wielrenners krijgen voorrang op trein.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door doggys2 »

Volgens Het Laatste Nieuws krijgen vanaf nu in grote wedstrijden de "overbetaalde" wielrenners voorrang op de trein met reizigers die eventueel een aansluiting moeten halen.

bron : http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen ... jden.dhtml
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
t-town
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 nov 2012, 18:03

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door t-town »

krijgen de renners voortaan ook in de Ronde van Vlaanderen voorrang op passerende treinen. "Omdat we het koersverloop niet willen omgooien", luidt het bij Infrabel. "Die 5 minuten vertraging nemen we er graag bij."
En wie geeft Infrabel het recht om de dienstregeling te verstoren voor enkele fietsers?
Voortaan niet meer stilstaan voor een overweg, telkens een auto aankomt moet de trein maar stoppen. We willen het vlotte verloop van het autoverkeer toch niet verstoren.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Shrek »

Bij de tour de france vorig jaar is dat ook gebeurd. De overweg werd toen buiten dienst gesteld en de trein opgehouden.
Als dat goed georganiseerd is valt het aantal minuten vertraging heel goed mee hoor (ik dacht iets van een 20 minuten in totaal).
Geen grote ramp dus.
Ik geloof wel dat het ministerie zijn goedkeuring moet geven over zoiets. Het zal dus niet voor een kleine kermiskoers gebeuren :wink:
t-town
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 nov 2012, 18:03

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door t-town »

Daar staat dan een fikse vergoeding tegenover? Als nabestaanden van zelfmoord een brief in de bus krijgen, dan deze wielrenners hopelijk ook.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door BlubBlub »

Shrek schreef:Bij de tour de france vorig jaar is dat ook gebeurd. De overweg werd toen buiten dienst gesteld en de trein opgehouden.
Als dat goed georganiseerd is valt het aantal minuten vertraging heel goed mee hoor (ik dacht iets van een 20 minuten in totaal).
Geen grote ramp dus.
Ik geloof wel dat het ministerie zijn goedkeuring moet geven over zoiets. Het zal dus niet voor een kleine kermiskoers gebeuren :wink:
20 minuten vertraging voor entertainment... mag ik daar mijn bedenkingen bij hebben?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Retard »

Had dat een koers geweest van voor de oorlog met een vijftigtal coureurs (waaronder veel Flandriens :D ) en een paar volgwagens, alle begrip.
Maar de ganse reclamekaravaan die moet passeren, dat duurt zeker twintig minuten :roll:
Hopelijk melden ze op voorhand waar we retard kunnen verwachten
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Steven »

amaai, wat je allemaal al niet kan regelen met wat degelijke sponsors achter uw naam...
franksken

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door franksken »

Maatregel geldt alleen voor de renners,niet voor de rest van de karavaan! :roll: :roll:
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door BlubBlub »

Retard schreef:Had dat een koers geweest van voor de oorlog met een vijftigtal coureurs (waaronder veel Flandriens :D ) en een paar volgwagens, alle begrip.
Zelfs daar kan ik er niet inkomen: 50 coureurs van een kermiskoers kunnen heel ver verspreid zitten (tot bijna een ronde zelfs) en dat er meestal in lussen wordt gereden waardoor je een paar uur zo'n overweg op onveilig moet zetten met nog meer hinder dan in 1x 200 man die moet passeren.

Maar... er wordt steen en been geklaagd over vertragingen, zelfs als die er zijn doordat er gewerkt wordt ergens en op voorhand aangekondigd worden en dan... zou het voor de koers wel moeten kunnen?
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door doggys2 »

franksken schreef:Maatregel geldt alleen voor de renners,niet voor de rest van de karavaan! :roll: :roll:
Wat dan als er enkele groepjes zijn die met een verschil van pakweg 1 à 2 minuten verschil rijden.

Is het nu zo moeilijk om de volgorde en tijdsverschillen te houden b.v.b. wagen koersdirecteur -> vluchters -> volgwagens -> achtervolgers->volgwagens->peleton enz. na de trein kan iedereen terug vertrekken met de genoteerde tijdsverschillen.
Vroeger werd dit meermaals gedaan.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Eimai »

Pff, en ik had er nog zo van gedroomd om eens SF05 te doen met een peloton voor de overweg :-)
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door BlubBlub »

Eimai schreef:Pff, en ik had er nog zo van gedroomd om eens SF05 te doen met een peloton voor de overweg :-)
Zolang er renners zijn, zal dat SF00 worden :)
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door doggys2 »

BlubBlub schreef:
Eimai schreef:Pff, en ik had er nog zo van gedroomd om eens SF05 te doen met een peloton voor de overweg :-)
Zolang er renners zijn, zal dat SF00 worden :)
Kunnen deze afkortingen uitgelegd worden voor een leek?
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door BlubBlub »

doggys2 schreef:
BlubBlub schreef:
Eimai schreef:Pff, en ik had er nog zo van gedroomd om eens SF05 te doen met een peloton voor de overweg :-)
Zolang er renners zijn, zal dat SF00 worden :)
Kunnen deze afkortingen uitgelegd worden voor een leek?
Stoppen - Fluittoon en dan de cijfers zijn de snelheid.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Eimai »

doggys2 schreef:Kunnen deze afkortingen uitgelegd worden voor een leek?
Dat is wanneer je een trein ziet klaxonneren (SF = siffler - fluiten) terwijl hij erg traag over de overweg rijdt (05 = 5 km/u). O.a. wanneer de overweg in alarm staat (staat al te lang dicht, geen controle of overweg dicht is, etc.) en het sein niet meer kan worden opengezet.
Plaats reactie