rekening houden met werkuren?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
ewillem6@gmail.com

rekening houden met werkuren?

Bericht door ewillem6@gmail.com »

Hoi,
Ik ben momenteel geslaagd in de redeneertesten voor bestuurder werktreinen,en vraag me af ,stel dat ik voor alles slaag en mijn opleiding zou bv in Brussel zijn van 8h tot 16h.Ikzelf ben van Genk,maar er zijn niet altijd treinen om optijd aanwezig te zijn,als ik met de auto moet gaan is dit 100km enkel en houd ik niets over van mijn loon.
Houden ze er dan rekening mee waar de opleiding doorgaat?Word er na de opleiding ook rekening gehouden wat betreft de werkuren zodat je steeds optijd op je werk kan geraken via het spoor?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: rekening houden met werkuren?

Bericht door groentje »

Niet echt, maar ik heb nog geen opleiding gezien die voor 8u45 begint. Dat geeft toch al een beetje extra speling.
franksken

Re: rekening houden met werkuren?

Bericht door franksken »

ewillem6@gmail.com schreef:Hoi,
Ik ben momenteel geslaagd in de redeneertesten voor bestuurder werktreinen,en vraag me af ,stel dat ik voor alles slaag en mijn opleiding zou bv in Brussel zijn van 8h tot 16h.Ikzelf ben van Genk,maar er zijn niet altijd treinen om optijd aanwezig te zijn,als ik met de auto moet gaan is dit 100km enkel en houd ik niets over van mijn loon.
Houden ze er dan rekening mee waar de opleiding doorgaat?Word er na de opleiding ook rekening gehouden wat betreft de werkuren zodat je steeds optijd op je werk kan geraken via het spoor?
Goed maar,om 8 uur in Brussel?
Da moet toch lukken.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: rekening houden met werkuren?

Bericht door dekooiker »

Toen ik op een infosessie (voor een ander beroep) was kwam die vraag ook.
Antwoord: al komt ge per paard...
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: rekening houden met werkuren?

Bericht door Steven »

Te voet, bromfiets, auto, taxi, helikopter, je bent zelf verantwoordelijk voor uw verplaatsing ongeacht welke methode je wil gebruiken. Men gaat geen afzonderlijke rekening houden met mensen die geen rijbewijs hebben, op een grotere afstand wonen., .... Je kiest voor de job en neemt er alle voor en nadelen bij is de boodschap vanaf het begin.
franksken

Re: rekening houden met werkuren?

Bericht door franksken »

Steven schreef:Te voet, bromfiets, auto, taxi, helikopter, je bent zelf verantwoordelijk voor uw verplaatsing ongeacht welke methode je wil gebruiken. Men gaat geen afzonderlijke rekening houden met mensen die geen rijbewijs hebben, op een grotere afstand wonen., .... Je kiest voor de job en neemt er alle voor en nadelen bij is de boodschap vanaf het begin.
da's toch voor elke job het geval
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: rekening houden met werkuren?

Bericht door Steven »

Natuurlijk is dat overal zo, maar voor iemand die pas begint te werken is zoiets wel nieuw
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: rekening houden met werkuren?

Bericht door Kristofke »

Waarom zijn er dan toch taxi's vanuit bv Antwerpen-Centraal en Brussel-zuid naar schijnpoort en vorst?
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: rekening houden met werkuren?

Bericht door Bordensteker »

franksken schreef:
Steven schreef:Te voet, bromfiets, auto, taxi, helikopter, je bent zelf verantwoordelijk voor uw verplaatsing ongeacht welke methode je wil gebruiken. Men gaat geen afzonderlijke rekening houden met mensen die geen rijbewijs hebben, op een grotere afstand wonen., .... Je kiest voor de job en neemt er alle voor en nadelen bij is de boodschap vanaf het begin.
da's toch voor elke job het geval
Maar het is toch wel apart dat de NMBS u voor de theorielessen naar Leuven stuurt wanneer u vanuit uw woonplaats ergens in Groot-Antwerpen bij het spoor op Antwerpen Noord wilt gaan werken! Dat gebeurde een aantal jaren geleden toen alle leslokalen in Antwerpen Noord al in gebruik waren (echt waar - nu alweer onvoorstelbaar!).
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: rekening houden met werkuren?

Bericht door Eimai »

Kristofke schreef:Waarom zijn er dan toch taxi's vanuit bv Antwerpen-Centraal en Brussel-zuid naar schijnpoort en vorst?
Je vangt je dienst aan en beëindigt ze in je depot. Dus als je naar Schijnpoort moet dan gebeurt die verplaatsing tijdens de werkuren.

Tijdens de opleiding is het dus anders: dan maken ze een klas op een plek waar plaats is en de instructeurs beschikbaar zijn, en als je pech hebt is dat de andere kant van het land.

En om het cru te stellen: de laatste dag van de opleiding krijg je les in pakweg Gent en zal je daar als ze willen van 8 tot 16 moeten zijn ('t is wel zelden dat die uren ook effectief zo zijn). De eerste dag na het examen wordt je depot bvb. Schaarbeek. Als ze je een bijkomende les willen geven in Gent, moet de tijd die je nodig hebt om de verplaatsing te maken tussen Schaarbeek en Gent plots wel worden meegerekend...

De depot waar je terecht komt na de opleiding is vaak ook niet de eerste keuze, en dan moet je spijtig genoeg op eigen kosten de verplaatsing naar die depot zien te maken tot je je overplaatsing te pakken hebt, en dat kan in somige gevallen jaren duren.
ewillem6@gmail.com

Re: rekening houden met werkuren?

Bericht door ewillem6@gmail.com »

Vertrekken er vanuit Hasselt ook werktreinen
steamdriven
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 feb 2013, 18:26

Re: rekening houden met werkuren?

Bericht door steamdriven »

Ik snap het probleem niet goed.
Een blik op de uurtabel van NMBS leert me dat de eerste trein uit Hasselt al om 05.42u aankomt in Brussel Zuid. De volgende om 05.53u en dan minstens 1 om het half uur...
Moet toch zeker lukken dus?
Plaats reactie