En die schermen zijn zodanig geluidsdicht, dat de reizigers niet weten hoe hard er wel gewerkt wordt, achter die schermen
Ik ben een beetje cynisch, sorry, daarvoor. Ik weet ook wel dat veel van mijn Mobility-collega's wel degelijk hard werken. Maar op bepaalde uren van de dag moet je toch wel heel erg hard je best doen om ze te vinden, hoor. Zeker wanneer je je laatste aansluiting kwijt bent, en er bijvoorbeeld taxi's moeten opgeroepen worden...
besparingen door onze regering
Re: besparingen door onze regering
In (relatief gezien) zeer beperkte mate, en alleen maar om volksopstanden te voorkomen.kuba.g schreef:Perfecte voorbeeld van een sector waarin doorgaans de overheid bescherming biedt tegen de gevolgen van eigen falen.nahoj schreef:In de niet-spoorwegsector: banken allerhande...
Re: besparingen door onze regering
En aan zijn aandeelhouders, wat dan weer tot extreem korte-termijn-handelen en andere ineficiëntie kan leiden (ik spreek uit ervaring).K V B schreef:Uiteindelijk handelen privé en overheidsbedrijven grotendeels volgens dezelfde logica. Met een belangrijk verschil: Overheidsbedrijven worden automatisch beschermt tegen de gevolgen van hun eigen falen. Bij privé bedrijven is dat niet zo.nahoj schreef:Nochtans is het beschreven gedrag wel correct en zeer logisch, vanuit het standpunt van de privé-investeerder die een overheidsdienstverlening/-opdracht uitvoert.
En daar zijn behoorlijk recente voorbeelden van. In de spoorwegsector bv. Eurotunnel. In de niet-spoorwegsector: banken allerhande...
Juist omdat een privé bedrijf failliet kan gaan, en zijn voortbestaan dus niet automatisch is, zal het doorgaans meer aandacht besteden aan zijn klanten, aan zijn efficiëntie en zo.
Geen enkele oplossing is ideaal.