Investeringsplan NMBS

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Investeringsplan NMBS

Bericht door bartolomew »

De NMBS investeert 947 miljoen euro. Zo werd recent een bestelling geplaatst van 90 bijkomende dubbeldeksrijtuigen. In de periode 2006-2007 volgt er één van 80 drieledige motorstellen. Hiermee zal het bedrijf een antwoord geven op de stijgende capaciteitsbehoeften. Daarnaast wordt een deel van het oudste reizigers­materieel vernieuwd om het comfort van de reizigers te verhogen en worden belangrijke investeringen gedaan om de onderhoudswerkplaatsen te moderniseren.
bron http://www.nmbs.be

iemand een idee over at voor type motorstellen het hier zou gaan?
Moi

Bericht door Moi »

Het zal de Break zijn dan, er zijn maar 2 types 3-ledigen en ik kan moeilijk indenken dat ze de DMT's al gaan vernieuwen.
Bert

Bericht door Bert »

De M5'en en de AM75 gingen ze toch ook vernieuwen
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

daar staat toch dat ze een nieuwe bestelling gaan plaatsen
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

die nieuwe zijn de gen-treinen :wink:
maar van mij mochten ze daarnaast zeker ook een reeksje MS 96 bijbestellen :D de varkensneuzen vernieuwen zal wel iets helpen, maar het comfort van de MS96 halen ze toch niet :roll:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Al dat oud materieel is veel mooier als het niet gemoderniseerd is. Als ze nieuwe MS 96 bestellen, dan lieft wat minder eerste klas :!: :!:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

nope; NIEUWE vierledige 96'ers; nog een tussenrijtuig 2de klasse erbij!
(niet zoals de breaks; maar 2 verschillende reeksen)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Misschien motorstellen die dubbedekkers zijn :!:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Jonathan schreef:Misschien motorstellen die dubbedekkers zijn :!:
jep, dat was de bedoeling voor het GEN :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

In NL hebben ze dat al, geloof ik. Ik vindt het schoon. Zouden ze nu ook 200 kunnen rijden, zouden ze ze kunnen inleggen op de IC A. Hoeveel wagons zou één motorstel dan bedragen? 2,3,4 of 6 :?:
Bert

Bericht door Bert »

Voor het gen zou ik toch voor min 3gaan.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Zou je ze dan een deense neus geven of niet. Ik denk dat dat wel lelijk moet zijn, vooral voor spotters :!:
Bert

Bericht door Bert »

Nee, ik zou opteren voor een dubbeldekker moterstel.
Zet de AM96 maar in op een snelle verbinding.
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

MS96 is geschikt voor snelle, langdurige IC trajecten. Om deze te gebruiken voor korte, drukke L-trajecten, zijn de zitplaatsen te beperkt.
Voor het GEN zijn klassiek new look of sprinters momenteel het beste. Verder zou ik ook dubbeldekstelletjes bestellen voor het GEN.
Traxxion

Bericht door Traxxion »

SIMPY.be schreef:nope; NIEUWE vierledige 96'ers; nog een tussenrijtuig 2de klasse erbij!
(niet zoals de breaks; maar 2 verschillende reeksen)
Ik heb dezelfde hoop ;)
Plaats reactie