Seinstoring Mechelen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Seinstoring Mechelen

Bericht door Asterix »

Ik hoorde zonet op het nieuws dat er al uren geen treinen rijden op L53 tussen Mechelen en Leuven wegens een probleem bij het seinhuis van Mechelen.
Volgens de woordvoerder zou men proberen om tegen de avondspits terug treinen te laten rijden.
Railtime meldt op hetzelfde moment 'einde storing' na een probleem aan de seininrichting :?:
Men adviseert reizigers om de bus te nemen :roll:

Waarom kan men geen omleiding voorzien via Vilvoorde (daar kopmaken) of zelfs onderweg stoppen en nadien richting L53 bollen door de bocht bij Y Prinsenhoek te nemen? Of kopmaken in Mechelen-Nekkerspoel en het traject van de vroegere IC-Q volgen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Seinstoring Mechelen

Bericht door Steven »

je vergeet dat een groot stuk van de L53 onder het seinhuis van Mechelen valt, dus ik vermoed dat er problemen waren tot in Haacht. In Mechelen station verliep daarnet alles normaal (aangezien ik er zelf twee keer ben doorgereden).

Bijkomend vermelden dat de mensen die vanuit Mechelen naar Leuven zelf willen gewoon de trein via de luchthaven konden blijven nemen want die had er geen last van. Het was dus vooral een probleem voor de mensen op de tussenliggende haltes.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Seinstoring Mechelen

Bericht door Asterix »

Steven schreef:je vergeet dat een groot stuk van de L53 onder het seinhuis van Mechelen valt, dus ik vermoed dat er problemen waren tot in Haacht. In Mechelen station verliep daarnet alles normaal (aangezien ik er zelf twee keer ben doorgereden).
Op Railtime was er sprake van L53 Gent-Sint-Pieters > Mechelen dus ik denk dan eerder aan een probleem met de uitritseinen/wissels van de lage sporen kant Antwerpen alhoewel geen sprake van problemen richting Halle?

Is ROZ tot in Haacht dan geen optie?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Seinstoring Mechelen

Bericht door Steven »

Hangt af wat de juiste aard van de storing was, als ze geen controle hebben over de juiste stand van de wissels geeft dat ook storingen aan de seinen en bijgevolg kan je geen normale reiswegen aanleggen, laat staan zien wat de trein werkelijk doet want veel kans dat de volledige terugmelding van de treinen dan overhoop ligt.
stekkerz
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 sep 2012, 09:40

Re: Seinstoring Mechelen

Bericht door stekkerz »

Het betrof een storing van de EBP op de lijn 53 , hierdoor was treinverkeer onmogelijk...
Plaats reactie