reeks-13 personenvervoer
reeks-13 personenvervoer
Vraag,
wat is eigenlijk de status van die 2 locs reeks 13 die (nog) bij personenvervoer zitten/zaten/...?
oeps foutje, ik bedoelde 20 locomotieven R13
wat is eigenlijk de status van die 2 locs reeks 13 die (nog) bij personenvervoer zitten/zaten/...?
oeps foutje, ik bedoelde 20 locomotieven R13
Laatst gewijzigd door bobby op 08 apr 2013, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: reeks-13 personenvervoer
er zijn wel meer dan 2 locs reeks 13 die reizigerstreinen verzekeren hoor, ik denk dat het er momenteel 5 of 6 moeten zijn.
Re: reeks-13 personenvervoer
Momenteel is het heel eenvoudig samen te vatten: alle getrokken treinen op de IC Brussel-Luxemburg worden door 13 gedaan (inclusief de EC's), daarbij nog een aantal P-treinen op dezelfde lijn (Aarlen en Jemelle), én als uitschieter nog de P 7095 Dendermonde - Brussel-Luxemburg (trein rijdt 's morgens vroeg leeg naar Dendermonde vanuit Brussel).
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 00:25
- Locatie: Oss
Re: reeks-13 personenvervoer
Kijk anders op BeLuxTrains. Daar kan je zien waar de reeks 13 allemaal rijdt. Van wat ik heb begrepen is deze site vrij actueel.
Re: reeks-13 personenvervoer
1345 t.e.m. 1360 behalve 1359 trekken reizigersSteven schreef:er zijn wel meer dan 2 locs reeks 13 die reizigerstreinen verzekeren hoor, ik denk dat het er momenteel 5 of 6 moeten zijn.
Re: reeks-13 personenvervoer
Naar het schijnt slaagt er af en toe een 20 (2001, 2003, 2004, 2005, 2007) in om een rit van de 13'en af te snoepen.
Re: reeks-13 personenvervoer
Robin schreef:1345 t.e.m. 1360 behalve 1359 trekken reizigersSteven schreef:er zijn wel meer dan 2 locs reeks 13 die reizigerstreinen verzekeren hoor, ik denk dat het er momenteel 5 of 6 moeten zijn.
blijven deze bij reizigers, of is de toekomst nog steeds wazig?
Re: reeks-13 personenvervoer
ik denk dat er wel wat verschuiving zullen gebeuren eenmaal alles in orde is met de T18 & T19, voorlopig is het idd nog wat wazig.bobby schreef:Robin schreef:1345 t.e.m. 1360 behalve 1359 trekken reizigersSteven schreef:er zijn wel meer dan 2 locs reeks 13 die reizigerstreinen verzekeren hoor, ik denk dat het er momenteel 5 of 6 moeten zijn.
blijven deze bij reizigers, of is de toekomst nog steeds wazig?
Re: reeks-13 personenvervoer
Die blijven daar rijden tot de reeks 18 zijn toestemming heeft om ook op het Luxemburgse net te rijden.
Re: reeks-13 personenvervoer
een vraagje,
er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.
wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.
wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
Re: reeks-13 personenvervoer
Er is er toch maar 1 definitief weg?pietmol schreef:een vraagje,
er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.
wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
Al de rest is -naar mijn weten- gerepareerd.
Het lijkt me ook heel onzinnig een nieuwe loc op te offeren voor een oude stuurstand.
Re: reeks-13 personenvervoer
Shrek schreef:Er is er toch maar 1 definitief weg?pietmol schreef:een vraagje,
er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.
wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
Al de rest is -naar mijn weten- gerepareerd.
Het lijkt me ook heel onzinnig een nieuwe loc op te offeren voor een oude stuurstand.
elders op dit forum staat toch dat 1308; 1318, 1326 & 1340 "niet meer meespelen"
het is zeker niet de bedoeling om een recente loc op te offeren, maar als het zo is dat ze total loss zijn, dan kan recuperatie van onderdelen nuttig zijn.
Re: reeks-13 personenvervoer
Lijkt me nogal nutteloos om dit bij een aantal rijtuigen te doen en dan bij andere rijtuigen weer niet. Daarbij heeft een T21, die altijd rijd met de M4 stuurrijtuigen géén mux, maar trek -en duw kabels. Verder denk ik ook niet dat dit zo gemakkelijk uit te voeren is ivm comptabiliteit van de vorm van de stuurpost.pietmol schreef:een vraagje,
er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.
wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
Sorry, maar ik denk niet dat het zo simpel is zoals jij denkt. Het is meer dan even een tafel 'verplaatse' en done.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: reeks-13 personenvervoer
Recuperatie zal men zeker doen maar dan wel binnen de eigen reeks. Onderdelen van een geschrapte loc gebruikt men altijd eerst voor soortgenoten. Kortweg voor andere hle13.pietmol schreef:Shrek schreef:Er is er toch maar 1 definitief weg?pietmol schreef:een vraagje,
er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.
wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
Al de rest is -naar mijn weten- gerepareerd.
Het lijkt me ook heel onzinnig een nieuwe loc op te offeren voor een oude stuurstand.
elders op dit forum staat toch dat 1308; 1318, 1326 & 1340 "niet meer meespelen"
het is zeker niet de bedoeling om een recente loc op te offeren, maar als het zo is dat ze total loss zijn, dan kan recuperatie van onderdelen nuttig zijn.
Re: reeks-13 personenvervoer
Zeg maar, Wat hebben jullie tegen de combinatie M4+21 met gewone sleepkabels? Ik neem zeer veel de relatie Oostende-Kortrijk en de meeste treinen worden daar door deze samenstelling gereden. Geloof mij, dat werkt gewoonweg perfect Het is een van de meest stipte verbindingen van het land, en als we al eens een beetje te laat zijn, dan is het omdat we aansluiting of voorrang moeten verlenen. Al dat gechipoteer bestaat uit rare combinaties die pas werken (en dan nooit voor 100 %) na veel foefelare.pietmol schreef:een vraagje,
er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.
wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
Want in zo van die situaties die 2012 aanhaalde, heb ik geen goesting:
Om het met een spreekwoord te zeggen: Het orgineel is altijd beter dan de kopie2012 schreef:Op sommige momenten zowa vanalles, heb zelfs één keer gehad da de stroomafnemer op de loc naar beneden kwam zonder dat ik iets gedaan had in het stuurrijtuig (al rijdend dus) Nochtans was ik het "contact" met de loc niet kwijt want ik kreeg de foutmeldingen wel binnen die vanaf de loc kwamen op die moment ...dentheo schreef:Zijn het bepaalde kommando's die dikwijls mislopen of van alles een beetje...2012 schreef:Maar die communicatie (met de HLE27) loopt nogal es fout. Veel M6 reizigers kunnen daarvan meespreken vrees ik.
Bij sommige HVR is het moeilijk om aan te zetten, je lost de remmen en je geeft tractie maar achteraan schakelt de loc dan uit. Meestal na de tweede ten laatste derde poging ben je dan weg. Maar ooit zo es met dat probleem ne rit mogen afschaffen want na 10 keer was ik nog niet weg. Stond dan in Aalter, van kant veranderd en zonder problemen vanuit de 27 naar Gent terug gekeerd, dus de loc was wel 100% ok he.