NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
Re: NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
Je kan ook alle geld voor infra gewoon aan Infrabel geven...NMBS moet zich dan zelf bedruipen....
Dan is exploitatie en uitbreiding tenminste niet één pot.
Dan is exploitatie en uitbreiding tenminste niet één pot.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
En niets meer vragen per km treinrit? Dat lijkt mij lastig aangezien je onderhoudsbudget (en dus de kwaliteit van de sporen) enkel nog afhangen van de politieke wind, en die wil wel eens draaien.dentheo schreef:Je kan ook alle geld voor infra gewoon aan Infrabel geven...NMBS moet zich dan zelf bedruipen....
Dan is exploitatie en uitbreiding tenminste niet één pot.
Re: NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
Onderhoud van de sporen is toch ook Infrabel;...? NMBS moet allee onderhoud eigen materieel betalen...Shrek schreef:En niets meer vragen per km treinrit? Dat lijkt mij lastig aangezien je onderhoudsbudget (en dus de kwaliteit van de sporen) enkel nog afhangen van de politieke wind, en die wil wel eens draaien.dentheo schreef:Je kan ook alle geld voor infra gewoon aan Infrabel geven...NMBS moet zich dan zelf bedruipen....
Dan is exploitatie en uitbreiding tenminste niet één pot.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
Huh ik kan niet meer volgen?dentheo schreef:Onderhoud van de sporen is toch ook Infrabel;...? NMBS moet allee onderhoud eigen materieel betalen...
De nmbs betaalt vandaag enkel een vergoeding voor het gebruik van de sporen, niets anders hoor.
Re: NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
sorry dan heb ik uw eerste reactie verkeerd verstaan...
Waarom zou het onderhoud van de sporen verslechteren (uw idee) als je alle subsidie rechtstreeks aan Infrabel geeft en NMBS reizigers zijn eigen kostje moet verdienen?
Waarom zou het onderhoud van de sporen verslechteren (uw idee) als je alle subsidie rechtstreeks aan Infrabel geeft en NMBS reizigers zijn eigen kostje moet verdienen?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
Zowel Infrabel als NMBS krijgen subsidies van de federale overheid.
Infrabel voor het net en de NMBS voor het laten rijden van reizigerstreinen, dat laatste is vooral bedoeld voor niet rendabele lijnen.
Infrabel voor het net en de NMBS voor het laten rijden van reizigerstreinen, dat laatste is vooral bedoeld voor niet rendabele lijnen.
Re: NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
De NMBS krijgt maar heel weinig geoormerkt geld dat specifiek voor een bepaalde treindienst is. Het overgrote deel is gewoon een grote, ondeelbare zak met geld.Bibke schreef:Zowel Infrabel als NMBS krijgen subsidies van de federale overheid.
Infrabel voor het net en de NMBS voor het laten rijden van reizigerstreinen, dat laatste is vooral bedoeld voor niet rendabele lijnen.
Groetjes,
Rian
Re: NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
Even iets verduidelijken.dentheo schreef:Je kan ook alle geld voor infra gewoon aan Infrabel geven...NMBS moet zich dan zelf bedruipen....
Dan is exploitatie en uitbreiding tenminste niet één pot.
De begrippen 'investeringstoelage' en 'exploitatietoelage' in mijn voorgaande post gaan niet over het onderscheid of het geld gaat naar 'Infrabel' of 'NMBS', maar over het feit dat beide twee zakken geld krijgen: 1 om te investeren (zoals bv. nieuwbouw of grondige renovatie), en 1 voor de dagelijkse dienstverlening (exploitatie).
Re: NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
Komen schilderwerken aan een luifel op een perron van het exploitatie of het investeringspotje ?nahoj schreef:Even iets verduidelijken.dentheo schreef:Je kan ook alle geld voor infra gewoon aan Infrabel geven...NMBS moet zich dan zelf bedruipen....
Dan is exploitatie en uitbreiding tenminste niet één pot.
De begrippen 'investeringstoelage' en 'exploitatietoelage' in mijn voorgaande post gaan niet over het onderscheid of het geld gaat naar 'Infrabel' of 'NMBS', maar over het feit dat beide twee zakken geld krijgen: 1 om te investeren (zoals bv. nieuwbouw of grondige renovatie), en 1 voor de dagelijkse dienstverlening (exploitatie).
Re: NMBS verliest 1 euro per km die elke trein aflegt
Als dat een eenvoudige opfrissing is, zou ik zeggen van het exploitatiepotje, maar zekerheid over hoe Infrabel / Holding / NMBS haar schilderwerken budgetteert, heb ik niet.ronny schreef:Komen schilderwerken aan een luifel op een perron van het exploitatie of het investeringspotje ?nahoj schreef:Even iets verduidelijken.dentheo schreef:Je kan ook alle geld voor infra gewoon aan Infrabel geven...NMBS moet zich dan zelf bedruipen....
Dan is exploitatie en uitbreiding tenminste niet één pot.
De begrippen 'investeringstoelage' en 'exploitatietoelage' in mijn voorgaande post gaan niet over het onderscheid of het geld gaat naar 'Infrabel' of 'NMBS', maar over het feit dat beide twee zakken geld krijgen: 1 om te investeren (zoals bv. nieuwbouw of grondige renovatie), en 1 voor de dagelijkse dienstverlening (exploitatie).