Reisweg Campuskaart + Keycard

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Reisweg Campuskaart + Keycard

Bericht door Matthias »

Een vraagje eerder uit nieuwsgierigheid dan uit praktisch nut, maar toch.
Ik moest vorige week van Leuven naar Antwerpen sporen en heb een campuskaart Lier-Leuven. Ik had vorige week dan de L-trein van Leuven naar Antwerpen-Centraal genomen, en mijn campuskaart ingevuld van Leuven tot Lier, en dan een keycard van Lier tot Antwerpen. Nu vroeg ik me af of ik met deze combinatie van vervoersbewijzen ook de IC over de luchthaven en Mechelen mag nemen tot Antwerpen, of dat mijn reisweg in dit geval over Lier moet lopen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reisweg Campuskaart + Keycard

Bericht door Steven »

Ik vrees over lier maar durf het niet met zekerheid zeggen. Heb zelfs geen idee of je die mag combineren met een keykaart.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Reisweg Campuskaart + Keycard

Bericht door Steve »

De voorwaarden zijn op dit gebied vrij duidelijk, zie artikel 49 paragraaf 1 over reisverlenging:
(...)
Indien echter een Key Card-traject gebruikt wordt als tweede aanvullend vervoerbewijs, dan
zijn de voorwaarden van de Key Card van toepassing:

 Met de Key Card mag enkel gereisd worden in het geldigheidsgebied van het
bestemmingspunt van het eerste vervoerbewijs.
De trein dient te stoppen in het vertrek en bestemmingspunt van de regel ingevuld op
de Key Card
Artikel 80 over de Key Card zelf laat ook weinig twijfel:
Om binnen dit geldigheidsgebied te reizen dient er aan twee voorwaarden te worden voldaan:
 de trein moet halt houden in de manueel ingevulde stations of onbewaakte
stopplaatsen die behoren tot het geldigheidsgebied (ongeveer 15 km);
Ik zou in dit geval dus een gewoon biljet kopen tussen Lier en Antwerpen, dat zal ook geen stukken van mensen kosten. En je mag er dan gerust de trein via de luchthaven mee nemen.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Reisweg Campuskaart + Keycard

Bericht door Matthias »

Het scheelt inderdaad maar € 0.80, dus dat zal de kost inderdaad niet maken. Bedankt voor het snelle antwoord!
Plaats reactie