepsysteem.

Groeten,
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef:
Shrek schreef:We gaan daar die zondagen de ETCS testen, zodat die in december in dienst kan komen :)
Moet dat per se overdag gebeuren?

Groetjes,
Rian
Ja, want door werken op Aarschot-Lier kunnen de goederentreinen 's nachts niet omgeleid worden. Toegang net vond dit dan de minst slechte oplossing :roll:
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef:
rvdborgt schreef:
Shrek schreef:We gaan daar die zondagen de ETCS testen, zodat die in december in dienst kan komen :)
Moet dat per se overdag gebeuren?
Ja, want door werken op Aarschot-Lier kunnen de goederentreinen 's nachts niet omgeleid worden. Toegang net vond dit dan de minst slechte oplossing :roll:
Dat noem ik slechte planning; niet voor het eerst natuurlijk. We herinneren ons het tijdelijk afschaffen van de laatste trein Brussel - Oostende omdat er op verschillende routes tegelijk gewerkt werd.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door Steven »

Slechte planning kan je het nu niet noemen, dit is het wegwerken van jarenlange achterstand en zijn onvermijdelijke gevolgen dat je die zaken nog meermaals zal zien gebeuren.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door Asterix »

En die ETCS-testen moeten dan per se nu tijdens de werken op Aarschot-Lier gebeuren? Ze gaan die ETCS binnen twee weken overal invoeren of zo?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:En die ETCS-testen moeten dan per se nu tijdens de werken op Aarschot-Lier gebeuren? Ze gaan die ETCS binnen twee weken overal invoeren of zo?
Nu zijn de treinen + ingenieurs vrij om die testen te doen. Over enkele weken zitten die in Bertrix of Ottignies. We hebben een nogal krappe timing die niet veel speelruimte geeft :wink:
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door profke »

< SARCASME AAN> @Jeroen: je hebt gelijk, ik vind ook dat ze die testen tijdens kantooruren moeten doen.
nu betalen we die ingenieurs 200% uurloon, terwijl dit pakweg op maandagochtend om 08u00 slechts 100% is. zo gaan we de schuldenput van de nmbs nooit dichten...

< /SARCASME UIT>

Alle gekheid op een stokje. Men doet werkzaamheden op een periode met:
A slecht weer
B naa de zomer (weekend naar zee)
C Voor de kerstperiode (kerstshopping)

relatief kalm voor reizigers dus, en men legt bussen in...



Welk tijdstip had u beter geschikt? Welke 2 weken ga jij op akantie in tenerife? Dan zullen we elk werk op die 2 Weken plannen.... :roll:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door Asterix »

profke schreef:relatief kalm voor reizigers dus,
(...)
Welk tijdstip had u beter geschikt?
Goh, 's nachts of zo... Ik zeg zomaar iets... Of is het dan niet "relatief kalm" voor de reizigers?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door Steve »

Jeroen schreef:
profke schreef:relatief kalm voor reizigers dus,
(...)
Welk tijdstip had u beter geschikt?
Goh, 's nachts of zo... Ik zeg zomaar iets... Of is het dan niet "relatief kalm" voor de reizigers?
Lees eens het voorlaatste bericht van Shrek in dit topic, ajb.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door Asterix »

MIVB-reiziger schreef:Lees eens het voorlaatste bericht van Shrek in dit topic, ajb.
Dat heb ik gelezen maar dan nog vind ik dit niet kunnen. Het bewijst nog maar eens de stelling dat "de spoorwegen" bedrijven (NMBS, Holding, Infrabel) zijn die zeer goed zijn in het laten rijden van treinen en het inplannen van personeel mochten er nu toch eens geen reizigers bestaan. Reizigers die altijd roet in het eten komen gooien.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Twee zondagen geen treinen Mechelen-Leuven

Bericht door TommyG »

Ik doelde vooral op slechte communicatie... In het station van Muizen stond helemaal niets aangegeven dat er gisteren geen treinen zouden rijden. Dat vinden jullie blijkbaar normaal?

En over het tijdstip? Volgens mij was het beter geweest dit op zaterdag ipv zondag te doen. Ik weet niet of jullie de trein Mechelen -Leuven al eens genomen hebben op een zondag, maar dan zit die bomvol met studenten. Ik zou die wel eens allemaal op een vervangbus willen zien zitten...
Plaats reactie