OVERWEG WORDT FIETSERSTUNNEL.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Lukas
Berichten: 1669
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

OVERWEG WORDT FIETSERSTUNNEL.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vanaf begin 2013 start Infrabel met de bouw van een fietsers en voetgangerstunnel in Rotselaar.De tunnel zal de overweg in de Drielindenstraat vervangen.Ook zal de tunnel het sluipverkeer doen verminderen en de stiptheid van de treinen verbeteren.

BRON:http://www.robtv.be

Hierbij mijn persoonlijke visie op deze werken:

Ik vind het redelijk riskant om een tunnel aan te leggen op een plaats waar 2 rivieren(De Winge en de Losting) stromen.Ik hoop dat men hieraan gedacht heeft.Wat ik positief vind is is het feit dat er op de drukke lijn 35 een overweg minder gaat zijn en men de snelheid op lijn 35 omhoog kan trekken.In Het Laatste Nieuws van afgelopen weekend stond er ook dat men de sporen op deze plaats gaat verleggen om een hogere snelheid te bekomen.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: OVERWEG WORDT FIETSERSTUNNEL.

Bericht door Retard »

Goed dat er ook aan de vélo's gedacht wordt. Dit zal het autoverkeer wat verminderen, aangezien je met je auto nog moet omrijden voor de spoorweg en met je vélo er gewoon onderdoor kan :D
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: OVERWEG WORDT FIETSERSTUNNEL.

Bericht door Shrek »

Er is niets riskant aan een tunnel op die plek hoor. Neem van mij aan dat infrabel/tucrail wel ervaring heeft met constructies langs het water :)
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: OVERWEG WORDT FIETSERSTUNNEL.

Bericht door Asterix »

Had men niet beter zijn geld gestoken in een tunnel aan Danone en eventueel nog één op de Aarschotsesteenweg? :roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: OVERWEG WORDT FIETSERSTUNNEL.

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:Had men niet beter zijn geld gestoken in een tunnel aan Danone en eventueel nog één op de Aarschotsesteenweg? :roll:
Maar op die plaats de weg onderbreken voor de auto's lijkt mij minder verstandig :lol:
Lukas
Berichten: 1669
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: OVERWEG WORDT FIETSERSTUNNEL.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vanaf morgen beginnen de werkzaamheden aan de bewuste overweg.Het autoverkeer zal vanaf dan niet meer langs deze overweg kunnen rijden en dit is definitief.Fietsers en voetgangers zullen dan als enige toegelaten worden op deze plaats.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Plaats reactie