Nieuwe treinkaart

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door loic1811 »

Het is dat juist dat ik wil vermijden . Het viel me nu pas op omdat mij vrij-kaart vervalt :) . Ergens had ik stiekem gehoopt op die MOBIB dan heb ik tenminste die miserie met die inkt niet meer 8)
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door Retard »

hle2127 schreef:Ach het is niet de eerste keer hoor ... Abonnement zit constant in mijn portefeuille en die inkt komt er altijd wat af . Het is nog wel leesbaar maar TBG's moeten er bewijze van spreken al in "kruipen" voor ze de datums kunnen lezen :lol:
Hoe komt er eigenlijk water in u portefeuille?
Laatst gewijzigd door Retard op 31 aug 2013, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door loic1811 »

:roll: *zucht*. Geen van beide :wink: . Het is wel opvallend dat het enkel die inkt van dat strookje altijd onleesbaar wordt en andere zakes niet . Zoals BV spaarkaarten van in een broodjes zaak En zo voort . Blijkbaar ben ik ook niet de enige waar de strook onleesbaar wordt ...
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door groentje »

De huidige kaartjes gebruiken geen inkt meer, maar zijn gedrukt op thermisch papier. En dat verdwijnt na een tijd...
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:De huidige kaartjes gebruiken geen inkt meer, maar zijn gedrukt op thermisch papier. En dat verdwijnt na een tijd...
Precies. Het abonnement dat automatisch voortijdig verloopt. Ik had gemerkt dat het al fataal is om mijn jaarabonnement losjes in mijn borstzakje te stoppen.

Groetjes,
Rian
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door Retard »

Maar dat wist zich van zijn eigen, zonder dat je daar iets mee moet doen of wat?
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door am62 »

Doe zoals ik. Mijn papieren moederkaart (al sinds 2004) blijf ik gewoon verder gebruiken en ik bestel het valideringsbiljet (in mijn geval per drie maand) online bij de NMBS. Dat wordt toegestuurd zoals je het vroeger aan het loket kreeg (dus nog niet op thermisch papier). Ik heb voorlopig geen behoefte aan Mobib-kaartje.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door Retard »

En dat thermisch papier is hetgeen wat uit die automaten komt en het geen wat je aan het guichet krijgt als je een biljet koopt of wat?
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door am62 »

Retard schreef:En dat thermisch papier is hetgeen wat uit die automaten komt en het geen wat je aan het guichet krijgt als je een biljet koopt of wat?
Ik koop niet meer aan het loket kwestie van geen Mobibkaart opgedrongen te krijgen... Online krijg je het oude papieren ticket (met magneetstrook) :)
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door Retard »

Maar ik spaar biljetten van het guichet! Gaan die dan ook allemaal verdwijnen na een tijd?
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door am62 »

Retard schreef:Maar ik spaar biljetten van het guichet! Gaan die dan ook allemaal verdwijnen na een tijd?
Weet ik niet. Ik vermoed van niet, maar voor abonnees met heimwee naar vroeger is de online bestelling (voor een ABO !) een zegen zonder voorlopig die Mobib opgedrongen te krijgen (al weet ik ook wel dat het uitstel van executie is tot vervaldatum). Aan het loket kreeg ik tot voor kort ook zo'n thermisch briefje, maar dat kan ik niet sparen beste Retard, dat moet binnen bij de werkgever ...

Voor alle duidelijkheid : het gaat hier over valideringsbiljetten voor ABONNEES (voor hun moederkaart) niet over gewone tickets ! Als je dat aanvraagt via "Brussel" krijg je ze nog op gewoon papier, aan het loket evenwel thermisch... net als de tickets.
Laatst gewijzigd door am62 op 31 aug 2013, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door Retard »

Jullie hebben gelijk. De seniorenbiljetten van Opa en Oma van november 2011 zijn al wat verkleurd in de doos. Maar is het van warmte dat dat rapper begint af te geven en dat dat na zes maanden al verkleurd?
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door am62 »

Retard schreef:Jullie hebben gelijk. De seniorenbiljetten van Opa en Oma van november 2011 zijn al wat verkleurd in de doos. Maar is het van warmte dat dat rapper begint af te geven en dat dat na zes maanden al verkleurd?
Oplossing : ze inscannen. Dat doe ik ook met thermische kassabonnen waar een garantiestrook aan zit.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door loic1811 »

am62 schreef:Doe zoals ik. Mijn papieren moederkaart (al sinds 2004) blijf ik gewoon verder gebruiken en ik bestel het valideringsbiljet (in mijn geval per drie maand) online bij de NMBS. Dat wordt toegestuurd zoals je het vroeger aan het loket kreeg (dus nog niet op thermisch papier). Ik heb voorlopig geen behoefte aan Mobib-kaartje.
Dju toch . Spijtig dat ik het nu pas lees ... Ik ben al aan het loket een nieuw strookje gaan halen :twisted:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe treinkaart

Bericht door Asterix »

Je kan aan het loket ook een dikker pocheke (dus plastic kaarthouder) vragen waardoor er minder contact met lichaamswarmte is. Dat helpt zeer goed :)
Plaats reactie