De NMBS investeert 947 miljoen euro. Zo werd recent een bestelling geplaatst van 90 bijkomende dubbeldeksrijtuigen. In de periode 2006-2007 volgt er één van 80 drieledige motorstellen. Hiermee zal het bedrijf een antwoord geven op de stijgende capaciteitsbehoeften. Daarnaast wordt een deel van het oudste reizigersmaterieel vernieuwd om het comfort van de reizigers te verhogen en worden belangrijke investeringen gedaan om de onderhoudswerkplaatsen te moderniseren.
die nieuwe zijn de gen-treinen
maar van mij mochten ze daarnaast zeker ook een reeksje MS 96 bijbestellen de varkensneuzen vernieuwen zal wel iets helpen, maar het comfort van de MS96 halen ze toch niet
In NL hebben ze dat al, geloof ik. Ik vindt het schoon. Zouden ze nu ook 200 kunnen rijden, zouden ze ze kunnen inleggen op de IC A. Hoeveel wagons zou één motorstel dan bedragen? 2,3,4 of 6
MS96 is geschikt voor snelle, langdurige IC trajecten. Om deze te gebruiken voor korte, drukke L-trajecten, zijn de zitplaatsen te beperkt.
Voor het GEN zijn klassiek new look of sprinters momenteel het beste. Verder zou ik ook dubbeldekstelletjes bestellen voor het GEN.