3D treinstoelbekleding?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
geert_uit_holland

3D treinstoelbekleding?

Bericht door geert_uit_holland »

Hallo,

Mijn naam is Geert en ik ben nieuw hier op het forum.

Wekelijks reis ik per trein vanuit Essen naar Gent en terug. Afgelopen donderdag nam ik iets vreemds waar in de IC trein tussen Gent en Antwerpen. Ik zat wat voor me uit te staren, mijn blijk op oneindig naar de lege stoel voor me. Opeens leek het of het motief van de stoelbekleding (blauwe achtergrond, met daarop groen en rood achtige horizontale streepjes en stippen in een geometrisch patroon) een soort 3D effect kreeg. Zoals bij die stereogram 3D boeken die een jaar of 15 geleden populair waren. Eerst dacht ik dat het aan de lange werkdag lag, maar toen ik het nog eens probeerde (met zelfde techniek als bij de 3D boeken, dus focussen op oneindig) lukte het me weer om het 3D effect op te roepen. De streepjes en stippen kwamen als het ware naar voren vanuit de blauwe achtergrond.

Kent iemand dit effect ook, en is het door de ontwerper met opzet gedaan?

(Overigens: de IC trein tussen Antwerpen en Essen heeft soortgelijke stoelbekleding, alleen grijze achtergrond met andere kleur streepje/stippen. Hierbij lukte het me niet om "diepte" te zien...)
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: 3D treinstoelbekleding?

Bericht door TommyG »

Ik ken dat effect, gebeurt meestal nadat ik een stukje karton op mijn tong heb laten wegsmelten...

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... y7b4eexDMA
Plaats reactie