Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door odul »

Een maand nadat de nieuwe dienstregeling is ingegaan blijven de L-treinen tussen Roosendaal en Antwerpen met een tekort aan zitplaatsen kampen.
Veel treinreizigers uit Noord Brabant blijven zich immers verplaatsen met de klassieke trein naar België en terug.

Daarom heeft de NMBS besloten om vanaf 7 januari 2013 verscheidene treinstellen op lijn 12 te verdubbelen in capaciteit.

Oef! :D
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Steve »

odul schreef:Een maand nadat de nieuwe dienstregeling is ingegaan blijven de L-treinen tussen Roosendaal en Antwerpen met een tekort aan zitplaatsen kampen.
Veel treinreizigers uit Noord Brabant blijven zich immers verplaatsen met de klassieke trein naar België en terug.

Daarom heeft de NMBS besloten om vanaf 7 januari 2013 verscheidene treinstellen op lijn 12 te verdubbelen in capaciteit.

Oef! :D
Goed nieuws inderdaad, maar de vraag is ook waar die extra varkens vandaan zullen komen. Bij mijn weten zijn er niet zoveel op overschot dat dit volledig "gratis" kan...
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Retard »

Steve schreef:
odul schreef:Een maand nadat de nieuwe dienstregeling is ingegaan blijven de L-treinen tussen Roosendaal en Antwerpen met een tekort aan zitplaatsen kampen.
Veel treinreizigers uit Noord Brabant blijven zich immers verplaatsen met de klassieke trein naar België en terug.

Daarom heeft de NMBS besloten om vanaf 7 januari 2013 verscheidene treinstellen op lijn 12 te verdubbelen in capaciteit.

Oef! :D
Goed nieuws inderdaad, maar de vraag is ook waar die extra varkens vandaan zullen komen. Bij mijn weten zijn er niet zoveel op overschot dat dit volledig "gratis" kan...
Misschien dat er Rode Klassiekskes bijkomen, of deze de Varkensneuzen vervangen op een andere lijn. Tot voor kort stonden er altijd een vijftal Rode Klassiekskes met panto tegen de draad in Oostende, maar deze zijn nu weg.
neigezug

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door neigezug »

Het ideale zou extra P uurtreinen tussen A'pen en Roosendaal met stop in Ekeren,Kapellen en Essen.
Alternatieven zouden een busverbinding kunnen zijn tussen Antwerpen-Bergen op Zoom en/of tussen Breda en Noorderkempen.
Ik weet van een ernstige bron dat er in maart uitsluitsel zal zijn of er andere operatoren bereid zullen zijn om een IC-trein van Den Haag naar Brussel te laten rijden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Shrek »

Er ging toch een 2e L-trein komen? Hoe zit het daarmee?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door groentje »

Daar is de NMBS al lang op teruggekomen, voor zover het ooit al door hen beloofd is geweest...
Voor extra P-treinen heb je natuurlijk ook materieel nodig dat Nederland binnen kan. Laat dat nu een beetje aan de schaarse kant zijn... En dat ondanks de homologatie van de viertjes met TBL1+.
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Tijgernoot »

Er moeten toch nog wel ergens viertjes te vinden zijn? Er zijn een aantal P-treinen die Antwerpen-Boom(-Sint-Niklaas) rijden die met viertjes voorzien zijn (bijv 7250/8250, 7252/8274), waar blijven die stellen buiten de piekuren? Desnoods kan je een optie in overweging nemen om het tweede viertje ergens kwijt te raken, zodat het niet helemaal mee hoeft naar Puurs.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Asterix »

Tijgernoot schreef:Er moeten toch nog wel ergens viertjes te vinden zijn? Er zijn een aantal P-treinen die Antwerpen-Boom(-Sint-Niklaas) rijden die met viertjes voorzien zijn (bijv 7250/8250, 7252/8274), waar blijven die stellen buiten de piekuren?
Er bollen er ook op Leuven-Ottiginies en verder :roll:
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Stijn82 »

Op nogal wat lijnen worden varkens en klassiekjes vervangen door desiro's, lijkt mij nogal logisch dat die dan beschikbaar komen om de treinen naar roosendaal te versterken..
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Retard »

Jeroen schreef:
Tijgernoot schreef:Er moeten toch nog wel ergens viertjes te vinden zijn? Er zijn een aantal P-treinen die Antwerpen-Boom(-Sint-Niklaas) rijden die met viertjes voorzien zijn (bijv 7250/8250, 7252/8274), waar blijven die stellen buiten de piekuren?
Er bollen er ook op Leuven-Ottiginies en verder :roll:
Inderdaad. Ik zag er vandaag ook tussen Leuven en LLNU. Ook tussen Ottgnnies en Gembloux en Gembloux en Namen bollen ze :D
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Stef »

Wat ik niet begrijp: waarom moeten er per se varkensneuzen bollen tussen A'pen en Puurs? Als ze die nu eens vervangen door sprinters of klassiekjes of desiro's (wanneer beschikbaar) en dan de varkensneuzen alleen gebruiken voor lijn 12... Lijkt mij efficiënter dan die tot in Puurs te laten bollen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door dentheo »

Dat was tot 9/12 zo, maar had men geweten dat er zoveel mensen via Roosendaal blijven komen had men het beter zo gelaten .
Dan had men voor het verlengen slechts 2 varkensneuzen nodig gehad., nu stuk of vijf ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Asterix »

Theo, er rijden al veel langer vierledige stellen tussen Puurs en Antwerpen.
Ik snap trouwens het probleem niet. Men kan toch even goed klassiekjes/CR-stellen inleggen, zoals naar Maastricht? Enfin, van mij mag men gerust die 800'en ginder houden.

Heb deze voormiddag een heen- en terugrit Antwerpen-Kapellen gedaan en van overbezetting was er zeker geen sprake.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door dentheo »

Jeroen schreef:Theo, er rijden al veel langer vierledige stellen tussen Puurs en Antwerpen.
Inderdaad maar die hebben geen last van overbezetting door het wegvallen van de Benelux.
En door de huidige omloop moeten zij mee verlengd worden, en dat vereist meer 800en..
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Asterix »

dentheo schreef:
Jeroen schreef:Theo, er rijden al veel langer vierledige stellen tussen Puurs en Antwerpen.
Inderdaad maar die hebben geen last van overbezetting door het wegvallen van de Benelux.
En door de huidige omloop moeten zij mee verlengd worden, en dat vereist meer 800en..
Ik doe regelmatig Leuven-Kapellen en ik heb eerlijk gezegd van die overbezetting nog niets gemerkt. Ik reis weliswaar op werkdagen.
Zoals al geschreven, men kan naast die 800'en even goed klassieke stellen inzetten.
Plaats reactie