wielrenners krijgen voorrang op trein.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door doggys2 »

lub en eimai : bedankt voor de info.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Galactic

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Galactic »

Dat wordt een leuke aankondiging voor ons, tbg's, aan de reizigers :
"Dames & heren, even uw aandacht. Wegens een wielerwedstrijd staan we op dit ogenblik stil, dit totdat alle renners met hun gevolg de overweg gepasseerd zijn. Daardoor zal u uw aansluiting in het volgende station missen. Gelieve een uurtje in de koude te staan om te wachten op uw volgende aansluiting. Wielerminnend Vlaanderen dankt u van harte." :mrgreen:
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door ferry »

Wie beslist er over zo'n onzinnige maatregel?
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door tomdg »

Dat ze gewoon de koers via een brug/tunnel de spoorweg laten oversteken :twisted:
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door gysev »

t-town schreef:En wie geeft Infrabel het recht om de dienstregeling te verstoren voor enkele fietsers?
Voortaan niet meer stilstaan voor een overweg, telkens een auto aankomt moet de trein maar stoppen. We willen het vlotte verloop van het autoverkeer toch niet verstoren.
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij, maar gezien een aantal "bijna-missers" in het verleden met renners (en nog erger: supporters) is het niet onverstandig. Een trein die een noodremming moet uitvoeren voor de eerste de beste gek op een fiets maakt veel meer vertraging. Je moet er eens op letten hoe wielertoeristen zich aan gesloten overwegen gedragen. Profs in het heetst van de strijd én hun fans zullen dan waarschijnlijk nog erger zijn.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Hobbes »

gysev schreef:
t-town schreef:En wie geeft Infrabel het recht om de dienstregeling te verstoren voor enkele fietsers?
Voortaan niet meer stilstaan voor een overweg, telkens een auto aankomt moet de trein maar stoppen. We willen het vlotte verloop van het autoverkeer toch niet verstoren.
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij, maar gezien een aantal "bijna-missers" in het verleden met renners (en nog erger: supporters) is het niet onverstandig. Een trein die een noodremming moet uitvoeren voor de eerste de beste gek op een fiets maakt veel meer vertraging. Je moet er eens op letten hoe wielertoeristen zich aan gesloten overwegen gedragen. Profs in het heetst van de strijd én hun fans zullen dan waarschijnlijk nog erger zijn.
Dat is weer zo'n uitleg waar mijn haar van overeind gaat staan: Als er (veiligheids)regels zijn die men aan zijn laars lapt, dan passen we toch gewoon de regels aan ipv de mensen die ze overtreden aan te pakken. :roll:

En zeker als het over zo'n bende overhypte gasten gaat zoals wielrenners, wat is het volgende? Het treinverkeer ophouden omdat er met een voetbalmatch een karavaan autobussen met supporters moet passeren?
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Merijn »

Is het niet bijna 1 april...?
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door BlubBlub »

Hobbes schreef:En zeker als het over zo'n bende overhypte gasten gaat zoals wielrenners, wat is het volgende? Het treinverkeer ophouden omdat er met een voetbalmatch een karavaan autobussen met supporters moet passeren?
SF05 altijd en overal... en dan alleen als er niet per ongeluk een mus over de overweg loopt of iemand in de richting van de trein kijkt.
cracker1985

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door cracker1985 »

BlubBlub schreef: SF05 altijd en overal... en dan alleen als er niet per ongeluk een mus over de overweg loopt of iemand in de richting van de trein kijkt.
Grote kans dat je dan een klacht van GAIA aan je been hebt...
wattman
Berichten: 264
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door wattman »

Profs in het heetst van de strijd én hun fans zullen dan waarschijnlijk nog erger zijn.
Bij fans bij een wielerkoers die onder gesloten spoorwegbomen doorkruipen kan ik mij weinig voorstellen. Het beeld van bezwete en (liefst) bemodderde coureurs die over de bomen klimmen is - voor mij althans - een klassieker. Daar hoort een grijze lucht en kasseien bij, en een naderende reeks 60 met een sleep M1 ergens onderweg in het Vlaanderenland.
Helaas, die Flandriens van toen bestaan niet meer. In de mist der tijden verdwenen, evenals die reeks 60.
Toch doet het mij een beetje pijn in deze discussie te moeten lezen over "een bende overhypte gasten"

(Opa sluit zich nu met het boekske 'Het Levend Vlaanderen' van Emmanuel de Bom op).
Galactic

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Galactic »

wattman schreef:
Profs in het heetst van de strijd én hun fans zullen dan waarschijnlijk nog erger zijn.
Bij fans bij een wielerkoers die onder gesloten spoorwegbomen doorkruipen kan ik mij weinig voorstellen.

Zwijg me van "fans"! Zondag Gent-Wevelgem. Vlak voor het station van Wevelgem ligt een overweg. Trein komt aan en nog vele "fans" die over de gesloten overweg lopen om hun trein te halen!! Vlak voor de trein erover, als de trein net aan het perron staan er ook nog over... Tja, een trein komt toch niet op hetzelfde moment uit de andere richting :twisted: .
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door gysev »

wattman schreef:Bij fans bij een wielerkoers die onder gesloten spoorwegbomen doorkruipen kan ik mij weinig voorstellen.
Ik dacht dan ook eerder aan diegenen die met de wagen of de motor zoveel mogelijk de renners willen inhalen om ze te zien passeren. Die rijden soms liever hun eigen kinderen plat dan een passage te moeten missen.
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door gysev »

Hobbes schreef:Dat is weer zo'n uitleg waar mijn haar van overeind gaat staan: Als er (veiligheids)regels zijn die men aan zijn laars lapt, dan passen we toch gewoon de regels aan ipv de mensen die ze overtreden aan te pakken. :roll:

En zeker als het over zo'n bende overhypte gasten gaat zoals wielrenners, wat is het volgende? Het treinverkeer ophouden omdat er met een voetbalmatch een karavaan autobussen met supporters moet passeren?
Onzin en je moet het ook niet overdrijven. Er mag in Brussel geen buitenlandse VIP komen of een deel van de wegen wordt afgesloten. Dat veroorzaakt dagelijks hinder en er wordt niet over gemekkerd. Maar ojee: één (toegegeven overdreven) maatregel bij de spoorwegen die op een zondag maximum 2 treinen (en misschien geen enkele, hangt af van de snelheid van de renners) zal treffen en het kot is weer te klein.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Merijn »

Ik herinner me nog bij het halen van mijn rijbewijs, het volgende: een spoorwegvoertuig heeft altijd voorrang op alle andere weggebruikers...

Ik ben geen wielerliefhebber, maar ik heb begrip voor mensen die graag een wielerwedstrijd zien...maar om daarvoor het spoorwegverkeer stil te leggen, dat vind ik te ver gaan. Een trein heeft immers als groot voordeel dat die overal voorrang heeft. Neem dit weg, dan jaag je nog meer mensen naar koning auto.
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door gysev »

Merijn schreef:Ik herinner me nog bij het halen van mijn rijbewijs, het volgende: een spoorwegvoertuig heeft altijd voorrang op alle andere weggebruikers...
Zeg dat eens tegen De Lijn en de MIVB als hun trams - ook die op eigen bedding - plaats moeten maken voor allerhande activiteiten. Denk je dat de kusttram geen hinder heeft ondervonden tijdens de voorbije 3-daagse van De Panne? Ik vind het ook spijtig dat het zover komt maar maak van een mug geen olifant. Als de NMBS tijdens een WK veldrijden in Gits een tijdelijke stopplaats bouwt, veroorzaakt die ook vertraging aan de treinen die er uitzonderlijk moeten stoppen.
Plaats reactie