Geen treinverkeer tussen Sint-Niklaas en Antwerpen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geen treinverkeer tussen Sint-Niklaas en Antwerpen

Bericht door dentheo »

Shrek schreef: Bij een diefstal van de retourstromm gaat het meestal maar over enkele honderden volt. Maar dat is nog steeds ruim genoeg om een brand te doen ontstaan in die dunne signalisatiekabels.
Liggen overal terugstroomkabels langs het spoor ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Geen treinverkeer tussen Sint-Niklaas en Antwerpen

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:
Shrek schreef: Bij een diefstal van de retourstromm gaat het meestal maar over enkele honderden volt. Maar dat is nog steeds ruim genoeg om een brand te doen ontstaan in die dunne signalisatiekabels.
Liggen overal terugstroomkabels langs het spoor ?
Neen, zeker niet. Maar onze oost-Europese vrienden weten de plaatsen wel te vinden :wink:
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geen treinverkeer tussen Sint-Niklaas en Antwerpen

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:
dentheo schreef:
Shrek schreef: Bij een diefstal van de retourstromm gaat het meestal maar over enkele honderden volt. Maar dat is nog steeds ruim genoeg om een brand te doen ontstaan in die dunne signalisatiekabels.
Liggen overal terugstroomkabels langs het spoor ?
Neen, zeker niet.
Moet ik het dan zo zien dat als men de terugstroomkabel pikt in Essen de rails op de helft van lijn 12 op enkele honderden volts komen te staan tov de aarde ?
Dat lijkt mij makkelijk te detecteren en dan de 3Kv eruit te gooien op die sectie veel goedkoper dan plc's aan te slepen.
Alhoewel..... een I/o kaart van een plc is natuurlijk op hetzelfde moment al opgesmoord.

Shrek ideetje voor de ideeënbus: ik bemerk op lijn 12 dat men de plcs voor beide rijrichtingen in hetzelfde bord steekt, aan één zijde van het spoor. Is waarschijnlijk goedkoop, maar ik zou die splitsen per richting. Lijkt mij een stuk bedrijfszekerder, dan kun je toch één spoor snel weer in dienst hebben als er een "af fakkelt".
Hoe je ze met "ethernet" dan best verbind, daar kun je ook boompje over planten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Geen treinverkeer tussen Sint-Niklaas en Antwerpen

Bericht door Shrek »

dentheo schreef: Moet ik het dan zo zien dat als men de terugstroomkabel pikt in Essen de rails op de helft van lijn 12 op enkele honderden volts komen te staan tov de aarde ?
Enkel op het moment dat er treinen rijden natuurlijk. Maar inderdaad: gevaarlijke spanningen voor installaties en personen !
dentheo schreef:Dat lijkt mij makkelijk te detecteren en dan de 3Kv eruit te gooien op die sectie veel goedkoper dan plc's aan te slepen.
Alhoewel..... een I/o kaart van een plc is natuurlijk op hetzelfde moment al opgesmoord.

Shrek ideetje voor de ideeënbus: ik bemerk op lijn 12 dat men de plcs voor beide rijrich
tingen in hetzelfde bord steekt, aan één zijde van het spoor. Is waarschijnlijk goedkoop, maar ik zou die splitsen per richting. Lijkt mij een stuk bedrijfszekerder, dan kun je toch één spoor snel weer in dienst hebben als er een "af fakkelt".
Hoe je ze met "ethernet" dan best verbind, daar kun je ook boompje over planten.
3kV eruit gooien gaat niet zo heel snel, daartegen is de brand al ontstaan hoor.
En wat betreft de "PLC's" (echte PLC's zijn het niet, die zijn niet betrouwbaar genoeg): die stoppen we in een keet waar de glasvezel aankomt. Die keten zijn gestandardiseerd waardoor het vrij eenvoudig is een hele keet te vervangen. Het aantal vertragingsminuten door brand in keten is dan ook zeer beperkt. Het aantal keten verdubbelen zal dus niet veel verschil geven in beschikbaarheid.
Plaats reactie