Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Steven »

Inderdaad geklauwde wissels bieden een oplossing maar dan wel eentje met beperkingen en nog rijden op zicht waarbij de normale dienstregeling zeker niet haalbaar is.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door rdv »

Kristofke schreef:Inderdaad het is niet zo maar eventjes de wissels klauwen en hup rijden.

Het zijn de seinen die problemen geven. En we weten van in Etterbeek hoe lang dat kan duren.
Maar daar heeft men toch ook een tijd op zicht gereden. Ik herinner mij nog de file van treinen die tot op enkele tientallen meters van mekaar opschoven.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Stijn91 »

Ik zat vandaag op trein 17221 die vanuit Denderleeuw naar Aat gaat, vertrok met een vertraging in Denderleeuw om aansluiting te geven en vertrok daardoor eigenlijk op hetzelfde uur als P8951 als die uit Denderleeuw vertrekt.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door loic1811 »

de problemen zouden voelbaar zijn tot de 13e maart volgens de site van de NMBS . Ik zat daarstraks op de 8572 . Toen we edingen aankwamen zag ik dat het sein kant Graardsbergen open stond . Zou deze nu leeg naar Geraardsbergen gegaan zijn ? Als dit zo is vind ik het echt absurd . Hun vervang bussen is ook niet de moeite slechts één bus . Is de defenitie van vervangbussen dan 1 bus per trein ...
Laatst gewijzigd door loic1811 op 07 feb 2013, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Steven »

nee die gaat leeg naar Ath.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Stijn91 »

hle2127 schreef:de problemen zouden voelbaar zijn tot de 13e maart volgens de site van de NMBS . Ik zat daarstraks op de 8572 . Toen we edingen aankwamen zag ik dat het sein kant Graardsbergen open stond . Zou deze nu leeg naar Geraardsbergen gegaan zijn ? Als dit zo is vind ik het echt absurd . Hun vervang bussen is ook niet de moeite slechts één bus . Is de defenitie van vervangbussen dan 1 bus per trein ...
Op railtime staat dit:
Op 06/02/13 is er rond 05 uur brand uitgebroken op het seinhuis te Geraardsbergen.
NMBS en Infrabel stellen alles in het werk om de gevolgen voor de reizigers te beperken en de normale treindienst te herstellen.

Gisteren stond er nog op tot 13/02/2013.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door loic1811 »

en dit is het antwoord van de NMBS: Brand: Het treinverkeer in Geraardsbergen is zwaar verstoord .
Op 06/02/13 is er rond 05 uur brand uitgebroken op het seinhuis te Geraardsbergen.

NMBS en Infrabel stellen alles in het werk om de gevolgen voor de reizigers te beperken en de normale treindienst te herstellen.
De gevolgen van dit incident zullen voelbaar zijn: tot 13 maart 2013
http://www.belgianrail.be/jp/sncb-nmbs- ... alse&mti=0&
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door am62 »

Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Stijn91 »

am62 schreef:Treindienst voor 08/02/13

http://him-hari.b-rail.be/him/upload/70 ... _nl_v3.pdf
Die treindienst Denderleeuw - Geraardsbergen - Aat mogen ze van mij houden als de problemen opgelost zijn.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door rdv »

En ondertussen staat de oude dienstregeling nog altijd in de routeplanner. Alle treinen rijden vanavond en dit weekend volgens de normale planning.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Stijn91 »

rdv schreef:En ondertussen staat de oude dienstregeling nog altijd in de routeplanner. Alle treinen rijden vanavond en dit weekend volgens de normale planning.
Inderdaad dat mocht wel beter, voor het weekend rijden de treinen om de 2u verder/komende van Aat, dus de treinen die op een oneven uur vertrekken rijden verder dan Geraardsbergen.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door am62 »

En mijn belevenissen van de dag kan je lezen op http://opdetrein.blogspot.be/2013/02/br ... eel-3.html
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Stijn91 »

Vanaf volgende week rijden weer de L-treinen die ze (ont)koppelen en waarvan een deel naar Zottegem en naar Geraardsbergen gaat, deze naar Geraardsbergen rijden verder naar Lessen of komen van Lessen.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door am62 »

Stijn91 schreef:Vanaf volgende week rijden weer de L-treinen die ze (ont)koppelen en waarvan een deel naar Zottegem en naar Geraardsbergen gaat, deze naar Geraardsbergen rijden verder naar Lessen of komen van Lessen.
http://him-hari.b-rail.be/him/upload/14 ... 022013.pdf
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Shrek »

de plannen zijn ook veranderd: het oude seinhuis is niet zo erg beschadigd en kan gewoon hersteld worden. Het zou dus kunnen dat het allemaal redelijk snel weer in orde is.
Plaats reactie