Elektronische portefeuille

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Elektronische portefeuille

Bericht door am62 »

Aan de dames en heren loketbedienden onder ons,

Stel je hebt een saldo van 20 euro op je elektronische portefeuille staan. Je wil dat verzilveren, aangezien dat saldo na een jaar wordt gewist en je in geen geval wilt dat het bedrag opnieuw naar de NMBS vloeit. Ik vermoed dat je dan best een biljet aanvraagt (ter waarde van het saldo in de EP), een paar dagen vooruit en dat je dat voor de dag van de rit opnieuw inwisselt. Krijg je dan dat virtuele saldo waar je anders niet aangeraakt in cash geld terug ?

Groeten
S
Kris G

Re: Elektronische portefeuille

Bericht door Kris G »

op biljetten die je koopt uit je elektronische portefeuille staat 0 € als betaalde prijs : dus ik vrees dat je 0 € zal terugkrijgen voor jouw ticket, ze hebben me eens een verkeerd biljet gegeven en dat konden ze wel terug op mijn portefeuille zetten, maar dat lost jouw probleem natuurlijk niet op

Keycard of zo nemen met jouw centen? ;) door de uitstekend werkende en stipte NMBS :roll: krijg ik mijn centen uit mijn portefeuille ook niet op tijd op : ik denk van een Railpass te kopen, toch een jaar extra tijd om het op te souperen :)
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Elektronische portefeuille

Bericht door am62 »

Dag Kris, bedankt voor je bericht, maar inderdaad het lost niets op om die terug in te leveren (even uit het oog verloren dat het bedrag van het ticket min het saldo EP wordt verrekend). Misschien bestaat er wel een andere optie om dat geld te recupereren. Een rail pass aankopen en die doorverkopen is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Galactic

Re: Elektronische portefeuille

Bericht door Galactic »

Velen gebruiken die EP ook om een B-dagtrip te kopen. In de schoolvakanties komt dat zeer vaak voor.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Elektronische portefeuille

Bericht door AlexNL »

Uit nieuwsgierigheid ('k ben maar een domme Hollander :lol: ;)), wat moet ik mij voorstellen bij een 'elektronische portefeuille' in combinatie met de NMBS, is dat iets als de OV-chipkaart of de tienrittenkaarten van De Lijn (met die magneetstrip)?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Elektronische portefeuille

Bericht door Steven »

de EP staat los van tickets, het is eerder een waarde die aan een profiel/persoon gekoppeld is. Het is dus geen kaart of ticket om mee rond te rijden. Het is een soort getrouwheidsprogramma waarbij je op bepaalde momenten de waarde er van kan omzetten om zaken te kopen zoals een gewoon ticket, B-dagtrip, ....
rvdborgt
Berichten: 4322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Elektronische portefeuille

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:de EP staat los van tickets, het is eerder een waarde die aan een profiel/persoon gekoppeld is. Het is dus geen kaart of ticket om mee rond te rijden. Het is een soort getrouwheidsprogramma waarbij je op bepaalde momenten de waarde er van kan omzetten om zaken te kopen zoals een gewoon ticket, B-dagtrip, ....
Nou, getrouwheidsprogramma... dat was het ooit.
Is er nu nog een andere manier waarop je daar tegoed in kan krijgen dan door het insturen van een compensatieclaim?

Groetjes,
Rian
Kris G

Re: Elektronische portefeuille

Bericht door Kris G »

mag je eigenlijk een B-dagtrip nemen met centen uit die portefeuille? ik dacht het niet eigenlijk? maar het zou wel praktisch zijn :)
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Elektronische portefeuille

Bericht door am62 »

Kris G schreef:mag je eigenlijk een B-dagtrip nemen met centen uit die portefeuille? ik dacht het niet eigenlijk? maar het zou wel praktisch zijn :)
Hey Kris, uit de algemene vervoersvoorwaarden van de NMBS :
De elektronische portefeuille kan enkel gebruikt worden als betaalmiddel voor de aankoop van NMBS-producten van het binnenlands verkeer (vervoerbewijzen, binnenlands spoorboekje, aridisc) en enkel op vertoon van de treinkaart
Dat van dat binnenlands spoorboekje mag je op je buik schrijven. Omdat mij dit aan het loket werd geweigerd heeft men mij ter compensatie waardebonnen aangeboden om het spoorboekje aan te schaffen !
Laatst gewijzigd door am62 op 16 apr 2013, 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Galactic

Re: Elektronische portefeuille

Bericht door Galactic »

Kris G schreef:mag je eigenlijk een B-dagtrip nemen met centen uit die portefeuille? ik dacht het niet eigenlijk? maar het zou wel praktisch zijn :)
Natuurlijk mag dat. Wordt veel gedaan. Een B-dagtrip is een binnenlands product.
Kris G

Re: Elektronische portefeuille

Bericht door Kris G »

Galactic schreef:
Kris G schreef:mag je eigenlijk een B-dagtrip nemen met centen uit die portefeuille? ik dacht het niet eigenlijk? maar het zou wel praktisch zijn :)
Natuurlijk mag dat. Wordt veel gedaan. Een B-dagtrip is een binnenlands product.
thx : dat is goed nieuws :)
Plaats reactie