Pagina 1 van 2

NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 01 jan 2013, 18:19
door Treinenman
In Antwerpen-Centraal staat bij de IR-trein Antwerpen-Neerpelt geruime tijd 'NIET INSTAPPEN' op het scherm nadat de trein het station binnen is gereden & reizigers zijn uitgestapt.
Na een tijdje verschijnt de eindbestemming van de trein & tussenstops.
Zal je ook bij andere treinen in andere stations ook hebben.

Waarom staat er dan een tijdje 'NIET INSTAPPEN'?
En kan je een boete krijgen als je dat negeert?

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 01 jan 2013, 19:05
door Matthias
Zou het misschien kunnen dat er delen nog worden afgekoppeld voordat de trein terug vertrekt? Ik heb dit namelijk al enkele keren zien gebeuren.

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 01 jan 2013, 19:58
door TrainzDr3ver
Of dat ze misschien die treinen eventjes een snelle kuisbeurt kunnen geven?
Ik dacht dat dat in Antwerpen-Centraal toch af en toe gedaan werd?

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 01 jan 2013, 20:53
door Robin
TrainzDr3ver schreef:Of dat ze misschien die treinen eventjes een snelle kuisbeurt kunnen geven?
Ik dacht dat dat in Antwerpen-Centraal toch af en toe gedaan werd?
het zal idd daarvoor zijn zodat deze mensen van de kuisploeg ongehinderd gauw hun werk kunnen doen.

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 01 jan 2013, 23:33
door Kristofke
De regel is affichering 20 minuten voor vertrek, als de herbenuttigingspauze langers is dan 20 minten blijft er niet instappen uithangen.

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 02 jan 2013, 10:39
door Bibke
Gisteren heb ik de 1811 van Oostende naar Antwerpen-Centraal genomen.
Vanaf het moment dat hij toekwam, konden we op de trein. En de mensen van B-Clean waren de vuilbakjes aan het ledigen.
Ik zat er meer dan 20 minuten op voorhand op. De affichering was: Trein uit Antwerpen.

Wat de IR-e betreft, weet dat er 1 motorwagen (moest dringend een reparatie hebben) ook ontkoppeld werd in FN terwijl mensen aan het instappen waren.

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 09 jan 2013, 18:58
door deadlock
Robin schreef:
TrainzDr3ver schreef:Of dat ze misschien die treinen eventjes een snelle kuisbeurt kunnen geven?
Ik dacht dat dat in Antwerpen-Centraal toch af en toe gedaan werd?
het zal idd daarvoor zijn zodat deze mensen van de kuisploeg ongehinderd gauw hun werk kunnen doen.
En mensen houden zich daar daadwerkelijk aan? Wauw.

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 19 jan 2013, 10:51
door Matthias
Kristofke schreef:De regel is affichering 20 minuten voor vertrek, als de herbenuttigingspauze langers is dan 20 minten blijft er niet instappen uithangen.
Waarom is dat eigenlijk nodig? Ik was gisteren in Leuven en wilde de L-trein naar Antwerpen-Centraal nemen. Om 18u40 (vertrek voorzien 19u05) stonden er al twee breaks klaar. Op het scherm stond 'Niet instappen'. Om 18u45 verschijnt er dan plots wel dat dit de correcte trein is. Het is mijns inziens redelijk pesterig om reizigers pas twintig minuten voor vertrek op een trein te laten instappen, zeker als het ijskoud buiten is... Daarenboven lijkt mij dit soms voor verwarring te zorgen, ik kan mij voorstellen dat een trein waar eerst niet instappen bij staat en daarna de juiste bestemming, voor twijfel kan zorgen bij onervaren treinreizigers.

Het gaat hier trouwens niet om een trein die keert te Leuven, maar die uit de bundel aangereden kwam.

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 19 jan 2013, 11:10
door Retard
Dat is altijd zo, dat treinen worden aangeschreven tussen de twintigste en de negentiende minuut voor vertrek. In Brugge en Kortrijk wordt dit ook toegepast.

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 19 jan 2013, 13:14
door groentje
Komaan, is 20' niet lang genoeg? Hoe vroeger je iemand toelaat op een trein zonder toezicht, hoe meer risico je ook loopt op vandalisme. En in Leuven is er een wachtzaal, hé (iets te klein, misschien, nu met de werken).

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 19 jan 2013, 13:31
door Matthias
Maar is het dan niet logischer om de trein pas later te doen komen aanrijden aan het perron? Dat zou dan toch logischer zijn om vandalisme tegen te werken, ipv een 'Niet Instappen' mededeling? Het lijkt me ook dat vandalen zich niet echt zouden laten tegenhouden door zo'n bordje...

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 19 jan 2013, 13:48
door franksken
Matthias schreef:Maar is het dan niet logischer om de trein pas later te doen komen aanrijden aan het perron? Dat zou dan toch logischer zijn om vandalisme tegen te werken, ipv een 'Niet Instappen' mededeling? Het lijkt me ook dat vandalen zich niet echt zouden laten tegenhouden door zo'n bordje...
Ge moet dan wel de plaats hebben om de trein elders te 'parkeren'.
Bvb reeks 61XX staat een halhuur te wachten in Brussel-Lux.Zonder aanpassing v/d dienstregeling is dat de enige mogelijkheid.

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 19 jan 2013, 13:56
door Steven
Treinen elders plaatsen, waarom als dat niet nodig is. Treinen die even aan perron staan zijn ook een beetje onder sociale controle. Zoveel vandalisme ga je niet zien op die tijd. Er is veel vandalisme in Bundels en andere wijkplaatsen. Bepaalde vandalisme heeft zelfs plaats tijdens het rijden op de laatste of eerste ritten van de dag. Je zal dus minder last hebben van die zaken in de loop van de meer sociale uren van de dag.

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 20 jan 2013, 00:22
door groentje
Om een trein even te gaan uitwijken heb je inderdaad plaats in een bundel nodig, personeel om te gaan uitwijken, personeel om te controleren of de trein echt wel volledig leeg is (het is makkelijker voor een vergeetachtige reiziger om uit te stappen als de trein nog in het station staat), etc. Dus, als je voldoende plaats hebt in het station, is dat laatste het makkelijkst voor iedereen.

Re: NIET INSTAPPEN

Geplaatst: 20 jan 2013, 00:32
door Steven
niet vergeten dat als een trein gaat wijken hij sporen gebruikt om naar die wijkplaats te rijden en je dus in conflict kan komen met rijpaden van andere treinen die ook langs dat zelfde punt moeten.