Pagina 1 van 1

dubbele vraag

Geplaatst: 23 mar 2013, 17:43
door ferry
1) IC Antwerpen - Brussel Nat. Luchthaven- Leuven- Landen:
enig idee waarom noch de aankondigingsborden noch de omroepers in Antw. C en Berchem melding maken van het feit dat deze trein ook stopt in LEUVEN? Voor reizen vanuit Antw. is
Leuven veel belangrijker dan Landen!

2) IR Antwerpen - Brussel. Nat. Luchthaven - De Panne:
waarom wordt er in dienstregelingsfolder lijn 25 hiervan geen melding gemaakt? Wel in tegengestelde richting!

Re: dubbele vraag

Geplaatst: 24 mar 2013, 17:17
door franksken
Misschien rijdt die trein tot Mechelen over L27.
Vanaf Mechelen dan over L25 tot aan de L25N.
Ben niet zeker,alleen een beetje denkwerk.

Re: dubbele vraag

Geplaatst: 24 mar 2013, 17:47
door Steven
neen die gaat volledig over L25 tot Mechelen om daar dan wat verderop de L25N te nemen.

Re: dubbele vraag

Geplaatst: 24 mar 2013, 19:40
door franksken
I.v.m.de eerste vraag,EMMA kan niet meer dan 2 bestemmingen aan.
Luchthaven-Landen dus.
De rest trekt zijne plan met de geel affiches. :?

Re: dubbele vraag

Geplaatst: 25 mar 2013, 01:23
door t-town
Is het niet zo dat EMMA wel de tussenstops kan afroepen, maar dat dan moet doen in 4 talen o.w.v. de luchthaven als halte, en dit veel te veel tijd in beslag neemt?

Re: dubbele vraag

Geplaatst: 25 mar 2013, 11:01
door LHOON
t-town schreef:Is het niet zo dat EMMA wel de tussenstops kan afroepen, maar dat dan moet doen in 4 talen o.w.v. de luchthaven als halte, en dit veel te veel tijd in beslag neemt?
Tot voor kort werd dit inderdaad gedaan. Een hele litanie, zeker voor de De Panne!
Nu is het wel eerder beperkt, dit is ook al ter sprake gekomen in het topic "Geautomatiseerde omroepen".

Re: dubbele vraag

Geplaatst: 25 mar 2013, 11:03
door LHOON
ferry schreef:
2) IR Antwerpen - Brussel. Nat. Luchthaven - De Panne:
waarom wordt er in dienstregelingsfolder lijn 25 hiervan geen melding gemaakt? Wel in tegengestelde richting!

Dit is inderdaad eigenaardig, die tegengestelde richting! Nooit begrepen.

Re: dubbele vraag

Geplaatst: 27 mar 2013, 09:34
door carlos
ferry schreef:1) IC Antwerpen - Brussel Nat. Luchthaven- Leuven- Landen:
enig idee waarom noch de aankondigingsborden noch de omroepers in Antw. C en Berchem melding maken van het feit dat deze trein ook stopt in LEUVEN? Voor reizen vanuit Antw. is
Leuven veel belangrijker dan Landen!

2) IR Antwerpen - Brussel. Nat. Luchthaven - De Panne:
waarom wordt er in dienstregelingsfolder lijn 25 hiervan geen melding gemaakt? Wel in tegengestelde richting!

een analoge vraag:

waarom wordt in Brussel de IC-A richting Eupen aangekondigd als Luik - Eupen en niet als Leuven -Eupen?

Re: dubbele vraag

Geplaatst: 27 mar 2013, 09:47
door LHOON
carlos schreef:
ferry schreef:1) IC Antwerpen - Brussel Nat. Luchthaven- Leuven- Landen:
enig idee waarom noch de aankondigingsborden noch de omroepers in Antw. C en Berchem melding maken van het feit dat deze trein ook stopt in LEUVEN? Voor reizen vanuit Antw. is
Leuven veel belangrijker dan Landen!

2) IR Antwerpen - Brussel. Nat. Luchthaven - De Panne:
waarom wordt er in dienstregelingsfolder lijn 25 hiervan geen melding gemaakt? Wel in tegengestelde richting!

een analoge vraag:

waarom wordt in Brussel de IC-A richting Eupen aangekondigd als Luik - Eupen en niet als Leuven -Eupen?
Luik is nu eenmaal een maatje groter dan Leuven...

Re: dubbele vraag

Geplaatst: 27 mar 2013, 11:16
door Steve
LHOON schreef:
carlos schreef:
ferry schreef:1) IC Antwerpen - Brussel Nat. Luchthaven- Leuven- Landen:
enig idee waarom noch de aankondigingsborden noch de omroepers in Antw. C en Berchem melding maken van het feit dat deze trein ook stopt in LEUVEN? Voor reizen vanuit Antw. is
Leuven veel belangrijker dan Landen!

2) IR Antwerpen - Brussel. Nat. Luchthaven - De Panne:
waarom wordt er in dienstregelingsfolder lijn 25 hiervan geen melding gemaakt? Wel in tegengestelde richting!

een analoge vraag:

waarom wordt in Brussel de IC-A richting Eupen aangekondigd als Luik - Eupen en niet als Leuven -Eupen?
Luik is nu eenmaal een maatje groter dan Leuven...
Dat lijkt me niet de reden te zijn, als je ziet dat bijvoorbeeld de L Dendermonde - Geraardsbergen in stations als Jette en Bockstael (en misschien ook op de rest van L60?) aangekondigd wordt als "de L-trein naar Herne en Geraardsbergen". Dat ze nu verwijzen naar Brussel-Zuid of in het slechtste geval Halle, waarom niet, maar waarom Herne, of all places?! :?

Re: dubbele vraag

Geplaatst: 27 mar 2013, 11:26
door LHOON
Steve schreef:
Dat lijkt me niet de reden te zijn, als je ziet dat bijvoorbeeld de L Dendermonde - Geraardsbergen in stations als Jette en Bockstael (en misschien ook op de rest van L60?) aangekondigd wordt als "de L-trein naar Herne en Geraardsbergen". Dat ze nu verwijzen naar Brussel-Zuid of in het slechtste geval Halle, waarom niet, maar waarom Herne, of all places?! :?

Herne geeft hier een essentiƫle aanduiding over de reisweg van de trein. Er zijn immers ook treinen naar Geraardsbergen via Aat en Lessen.

Re: dubbele vraag

Geplaatst: 27 mar 2013, 11:53
door Steve
LHOON schreef:
Steve schreef:
Dat lijkt me niet de reden te zijn, als je ziet dat bijvoorbeeld de L Dendermonde - Geraardsbergen in stations als Jette en Bockstael (en misschien ook op de rest van L60?) aangekondigd wordt als "de L-trein naar Herne en Geraardsbergen". Dat ze nu verwijzen naar Brussel-Zuid of in het slechtste geval Halle, waarom niet, maar waarom Herne, of all places?! :?

Herne geeft hier een essentiƫle aanduiding over de reisweg van de trein. Er zijn immers ook treinen naar Geraardsbergen via Aat en Lessen.
Dat klopt, al vraag ik me af hoeveel van die veeleer occasionele treinreizigers die daarmee beoogd worden zullen weten dat Herne ligt op de lijn tussen Edingen en Geraardsbergen... maar als je die redenering doortrekt, kun je ook argumenteren dat een aanduiding "via Leuven" voor de IC-A veel logischer zou zijn dan "via Luik", aangezien er ook treinen Brussel - Luik rijden via Namen. Terwijl je voor een traject Leuven - Eupen echt niet om Luik heen kunt. :wink: