Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door ferry »

Hoi

Maximaal twee stammen verlengd! Is maar pover
dentheo
Berichten: 8174
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door dentheo »

Jeroen schreef: Ik doe regelmatig Leuven-Kapellen en ik heb eerlijk gezegd van die overbezetting nog niets gemerkt. Ik reis weliswaar op werkdagen.
Zoals al geschreven, men kan naast die 800'en even goed klassieke stellen inzetten.
Welke klassieke hebben nog grootvaderrechten in Rsd ? Iemand ?
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door AlexNL »

Waarschijnlijk zijn vooral de spitstreinen overbezet en zijn de rest van de treinen "goed gevuld"? Om 12:00 's middags zullen er minder reizigers zijn dan om 17:00 ivm werk en studie, lijkt me.

Daarnaast zijn niet alle reizigers verhuisd: abonnementhouders zullen waarschijnlijk de Fyra pakken, reizigers uit Breda e.o. zullen nu eerder geneigd zijn om de bus te pakken (dat is vanaf Breda zelfs sneller), of zullen zijn overgestapt naar de auto.
Terminus
Berichten: 1127
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Terminus »

Klassiekjes zijn bij mijn weten niet toegelaten in Roosendaal. En mochten ze dat intussen wel zijn, dan zijn ze dat zeker niet in een samenstelling klassiekje + 800.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Asterix »

AlexNL schreef:Waarschijnlijk zijn vooral de spitstreinen overbezet en zijn de rest van de treinen "goed gevuld"?
Ja goed maar dan mag men quasi-overal in België actie gaan voeren en klagen over overbezetting én vertragingen. Misschien moeten die Lijn 12-comités eens hun neus in de wereld steken. Ik ervaar daar geen problemen die ik elders niet ervaar en ik reis in mijn vrije tijd vaak kris-kras het Vlaamse land door.
Terminus schreef:Klassiekjes zijn bij mijn weten niet toegelaten in Roosendaal.
In Maastricht komen gemoderniseerde klassiekjes. Ik dacht dat er wel verschillen waren inzake ATB op het traject naar Maastricht enerzijds en Roosendaal anderzijds maar is daar in dat geval echt geen mouw aan te passen?
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door rvdborgt »

Jeroen schreef:Ik doe regelmatig Leuven-Kapellen en ik heb eerlijk gezegd van die overbezetting nog niets gemerkt. Ik reis weliswaar op werkdagen.
Dan is je reispatroon zodanig dat je de overbezette treinen niet tegenkomt. Of je hebt geluk gehad. Er waren treinen die bij vertrek uit Roosendaal al vol waren en waarbij na vertrek uit Essen de staanplaatsen ook zo goed als op waren.

Groetjes,
Rian
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door loic1811 »

Terminus schreef:Klassiekjes zijn bij mijn weten niet toegelaten in Roosendaal. En mochten ze dat intussen wel zijn, dan zijn ze dat zeker niet in een samenstelling klassiekje + 800.
En als men 800+klassiek+800 doen mag het dan niet ? :?:
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Retard »

Jeroen schreef:
AlexNL schreef:Waarschijnlijk zijn vooral de spitstreinen overbezet en zijn de rest van de treinen "goed gevuld"?
Ja goed maar dan mag men quasi-overal in België actie gaan voeren en klagen over overbezetting én vertragingen. Misschien moeten die Lijn 12-comités eens hun neus in de wereld steken. Ik ervaar daar geen problemen die ik elders niet ervaar en ik reis in mijn vrije tijd vaak kris-kras het Vlaamse land door.
Terminus schreef:Klassiekjes zijn bij mijn weten niet toegelaten in Roosendaal.
In Maastricht komen gemoderniseerde klassiekjes. Ik dacht dat er wel verschillen waren inzake ATB op het traject naar Maastricht enerzijds en Roosendaal anderzijds maar is daar in dat geval echt geen mouw aan te passen?
Heel eenvoudig. De Varkensneuzen doen nu bijvoorbeeld Ottignies-Namen als L-trein. Hier zet je de klassieke motorstellen en de vrijgekomen Varkensneuzen rijden naar Roosendaal :wink:
dentheo
Berichten: 8174
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door dentheo »

Terminus schreef:Klassiekjes zijn bij mijn weten niet toegelaten in Roosendaal.
Ooit bijna allemaal, maar die zijn nu al verschroot denk ik.
Laatst gewijzigd door dentheo op 08 jan 2013, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Asterix »

rvdborgt schreef:
Jeroen schreef:Ik doe regelmatig Leuven-Kapellen en ik heb eerlijk gezegd van die overbezetting nog niets gemerkt. Ik reis weliswaar op werkdagen.
Dan is je reispatroon zodanig dat je de overbezette treinen niet tegenkomt. Of je hebt geluk gehad.
Ik geloof niet zo in geluk en ik zou ook niet weten wat er zo vreemd is aan mijn reispatroon. Ik vraag mij af wanneer die overbezette treinen rijden. In de spits? In het weekend?
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door ferry »

Hoi

In de spits en in het weekend, wat ook in het weekend is de bezetting Roosendaal-Essen pover te noemen maar volle bak vanaf Essen(is voor een Nederlander VEEL GOEDKOPER) om met de wagen tot Essen te komen.
Vanaf ESSEN zou een M6 stam ook in het weekend wenselijk zijn(staan nu toch maar te niksen op Schijnpoort!)
SBB 460
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 feb 2012, 09:57

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door SBB 460 »

Jeroen schreef:Theo, er rijden al veel langer vierledige stellen tussen Puurs en Antwerpen.
Ik snap trouwens het probleem niet. Men kan toch even goed klassiekjes/CR-stellen inleggen, zoals naar Maastricht? Enfin, van mij mag men gerust die 800'en ginder houden.

Heb deze voormiddag een heen- en terugrit Antwerpen-Kapellen gedaan en van overbezetting was er zeker geen sprake.
Spreken we eens af op zaterdag in Heide, perron richting Antwerpen, trein om 10H45???
dentheo
Berichten: 8174
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door dentheo »

ferry schreef:Hoi

In de spits en in het weekend, wat ook in het weekend is de bezetting Roosendaal-Essen pover te noemen maar volle bak vanaf Essen(is voor een Nederlander VEEL GOEDKOPER) om met de wagen tot Essen te komen.
Volgens mij is het druk 's morgens naar Antwerpen en 's avonds terug, zelfde uren als de belgen.
En dan ook de zondagavond, bijna alle nederlandse studenten van Leuven-Gent-Antwerpen proberen dan met grote tassen op de varkensneus te geraken in Roosendaal.

De auto's in essen zijn veelal nederlandse 65+ers...., nu ook jongeren die met de IC pendelen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door Tijgernoot »

Vooral in de piekuren puilt de trein uit. Wel goede reclame voor de Fyra natuurlijk, maar die is voor velen geen optie.

Antwerpen is bij de jeugd erg populair voor een dagtrip vanuit Nederland, bijvoorbeeld vanwege specifieke winkels die niet in Nederland te vinden zijn. Veel van die jongeren hebben een studentenkaart, die reizen dan gratis met de Nederlandse treinen tot Roosendaal en nemen daar de L-trein van lijn 12 omdat ze zo bijna 30 euro kunnen besparen aan vervoerskosten, dat besteden ze dan weer in de winkels.
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Goed nieuws voor de reizigers van lijn 12

Bericht door odul »

Jeroen schreef:
AlexNL schreef:Waarschijnlijk zijn vooral de spitstreinen overbezet en zijn de rest van de treinen "goed gevuld"?
Ja goed maar dan mag men quasi-overal in België actie gaan voeren en klagen over overbezetting én vertragingen. Misschien moeten die Lijn 12-comités eens hun neus in de wereld steken. Ik ervaar daar geen problemen die ik elders niet ervaar en ik reis in mijn vrije tijd vaak kris-kras het Vlaamse land door.
Ja en dan??

Vindt jij dat normaal???
Het is zelfs zo erg dat in het "vertrekstation" in Roosendaal reizigers niet eens mee mogen doordat de trein overvol zit.

Soms vraag ik me af of de NMBS er ten dienste van haar klanten is, of dat de klanten er ten dienste van de NMBS moeten zijn. :shock:
Plaats reactie