Man betrapt die gesloten overweg negeerde.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Man betrapt die gesloten overweg negeerde.

Bericht door doggys2 »

Man in Nijlen betrapt toen hij onder de gesloten spoorwegbomen liep om de trein te halen.

http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/ ... -door.aspx
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Man betrapt die gesloten overweg negeerde.

Bericht door ferry »

Zaterdag ll een zwart gesluierde dame lustig wandelend voorbij de neergelaten slagbomen op moment dat goederentrein aangestormd kwam.
Plaats der feiten: station Kapellen. Betrokkene scheen zich van geen kwaad bewust tioen andere reizigers haar op haar daden wezen!
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Man betrapt die gesloten overweg negeerde.

Bericht door Glodenox »

Mja, kan zijn dat ze afkomstig is van een land waar dit de normale gang van zaken is. Er zijn nog een pak landen waar de trein niet al te snel rijdt en waar de slagbomen al een kwartier op voorhand naar beneden gelaten worden.
Als zij niets anders gekend heeft, kan ik me wel inbeelden dat ze er geen graten in zag om de gesloten overweg toch over te steken.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Man betrapt die gesloten overweg negeerde.

Bericht door Kristofke »

Glodenox schreef:Mja, kan zijn dat ze afkomstig is van een land waar dit de normale gang van zaken is. Er zijn nog een pak landen waar de trein niet al te snel rijdt en waar de slagbomen al een kwartier op voorhand naar beneden gelaten worden.
Als zij niets anders gekend heeft, kan ik me wel inbeelden dat ze er geen graten in zag om de gesloten overweg toch over te steken.
Dat kan mij nu eens geen reet schelen! Dit is een zware overtreding 3de klasse en men moest meer politie in burger steekproeven laten uitvoeren aan overwegen tot iedereen snapt dat het een kostelijke zaak is!
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Man betrapt die gesloten overweg negeerde.

Bericht door Hobbes »

Glodenox schreef:Mja, kan zijn dat ze afkomstig is van een land waar dit de normale gang van zaken is. Er zijn nog een pak landen waar de trein niet al te snel rijdt en waar de slagbomen al een kwartier op voorhand naar beneden gelaten worden.
Als zij niets anders gekend heeft, kan ik me wel inbeelden dat ze er geen graten in zag om de gesloten overweg toch over te steken.
Daarstraks nog een reportage gezien over de spoorwegen in Mumbai (India), daar is het ook de normaalste zaak om de sporen over te lopen, alhoewel het daar in principe ook verboden is. Resultaat is 3.500 doden per jaar door treinen alleen al in Mumbai. :roll:
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Man betrapt die gesloten overweg negeerde.

Bericht door Glodenox »

Kristofke schreef:Dat kan mij nu eens geen reet schelen! Dit is een zware overtreding 3de klasse en men moest meer politie in burger steekproeven laten uitvoeren aan overwegen tot iedereen snapt dat het een kostelijke zaak is!
En daar geef ik je volledig gelijk in, het is geen geldig excuus. Ik probeerde enkel een mogelijke reden te geven waarom die vrouw zich van geen kwaad bewust was. Dat is nu eenmaal eigen aan mensen die in een andere cultuur gedropt worden en niet kunnen afstappen van hun oude gewoontes. Dat gezegd zijnde, er zijn ook een pak mensen die 3 minuten wachten erger vinden dan het risico te lopen om overreden te worden.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Man betrapt die gesloten overweg negeerde.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Afgelopen zaterdagavond gebeurde er in Sint Martens Bodegem een dergelijk voorval.De persoon in kwestie werd door de vrouwelijke TBG geweigerd.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Man betrapt die gesloten overweg negeerde.

Bericht door Accelerat »

Het is vast komkommertijd voor GVA... (Dat niet wegneemt dat dat soort acties niet zouden mogen kunnen)
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Man betrapt die gesloten overweg negeerde.

Bericht door Bordensteker »

Glodenox schreef:Mja, kan zijn dat ze afkomstig is van een land waar dit de normale gang van zaken is. Er zijn nog een pak landen waar de trein niet al te snel rijdt en waar de slagbomen al een kwartier op voorhand naar beneden gelaten worden.
Als zij niets anders gekend heeft, kan ik me wel inbeelden dat ze er geen graten in zag om de gesloten overweg toch over te steken.
Zelfs in het eigen havenland zijn overwegen vaak onnodig lang gesloten. Bestuurders van vrachtwagens in dienst van onze tijd=geld maatschappij accepteren een zo met enkel lichten en bellen "gestolen" overweg niet ... het wordt echter wel een probleem als ze niet goed uitkijken.
Op de havenspoorlijnen wordt niet altijd traag gereden, maar er wordt altijd traag gestopt!
wattman
Berichten: 264
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: Man betrapt die gesloten overweg negeerde.

Bericht door wattman »

http://www.youtube.com/watch?v=NA6yg7nPf14

Mooi voorbeeld van de praktijk in India zoals ik ook diverse malen heb mogen meemaken. Let er vooral op hoe men fietsen, motoren, zelfs fietskisja's onder de gesloten overwegbomen doorpropt. De machinisten van Indian Railways beschikken kennelijk over stalen zenuwen. Zou natuurlijk ook kunnen zijn dat als er iemand omkomt dat als een "act of God" wordt beschouwd. In het wegverkeer gaat er ook ongeveer zo aan toe. Opmerkelijk is dat foto's van platgereden slachtoffers (in kleur) in de locale kranten verschijnen. Niet zo smakelijk, zouden wij menen.
Plaats reactie