dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door johan V »

Zou er al iemand de uurregeling hebben voor Augustus 13 van Brussel naar NICE rechtstreeks,en van wanneer kunt ge die boeken.dank
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door rvdborgt »

johan V schreef:Zou er al iemand de uurregeling hebben voor Augustus 13 van Brussel naar NICE rechtstreeks,en van wanneer kunt ge die boeken.dank
De boeking naar Frankrijk t/m 25 augustus is vandaag geopend. Zie websites van SNCF of NMBS Europe.

Groetjes,
Rian
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door FLV-FGSP »

Helaas pindakaas: "Les trains TGV et INTERCITES circulant du 4 juillet au 25 août ne sont pas encore tous disponibles à la réservation."
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door johan V »

vanaf wanneer kan ik de tgv brussel naar nice vertrek 16 aug 13 dan boeken.Nu lukt dat niet.Hebt u ook de uuregeling van vertrek van nice om terug te komen.dank
benoit
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door benoit »

Hier vind je de dienstregeling Brussel/Lille-Nice geldig tot 6 juli. Het kan een idee geven van de stopplaatsen van de dagelijkse rechtstreekse trein Brussel-Nice.
http://tgv.fr/pdf/fiches_horaires/725.pdf
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door johan V »

dank u,benoit,maar ik krijg het bestand niet open(toont beschadigd)
benoit
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door benoit »

Dan kun je het best gaan via de site http://www.tgv.fr, dan bovenaan klikken op "Réservez votre billet tgv". Dan vind je onderaan "Télécharger nos fiches horaires". Je kunt dan kiezen uit de lijst. Dan opent er een pdf.

Het komt er eigenlijk op neer dat er een dagelijkste trein vertrekt uit Brussel Zuid om 10u13 of 10u21 en aankomst in Nice om 18u05.
Haltes in CDG, Marne la Vallée, Valence tgv, Avignon tgv, Aix en Prov. tgv, Marselle St Charles, Toulon, Les Arcs-Draguignan, St-Raphaël-Valescure, Cannes en Antibes.
Terugrit vertrek in Nice om 14u27 en ak Brussel Zuid 22u43/22u53 met ongeveer dezelfde haltes.

Deze dienstregeling is al jaren zo en zal waarschijnlijk niet veel veranderen.
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door johan V »

dank u benoit,dus als ik het goed begrijp stopt deze tgv niet in rijsel ook niet bij terugkeer van nice.want anders kan ik bij terugkeer niet meer thuisgeraken(knokke) Ik ben dan eigenlijk verplicht terug te keren via Rijsel.graag uw advies .groeten
benoit
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door benoit »

Dag Johan, ik heb even gekeken op de SNCF website http://www.tgv-europe.be/nl/ en ik heb gezien dat de boekingen voor (oa 16) augustus open zijn!
Er zijn nog goedkope "prems" tickets aan 61€ enkele rit beschikbaar maar ik raad je aan om zo snel mogelijk te boeken. De prijzen variëren van 61 tot 155 euro (!!!).

Het is perfect mogelijk om vanuit rijsel te vertrekken/aan te komen. Daar zijn er nog meer rechtstreekse treinen dan die ene vanuit Brussel. Je zult vaak ook goedkoper af zijn als je vanuit Rijsel vertrekt (het is dan geen internationaal traject meer).

Er zijn 4 rechtstreekse treinen naar Brugge/Oostende vanuit Rijsel, andere uren rijdt de trein naar antwerpen.

Hier heb je de uren van de rechtstreekse treinen tussen Rijsel en Nice. Er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden met overstap in Parijs.
Bijlagen
Nice Lille.pdf
Nice Ville->Lille
(56.44 KiB) 224 keer gedownload
Lille-Nice.pdf
Lille->Nice Ville
(58.12 KiB) 233 keer gedownload
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door johan V »

bedankt benoit,maar voor mij is het eigenlijk goedkoper om vanuit belgie te vertrekken,met mijn fip nmbs kaart betaal ik 31 euro(traject),en in rijsel vragen ze maar efkens 69 euro van cannes naar lille(en dan nog op vertoon mijn fip kaart gepensioneerd).groeten
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door Steven »

krijg jij voor frankrijk geen FIP tickets niet meer? want dan is het wel goedkoper om vanuit rijsel te vertrekken.
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door johan V »

neen,steven,de gepensioneerden,zelfs met 38 jaar dienst, krijgen geen vrijbiljetten voor het franse net.Ik heb dit reeds aangekaart bij de vakbonden,maar eens in pensioen verliezen wij de vrijbiletten op het franse net.Het zou veel ouderen deugd doen om 1 of 2 vrijbiljetten te krijgen voor het franse net.groeten
benoit
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door benoit »

johan V schreef:bedankt benoit,maar voor mij is het eigenlijk goedkoper om vanuit belgie te vertrekken,met mijn fip nmbs kaart betaal ik 31 euro(traject),en in rijsel vragen ze maar efkens 69 euro van cannes naar lille(en dan nog op vertoon mijn fip kaart gepensioneerd).groeten
Dan komt het goed uit, want de heenrit vanuit brussel stopt niet in Rijsel, maar de terugrit naar Brussel stop wel om 21u58 of 22u02 in Lille Europe.

http://hafas.bene-system.com/bin/traini ... 4/L=profi&
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door msts.be »

benoit schreef:Deze dienstregeling is al jaren zo en zal waarschijnlijk niet veel veranderen.
Niet waar. Men heeft in 2011 of 2012 de 9864 een flink pak verlaat, want daarvoor vertrok die 4 uur vroeger in Nice (heb die zelf in 2007 genomen, en toen vertrok die rond 10u35 in Nice). Ook waren de stops niet hetzelfde: zo was er toen geen stop in Aix TGV, maar dan weer wel in Valence. En ook werd er nog in het gare de betteraves gestopt en nu niet meer (waarvoor in de plaats de 5184 wel halt houdt).
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: dienstregeling TGV frankrijk in augustus 2013

Bericht door Accelerat »

msts.be schreef:het gare de betteraves
...Dat moet Haute-Picardie TGV voorstellen? :lol:
Plaats reactie