besparingen door onze regering

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: besparingen door onze regering

Bericht door groentje »

En die schermen zijn zodanig geluidsdicht, dat de reizigers niet weten hoe hard er wel gewerkt wordt, achter die schermen :mrgreen:
Ik ben een beetje cynisch, sorry, daarvoor. Ik weet ook wel dat veel van mijn Mobility-collega's wel degelijk hard werken. Maar op bepaalde uren van de dag moet je toch wel heel erg hard je best doen om ze te vinden, hoor. Zeker wanneer je je laatste aansluiting kwijt bent, en er bijvoorbeeld taxi's moeten opgeroepen worden...
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: besparingen door onze regering

Bericht door nahoj »

kuba.g schreef:
nahoj schreef:In de niet-spoorwegsector: banken allerhande...
Perfecte voorbeeld van een sector waarin doorgaans de overheid bescherming biedt tegen de gevolgen van eigen falen.
In (relatief gezien) zeer beperkte mate, en alleen maar om volksopstanden te voorkomen.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: besparingen door onze regering

Bericht door nahoj »

K V B schreef:
nahoj schreef:Nochtans is het beschreven gedrag wel correct en zeer logisch, vanuit het standpunt van de privé-investeerder die een overheidsdienstverlening/-opdracht uitvoert.
En daar zijn behoorlijk recente voorbeelden van. In de spoorwegsector bv. Eurotunnel. In de niet-spoorwegsector: banken allerhande...
Uiteindelijk handelen privé en overheidsbedrijven grotendeels volgens dezelfde logica. Met een belangrijk verschil: Overheidsbedrijven worden automatisch beschermt tegen de gevolgen van hun eigen falen. Bij privé bedrijven is dat niet zo.
Juist omdat een privé bedrijf failliet kan gaan, en zijn voortbestaan dus niet automatisch is, zal het doorgaans meer aandacht besteden aan zijn klanten, aan zijn efficiëntie en zo.
En aan zijn aandeelhouders, wat dan weer tot extreem korte-termijn-handelen en andere ineficiëntie kan leiden (ik spreek uit ervaring).

Geen enkele oplossing is ideaal.
Plaats reactie