"Treinbegeleider trapt 15-jarige tot op de sporen"

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

"Treinbegeleider trapt 15-jarige tot op de sporen"

Bericht door KB »

Ik vind het maar een vreemd verhaal ...
De NMBS heeft een treinbegeleider op non-actief gezet die gisteren in het station van Heusden door het lint was gegaan. Op het perron gaf de conducteur een jonge reiziger een trap in de rug. De jongeman belandde op de sporen en diende later klacht in bij de politie.

Slachtoffer was Andrea Barbadoro, een 15-jarige jongen uit Koersel die in de Hasseltse sportschool een opleiding Lichamelijke Opvoeding volgt. "Ik stond op het perron mijn flesje water te controleren", luidt het verhaal van Andrea. "Ik had er namelijk een gaatje in gemaakt, om er zo uit te drinken", vertelt Andrea. "Ik spoot er even mee in de richting van het spoor om te testen of het gaatje groot genoeg was, toen ik ineens een trap in mijn rug kreeg. De trap was zo hevig dat ik op het spoor viel."

De trap bleek van de conducteur gekomen. Die werd meteen op non-actief gezet. "De treinbegeleider heeft zelf melding gemaakt van het voorval. Hij heeft er meteen ook aan toegevoegd dat zijn gedrag ontoelaatbaar was. Hij is zich dus bewust van zijn fout", zegt NMBS-woordvoerster Frieke Neyrinck.
Bron: HBVL
L'union fait la force.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: "Treinbegeleider trapt 15-jarige tot op de sporen"

Bericht door Steve »

Wat er ook precies gebeurd is, ik heb de indruk dat er flink wat hoofdstukken weggevallen zijn in het verhaal van die jongen...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: "Treinbegeleider trapt 15-jarige tot op de sporen"

Bericht door HLE 2302 »

Dat klinkt wel érg vreemd ...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: "Treinbegeleider trapt 15-jarige tot op de sporen"

Bericht door loic1811 »

:?: dat moeten ze toch is deftig uitpluizen hoor :!:
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: "Treinbegeleider trapt 15-jarige tot op de sporen"

Bericht door Glodenox »

Volgens het artikel dat ik hierover gelezen had, had de treinbegeleider in een station daarvoor problemen gehad met enkele jongeren en kwam er daar ook een flesje water bij kijken op een of andere manier.

Mijn aanname: de treinbegeleider dacht waarschijnlijk dat die jongen bij die jongeren hoorde en zich klaarmaakte om een gelijkaardige pesterij opnieuw uit te voeren. De reactie was er zwaar over, maar het lijkt me met de beperkte informatie die ik heb vooral een enorm jammer toeval.

EDIT: bij deze de versie die ik had gelezen:
nieuwsblad.be schreef:HEUSDEN-ZOLDER/BERINGEN - In het treinstation van het Limburgse Heusden is de vijftienjarige Andrea Barbadoro uit Koersel vrijdag op de sporen beland. Dat gebeurde nadat hij een trap in de rug had gekregen van een ziedende treinconducteur.

De NMBS heeft de man inmiddels op non-actief gezet. De treinbegeleider meldde het conflict zelf en toonde meteen berouw. De vijftienjarige student Lichamelijke Opvoeding aan de sportschool in Hasselt kwam er met de schrik af. De tiener diende wel een klacht in bij de politie, die een proces-verbaal opstelde. De conducteur moet nog een verklaring afleggen op het politiebureau.

Aanleiding van het conflict was volgens de treinbegeleider een aanvaring op de trein met een groepje jongeren, onder wie zijn slachtoffer. Toen een flesje water in het rond werd gespoten, liep het conflict uit de hand. Volgens de tiener speelden de feiten zich op het perron af.
Als die laatste paragraaf juist is, kan ik het wel goed begrijpen dat de treinbegeleider zo reageerde bij het zien dat ze weer met een flesje water iets van plan waren...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: "Treinbegeleider trapt 15-jarige tot op de sporen"

Bericht door Bibke »

Ik krijg nooit problemen met TBG, integendeel ...........
Dus die TBG zal men wel over zijn toeren gekregen hebben. De reactie van hem zou niet mogen maar ik vind ze begrijpelijk.

Zelf heb ik het op een kerstdag meegemaakt. Ik begon mijn geduld ook te verliezen maar heb me kunnen beheersen om die man geen klap te geven. De TBG bleef er relatief gezien kalm bij.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie